Mies kielsi m & vaatteet
Olen jonkin ajan ostanut me&i vaatteita itselleni ja lapsille. Ne on mukavan nostalgisia ja laadukkaita. Niistä saa myös kirpputorilla myytäessä hyvin omansa lähes pois. Nyt mies sanoo, et vain tyhmät ja järjettömät kanat ostaa niitä! Hän kuulemma voi juoda saman verran kuukaudessa baarissa kuin mitä perheelle ostetaan ko. vaatteita. Ei meillä oikeasti ole ylimääräistä rahaa. Lapset tykkää niistä vaatteista ja minulle harrastus, mies sanoi että saa hänkin tyhjästä pullosta lähes saman takaisin kun juo. Vaikka en ostaisi lapsilleni vaatteita, ukko juo kuitenkin. Miten teillä, pitääkö alistua? Olen äitiyslomalla ja mies tuo rahan, käski lopettaa lapsille satunnaisen vaatteiden oston koska raha ei kuulemma riitä. Ei se lopeta silti päivittäistä juomista. Mitä teen? Mieli maassa!
Kommentit (25)
Minä olen vain sanonut me&i kutsuille kutsuville kavereille ja ystävälleni, joka on miikkarien esittelijä, etteivät kyseiset vaatteet ole meidän tyylisiä ja en osaa pitää sellaisia lasten päällä. Ei siihen sen kummallisempaa syytä tarvita kieltäytymiseen ja ystävät ymmärtävät oikein hyvin... Meillä on vaatemerkkeinä pomp, pop, lindex, kappahl ja next pääasiassa ja sen ovat kaverit nähneet. :D
Juuri möin fb:n kirpparilla viimeisen me&i paidan, joka oli jäänyt pieneksi jo
aikoja sitten.. Siitä maksettiin enemmän riemuiten kuin millä minä sen ostin kauan sitten joltain livekirppikseltä :D ja oli siis myydessäni uudenveroisessa kunnossa, vaikka meilläkin oli ahkerassa käytössä. Mutta edes hyvä jälleenmyyntiarvo ei saa minua tuota merkkiä ostamaan.
Tee kirppariostoksista itsellesi uusi harrastus. Rahaa voisi säästyä...
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 07:55"]Pitäis taas keksiä selari, miksi en tule paikalle. En halua ostaa sairaan kalliita vaatteita, jotka ei ole edes nättejä! Ja laadustakin olen kuullut monenlaisia kertomuksia...
Esim. Lindexin lastenvaatteet ovat paljon halvempia ja ainakin niiden trikoovaatteissa hinta/laatusuhde on kohdallaan.
[/quote]
No mitäs jos tekosyyn sijaan sanoisit tuon kirjoittamasi?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 07:55"]Pitäis taas keksiä selari, miksi en tule paikalle. En halua ostaa sairaan kalliita vaatteita, jotka ei ole edes nättejä! Ja laadustakin olen kuullut monenlaisia kertomuksia...
Esim. Lindexin lastenvaatteet ovat paljon halvempia ja ainakin niiden trikoovaatteissa hinta/laatusuhde on kohdallaan.
[/quote]
[/quote]
Niin kai se on tehtävä. Tuttu sanoo, kuitenkin: "Tule nyt vaan, ei ole mitään tilauspakkoa". Ja sitten on niin noloa, kun ei tee tilausta, vaan käy ryystämässä vaan ne kahvit. Ei sellaisessakaan ole mitään järkeä!
Joo, mutta paikalle en mene...keksinpähän sitten selarin tai sanon suoraan mitä niistä ryöteistä olen mieltä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 06:39"]
Mun mies kielsi ne, kun ovat niin rumia :)
[/quote] Tämä on varmasti ap:n miehenkin mielipide. Eli ne ovat todellakin rumia riepuja, jotka eivät sovi kenellekään, oli ikää 4 kk, 5 vuotta tai 35 vuotta. Ei ap:n mieskään miltään valopäältä perusteluineen kuulostanut, mutta menipähän ainakin perille.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 08:29"]
[/quote]
[/quote]
Niin kai se on tehtävä. Tuttu sanoo, kuitenkin: "Tule nyt vaan, ei ole mitään tilauspakkoa". Ja sitten on niin noloa, kun ei tee tilausta, vaan käy ryystämässä vaan ne kahvit. Ei sellaisessakaan ole mitään järkeä!
Joo, mutta paikalle en mene...keksinpähän sitten selarin tai sanon suoraan mitä niistä ryöteistä olen mieltä.
[/quote]
Ja taas rehellisyyteen palatakseni, sano sille, ettet aio tulla koska et aio ostaa ja sinusta on vaivaannuttavaa nauttia kutsujen tarjoilusta ostamatta mitään. Tarjoudu vaikka siivous-/juttelukaveriksi kutsujen jälkeen.
-21
En oo ikinä ostanu ite m&i:n vaatteita, joitain saanu kierrätyksestä, eli omilta tai miehen sisaruksilta.. Mun mielestä järjettömän hintaisia laatuun nähden.. No, ostan muutoinkin ihan halpisvaatteita, paitsi toppavaatteet, mutta ne kestääkin sit useammalla. Sillon on siis menny 100€/kk vaatteisiin, ku oon ostanu toppavaatteita.. Ja meillä kuusi lasta.
Aika huono porvoon tekele.
Ja me & i rievut on karseita.
Kohtuus kaikkeen, niin alkoholiin kuin vaatteiden osteluun.
Paljonko vaatteisiin menee kuukaudessa per lapsi? Entä sinun vaatteisiin? On helpompi ottaa kantaa jos tietää minkäsuuruisesta summasta on kyse.
Meillä kaksi yhteistä lasta ja kolmas miehen aikaisemmasta avioliitosta. Keskimäärin 100e menee kuussa vaatteisiin, siinä minun ja lasten ostokset.
Ap
Me & i vaatteet ovat sinulle "harrastus"? No huh:/
Minun mielestäni ne ovat kyllä ylihintaisia ja valtaosa kuoseista on kaiken lisäksi rumia! Ymmärrän miestäsi, mutta vaaterahojen nieleminen kurkusta alas alkoholina ei kuulosta järkevältä.
Mun mies kielsi ne, kun ovat niin rumia :)
Kielsin itseltäni ylihinnoittelun takia...
Ne ovat kyllä niin rumia. Ja käsittääkseni menossa pois muodista? Ainakaan täälläpäin ei ole enää juurikaan lapsilla niitä näkynyt.
Ukkos on oikeassa, lopeta niitten ylihinnoiteltujen trikoiden ostelu.
jos ei ole ylimääräistä rahaa, niin sitten ei ostella kalliita vaatteita eikä juopotella. vaatteet kirpparilta, sieltä saa tosi hyviä ja paaaaaaljon halvemmalla kuin uutena. Saat lapsille enemmän vaatteita tai sitten saat rahaa säästöön/johonkin muuhun tarpeelliseen
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 01:31"]
Meillä kaksi yhteistä lasta ja kolmas miehen aikaisemmasta avioliitosta. Keskimäärin 100e menee kuussa vaatteisiin, siinä minun ja lasten ostokset.
Ap
[/quote]
Mun mielestä menee liikaa rahaa vaatteisiin..
Pakko nostella tätä ketjua, kun juuri tuttu kutsui me & i kutsuille. Pitäis taas keksiä selari, miksi en tule paikalle. En halua ostaa sairaan kalliita vaatteita, jotka ei ole edes nättejä! Ja laadustakin olen kuullut monenlaisia kertomuksia...