Kavrini jouluruoka, jauhelihamureke jonka sisällä iso makkara (hk sininen tms)
Onko tämä yleinenkin ruokalaji, väittää että tämä on ihan suosittu ruoka jota hänen lapset syö koulussakin.
En ole kuullutkaan moisesta, eikä oma lapseni tiennyt sanoa juuta eikä jaata kun puhuin makkaramurekkeesta.
Kommentit (34)
Jauhelihamureke on kyllä yleisempi kuin kokolihasta tehty.
Olen kuullut että jotkut laittavat keitettyjä munia sinne sisään, mutta että iso makkara???
Jouluna kaikki saa syödä ihan mitä haluaa. Yksi kaveri aikoinaan haki 3 kebabia ja veti joulun ajan niillä.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sä luulet että se jauheliha on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ap sanoikin.
On hyvä, päälle vielä pekonipeitto.
Vierailija kirjoitti:
Jouluna kaikki saa syödä ihan mitä haluaa. Yksi kaveri aikoinaan haki 3 kebabia ja veti joulun ajan niillä.
Joo, joulu on tässä sivuseikka, ihmettelen vain tuota ruokaa ylipäätään, en ole ikinä moisesta kuullut ja tuli äskettäin ilmi että kuuluu heillä myös joulupöytäänkin.
Mistä saisi Kavrini-jouluruoan reseptin?
Oi, kuulostaapa ihanalta, pitää kokeilla. Ja tosiaan vielä pekoniin käärittynä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että jotkut laittavat keitettyjä munia sinne sisään, mutta että iso makkara???
Tää munahomma on joku skottiresepti ja ihan eri levelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää munahomma on joku skottiresepti ja ihan eri levelillä.
Millä leveillä?
Saahan sinne kätkettyä mitä vain. Munia, makkaroita, haukea, rusakon...
Kerroppa kaverillesi beef wellingtonista eli naudan sisäfile voitaikinakääreessä. Jos siis haluaa nostaa leveliä juhlapyhän kunniaksi. Sinänsä makkara jossain täytteenä voisi olla kivakin idea. Mites esim. kalakukko mutta kalan sijaan pekonia ja makkaraa sisällä (tai kinkkua).
Kavrini, hmm... oisko joku slaavilainen erikoisuus? Onhan noita ruokaperinteitä joka maassa. Meillä kinkku tykötarpeineen, toisilla Kavrini.
Vierailija kirjoitti:
Mainio terriini, pitääpä kokeilla!
Eikö terriini tehdä vesihauteessa?
Kalkkunajauheliha on kevyttä, sinnehän voisi murekkeen sisään kääriä jotain laadukkaita kanamakkaroita. Lapset ja nuoret monesti pitävät enemmän jauhetusta lihasta kuin pihveistä tai fileistä.
Skottimunat pitäisi oikeastaan friteerata, mutta olen joskus tehnyt ihan uunissa. Tai sitten voi laittaa munia riviin murekkeen keskelle.
Mainio terriini, pitääpä kokeilla!