Espoossa tyrineet äänestypaikalla
Kommentit (17)
Eiks Espoo oo kokoomusseutua - stubbilta pois...
4. Sinäpä sen sanoit. Nyt tehtävä Espoossa vaalityötä lujemmin.
Uudet vaalit, ei se sen kummepaa ole. Se on ihan fakta että Kokoomuksen on ihan turha yrittää vilppiä.
^ Buahahaa... jos kokoomuslaiset voittavat vaalit, niin todella epäilen vaalivilppiä ja vaadin saada laskeä äänet uudestaan...
eiköhän sitä nähdä taas kunnon jytky
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:49"]
mitä siellä sählätty?
[/quote] virkailija ei ole leimannut äänestyslipuketta ja se on peruste äänen hylkäämiselle
Keitäs nimekkäitä ehdokkaita Espoosta on?
No mutta eikö ne äänestäjät nyt sen verran tajua, että pitäisivät itsekin huolta, että se leima tulee siihen lipukkeeseen eikä kuoreen? Minä amispölökin tuon tajuan ja jos minä olisin siellä ollut äänestämässä niin kyllä olisin asian puheeksi siinä tilanteessa ottanut. Äänet on hylättävä.
Kyllähän nuo pitäisi lain mukaan hylätä. Jos joku valittaa ja ne lasketaan mukaan, seurauksena voi olla koko vaalien uusiminen. Oikeus kuitenkin valitustilanteessa toimii lain kirjaimen mukaan.
Pitää toivoa, ettei kenenkään paikka ole 70 äänestä kiinni, mutta läpipääsyn rajoilla taitaa tyypillisesti olla useampia hyvin lähellä toisiaan...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:59"]
No mutta eikö ne äänestäjät nyt sen verran tajua, että pitäisivät itsekin huolta, että se leima tulee siihen lipukkeeseen eikä kuoreen? Minä amispölökin tuon tajuan ja jos minä olisin siellä ollut äänestämässä niin kyllä olisin asian puheeksi siinä tilanteessa ottanut. Äänet on hylättävä.
[/quote]
Niinhän sitä luulisi, mutta kymmenen vuotta vaalilautakunnassa on osoittanut, että järjenkäyttö ja äänestystapahtuma on suurelle osalle väestöstä mahdoton yhdistelmä.
Toiselle voitto toiselle tappio