Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vauvasi kuolisi, uskaltaisitko yrittää uutta?

Vierailija
17.05.2014 |

Jos vauvasi kuolisi synnytyksessä täysiaikaisena, uskaltaisitko vielä yrittää uutta?

Olen miettinyt, että jos meille ei mieheni kanssa ole tarkoitettu lasta. Jos asiaa jää miettimään pariksi vuodeksi, alkaa ikä tulla vastaan ja mieheni haluaa lapsia, kovasti. Itsestäni en enää tiedä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olisin niin romuna, etten kykenisi ottamaan vastuuta uudesta pienokaisesta. Menisi kyllä pitkään, että selviäisin (jos selviäisin) ja kykenisin taas ottamaan osaa normaaliin elämään.

Vierailija
2/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalsin. Jo todennäköisyyksien valossa toinen tuollainen tragedia on äärimmäisen epätodennäköinen. Jos siis syytä ei löydetty, kuten meidän tapauksessa.

Osanottoni ja rohkeutta <3!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo sanoa joo, kun 7.v lasta yritetty eikä takana yhtäkään raskautta. Suhtautua pitää suurella varauksella. Mutta elämä ja rakkaus voittaa. Kamala tragedia, mutta jossain saattaa olla se pieni ihminen, joka nyt odottaa vuoroaan jonon ensimmäisenä, toivoen pääsevänsä teidän perheeseen. Antakaa sille elämälle mahdollisuus jos yhtään tuntuu siltä. Surra saa menehtynyttä elämää vaikka maailman tappiin asti, sitä ei kukaan teiltä kiellä. Mutta olisi ikävä, jos tämä tragedia estäisi teitä taas elämästä ja jatkamasta elämää. Kumpikin vaihtoehto on oikein jos sydän niin sanoo. Mutta älä jää marttyyrinä glorifoimaan tätä ensimmäistä sinä ainoana ja oikeana ja pyhitä loppuelämääsi hänen suremiseen ja siihen, että et loukkaisi häntä yrittämällä uudelleen. Monilla on näitä ajatuksia.

Vierailija
4/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua itsellesi, ja alkakaa yrittää lasta

Oikeesti

T: saman kokenut

Vierailija
5/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
6/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltanut. Vaikka se olisi tietysti ollut järkevää. En vaan rohjennut uudelleen olla raskaana, tuntui etten olisi kestänyt enää raskaana olemista. On tässä vielä vajaat kymmenen vuotta aikaa mielen muuttua, mutta ainakaan nyt ei ole sellainen olo, että mieli joskus muuttuisi. Mies haluaisi uuden raskauden.

Vierailija
7/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä on jo neljä vuotta. t nro 7

Vierailija
8/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan se oli uskaltaa. Ei kyllä syntynyt täysiaikaisena, mutta eli puoli vuotta. Nyt tuo toinen lapsi täyttää 3. Ja hänelle on tulossa pikkuveli. Elämän pitää jatkua. Ja se ei tarkoita sitä ettenkö joka päivä miettisi esikoistani. Hän täyttäisi kesällä viisi. Ikävä ei katoa, mutta se muuttaa muotoaan ja sen kanssa on helpompi elää.

Vierailija
9/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ne jotka eivät ole vauvan kuolemaa kokeneet, eivät oikeasti voi ennalta tietää, mitä tilanteessa tekisivät... Mutta näköjään olet saanutkin paljon vastauksia saman kokeneilta. Minulla on kuollut täysiaikainen vauva kohtuun, ja oli selvää, että haluan vielä yrittää. Nyt sitten olen uudelleen raskaana. Pelottaa tietysti, miten käy, mutta yritän elää päivän kerrallaan ja pitää myös toivon mukana matkassa pelkojen rinnalla. 

Vierailija
10/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ihmeen monta meitä onkin täällä. Ap

Vierailija
11/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni kuoli kohtuun 39+5. Jo ennen kuin olin synnyttänyt hänet, aloin haluta uuttaa vauvaa. Aloitimme yrittämisen noin kuukausi syntymän jälkeen. Puolen vuoden kuluttua tärppäsi. Sen jälkeen olemme saaneet vielä kaksi lisää. Eka mukaan lukien synnytin 5 vuoden sisällä 4 lasta.

Vierailija
12/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olisin helpottunut.

Vierailija
13/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän kuuluu jatkua, pettymyksiin olisi pitänyt tottua jo ennen raskautta. Kaikki ei mene aina suunnitellusti.

Surullista että monet jää piehtaroimaan suruun ja tekevät siitä kuolleesta lapsesta ikään kuin Jumalansa. Mutta omapahan on elämänsä, jos sitä haluaa surussa velloa ja siihen suohon jäädä niin mikäs siinä.

kolmen äiti joka on ollut viidesti raskaana

Vierailija
14/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin, että kannattaa yrittää!

Parhaan ystäväni esikoinen syntyi kuolleena - nyt hänellä on kaksi maailman suloisinta lasta <3

Vierailija
15/15 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin on kuollut täysiaikaisena vauva. Luulen, että useimmat haluavat ja saavatkin elävän vauvan. Sen parantava voima on ihmeellinen. Toki samaan aikaan surraan kuollutta.