Mitä oluita teillä on jouluksi?
Meillä pari koria perus lageria, yksi kori porteria ja useita yksittäisiä erilaisia tummia oluita.
Punaviiniä toki myös muutama pullo.
Miten te olette valmistautuneet?
Kommentit (55)
Vehnäolutta, savuolutta, IPAa ja APAaa, perus-karhua. Portteria. 6 pulloa punkkua ja jälkkäriksi 3 erilaista skottiviskiä.
Organic chocolate stout -olutta 0,5- 1 per ilta jälkkäriksi ruoan päälle ja siis joulupyhien aikaan. Korvaa suklaan, nam.
Aattelin käydä miehelle 12 packin laadukasta Pirkka olutta ja kietoa paperiin, kuitenkin iskee himot eikä osaa valmistautua.
Mulle on tulossa 10 litraa laadukasta vodkaa jkoka on nimetty vanhan naapurimaamme ex-presidentin mukaan.
Siis 3 koria kaljaa,muutama punaviinipullo ja useita yksittäisiä olutpulloja?? Missä ajassa meinasitte nuo juoda. Järkyttävää
Aecht Schlenkerla Rauchbier Urbock, seitsemän pulloa varattuna, pitäisi riittää!
Lisäksi punaviiniä, glögiä ja konjakkia.
Vierailija kirjoitti:
Alko pitäisi olla kiinni 21.12 alkaen ens vuoden alkuun, ihan yllättäen siis. Ei tee hyvää ryyppäillä jouluna näin pandemian aikana.
Mutta pandemian jälkeen voi taas ryyppäillä jouluna, vai?
Vierailija kirjoitti:
Aecht Schlenkerla Rauchbier Urbock, seitsemän pulloa varattuna, pitäisi riittää!
Lisäksi punaviiniä, glögiä ja konjakkia.
Täytyypä mennä huomenna kauppaa ja hakea Schlenkerlaa, herahti vesi kielelle!
Alekokkilaatikko, tai jos juhlan kunniaksi jopa Sandelsia. Pirkka on kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Alko pitäisi olla kiinni 21.12 alkaen ens vuoden alkuun, ihan yllättäen siis. Ei tee hyvää ryyppäillä jouluna näin pandemian aikana.
Kuinka ollakaan, minulla on juomat jo ostettuna! Eli voin ryyppäillä näin pandemiajoulunkin aikaan.
Ap kyseli juomista ja toiset alkaa vänkää asioista.
Ei hyvää päivää.
Ei alkoholia minulle. Pilaa mielen ja kehon.
Sitä paitsi aina kun olen ottanut, niin hyvin nopeasti alkaa huippaamaan ja oksennan.
Provohan tämä. Tai juoppojen ketju
Minä askartelin jo monta viikko sitten joulukalenterin perinteisestä (pullo)olutkorista. Joka päivä on saanut avata yhden luukun. Aatoksi jää siis vielä yksi pullo. Saapa nähdä onko se sitten samaa merkkiä kuin kaikki muutkin tähän asti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rainbow 6 kuten aina. Eli ässän ykköstä. Varaan ehkä noin 10 päkkiä. Yksin olen.
N39
Minä ajattelin pitäytyä perinteisessä Karjala III juomassa, hankittuna S-marketista hintaan 0,83 euroa/tölkki. Mitä tuo Rainbow 6 on ja mistä sitä saa ja mihin hintaan? Yksin minäkin olen. Aikuinen mies.
https://www.foodie.fi/entry/lager-olut-2-8--6x33cl/6415712507756
Ässistähän tätä saa ja yllättävän helposti sujui itsellä siirtyminen normi Karjalasta tähän. Pikkasen on edullisempaa ja saa hönötellä vieläkin pidempään kuin kolmosella, ennen kuin uni tulee.
Alkoholitonta olutta (Crisp vehnäolut) joulusaunaan.
Onko tuo Rainbow sitten erittäin harvinaista "kakkosolutta", Vahvempaa kuin ykkösolut mutta halvempaa kuin normaali kolmosolut? Luulen silti että opiskelijapiireissä takavuosina laskettu känni/hinta -laatusuhde ei ole tuolle Rainbow -oluelle kovinkaan hyvä.
Tornion panimon Tykky - kardemumma winter ale on ollut suosikkini näin joulun alla ja ostan sitä vielä varmasti aatoksikin
Extra double stoutia, sahtia ja muutama IPA.