Miksi kissat syövät "makuu-asennossa" eivätkä seisten?
Vai syökö jonkun kissa seisten? Mun kissat menee aina matalaksi kun syövät. Jostain syystä kiinnitin nyt huomiota asiaan :D suurin osa eläimistä taitaa syödä ihan seisten, kuten koirat.
Kommentit (19)
Siistimmät kissat tekee noin, ei halua ruokaa rinnuksille.
Testaa miten itse söisit jos lautanen olisi lattialla.
Niinhän leijonatkin tekee ja monet muut kissapedot.
Kissa on niin v i t u n laiska, eikä sitä muutenkaan kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Yksi mahdollisuus olisi verrata eri eläimiä keskenään, ei kissaa ja ihmistä. Esim. koira syö seisaaltaan. En tiedä yhtään eläintä, joka syö makuultaan kissan lisäksi.
Häh.
Kyllä meidän kissa syö ihan neljällä jalalla seisoen.
Tai tarkemmin ajatellen se usein istuu.
Ai siis miten syö makuultaan. Ei ainakaan meidän kissa.
Nehän on silleen kyyryssä, ei maaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi mahdollisuus olisi verrata eri eläimiä keskenään, ei kissaa ja ihmistä. Esim. koira syö seisaaltaan. En tiedä yhtään eläintä, joka syö makuultaan kissan lisäksi.
Tuntemani koirat syövät makuullaan mielellään, jos ruoka on jotain pitempään pureskeltavaa, kuten lihainen luu. Vain nopeasti syötävät menee kupista seisaallaan.
No eihän ne makaa vaan ovat kyykyssä.
Kissalla ei ole yhtä pitkä kaula kuin koiralla?
Ei täällä ainakaan ihan makuultaan syö, mutta ei se nyt ihan suoranakaan seiso. Se on vähän niin kuin kumarassa, niin kuin ihminen olisi kyykyssä, mutta kissa on vaan "kyykyssä" neljällä jalalla. :D
Kuvittelisin, että se kyyristyvä asento on rento, ja rentous edistää ruoansulatusta. Ehkä se myös asettaa ruokatorven sopivaan asentoon, niin että ruoka kulkee sujuvasti mahaan. Arvailen vain :D
Meillä istuu ja noukkii lihanpalat kynnellä suuhunsa, olen tarjonnut haarukkaa mutta ei kelpaa. Ärsyttävää kekkulointia.
Mä kutsun sitä kyyhöttämiseksi. Hassu asento.
Ns.piiloutuu saalistajilta?