Missä pääskyset? En ole vielä nähnyt yhtään.
Kommentit (28)
Ollaanko me hävitty tää peli? kirjoitti:
Mutta valitettava fakta on että jos seuraat paikkoja ,joissa ennen oli lukuisia pääskysiä, vähiin on linnut käyneet. Koskee kyllä muitakin pikkulintuja, kuka on nähnyt viimeksi punatulkkuja? Missä varpusparvet?
Pari viikoa sitten oli uutinen, että monien lintulajien kannat ovat pienentyneet jopa 60-80 prosenttia viimeisen 40 vuoden aikana. Itse olen huomannut saman kehityksen jo paljon lyhemmälläkin aikavälillä. Esim. punatulkkuja ja västäräkkejä näkee nykyään paljon harvemmin kuin ennen. Samoin harakka oli ennen päivittäinen näky, mutta nyt en edes muista, milloin olisin sellaisen viimeksi nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten erotat pääskysen leivosesta?
Pääskynen ja kiuru on aivan erinäköisiä. Pitää olla aika tumpelo, jos ei erota.
Ollaanko me hävitty tää peli? kirjoitti:
Mutta valitettava fakta on että jos seuraat paikkoja ,joissa ennen oli lukuisia pääskysiä, vähiin on linnut käyneet. Koskee kyllä muitakin pikkulintuja, kuka on nähnyt viimeksi punatulkkuja? Missä varpusparvet?
Meillä on omalla tontilla punatulkkuja ja hottisia mummolan pihalla riesaksi aati.
Ketju on vuodelta 2014, mut vastataan nyt kuitenkin . Meillä on lintuja ihan tarpeeksi.
Viime viikolla näkyi ainakin Espoossa :)
Minulla on tässä pihassa västäräkkejä, pääskyjä, varpusia, tiaisia, rastaita, kottaraisia ja paljon muuta.