Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen outo suhtautuminen naisen seksuaalisuuteen

Vierailija
20.12.2020 |

Mielessäni on pyörinyt muisto nuoruudestani. Olin silloin n. 20 vuotta ja etsin itseäni, jolloin päädyin muutaman kerran baarista sänkyyn uuden tuttavuuden kanssa. Näitä kertoja ei siis ollut monia, noin viisi. Pidin itseäni aika kilttinä tyttönä, mutta koska olin aina sinkku, niin kaipasin toisinaan läheisyyttä. Kerran sitten lähdin tällaisen mukavan nuoren miehen matkaan. Hän siis vaikutti tosi kunnolliselta ja kiltiltä, ja siksi koin olevani turvassa ja yhteyttä häneen. Harrastimme seksiä ja jäin yöksi hänen luokseen. Hän sitten täräytti minulle, että miksi sinä teet tällaista, ja alennat itsesi näin. Saisit paljon parempaakin, kun olet kaunis ja fiksu. Olin ihan puulla päähän lyöty, enkä edes osannut sanoa mitään tuohon, vaikka olisi pitänyt. Hän siis lähti yhteiseen hauskanpitoon kanssani sillä ajatuksella, että minä olen naisena se, joka tässä tilanteessa itseäni jotenkin alennan. Se ei ollut mitään änkyräkänniseksiä, eikä mitenkään rajua tai "likaista" vaan aika herkkääkin. Ei mitään sellaista, miksi kellekään pitäisi jäädä morkkis. Mietin vain usein sitä, miten surullista on, että tämä mies sitten ajatteli niin, että hänen kanssaan sänkyyn menevä nainen alentaa itseään. Eikä tuo ole ainoa kerta, kun olen törmännyt tällaiseen ajatteluun noin yleisesti. Toivottavasti nuoremmilla polvilla asiat ovat paremmin. Tämä oli 90-luvulla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vieläkin yllättävän yleistä tuo ajattelu, että nainen jotenkin likaantuu seksistä ilman parisuhdetta, mutta mies ei. Tai että siinä on jotain surullista, jos nainen "joutuu" hankkimaan seksinsä irtosuhteilla. Itse aina näille kerron sen, mikä on totta minun tapauksessa, että olen liian erakkoluonne haluamaan mitään parisuhteita mutta seksi silloin tälllöin maistuu.

Vierailija
4/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies enkä silti osaa mitenkään asettua tuon miehen ajatusmaailmaan. Minulle on aina ollut (jo 90-luvulla) selvää että jos kaksi aikuista tekee vapaaehtoisesti jotain niin se ei ketään pahenna tai huononna.

Nykyisen vaimonikin kanssa päädyttiin heti ensimmäisenä iltana sänkyyn mutta ei se kummankaan mielestä vaikuttanut siihen että sen jälkeen on oltu tyytyväisenä ja uskollisina yhdessä.

Vierailija
5/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanhakantainen näkemys, jossa mies on jotenkin likainen ja nainen puhdas. Sitten seksissä mies jotenkin likaa tuon naisen. Tuossa olisi ollut oiva vastakysymys herralle, että miksi hän itse harrastaa tälläistä naisten alentamista.

Vierailija
6/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt myös samaan. Nuorempana tapasin kivan ja komean miehen ja molemmat halusimme seksiä ja itse oletin, että alamme tapailun myötä seurustella mutta hän sanoikin, ettei se käy koska menin sänkyyn hänen kanssaan. Olin kuulemma sillä pilannut koko jutun. Tuon jälkeen minun oli vaikea tietää miten sitten täytyy käyttäytyä kun rakastuu. Olla puolivuotta jalat kiinni, että antaa kuvan, että on vakavissaan? Rakastan seksiä oman rakkaani kanssa, mutta ei se tarkoita että jaan itseäni ympäriinsä kaikille.

Vierailija
7/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla olen nähnyt joidenkin mammojen ajattelevan noin. Tosielämässä en kenenkään, onneksi. Olen syntynyt 1980-luvulla.

Vierailija
8/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tietää millaisia kuvotuksia he on. Joten nainen likaantuu kun koskee heidänlaisiin saastoihin. Ei siinä muuta ole. Lisäksi miehillä on kuvitelma että kaikki naiset vihaa seksiä. Naiset nöyryyttävät ja myyvät itseään kun harrastavat seksiä miehen kanssa.

Vierailija
9/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vanhakantainen näkemys, jossa mies on jotenkin likainen ja nainen puhdas. Sitten seksissä mies jotenkin likaa tuon naisen. Tuossa olisi ollut oiva vastakysymys herralle, että miksi hän itse harrastaa tälläistä naisten alentamista.

Tämä.

Jos mies edustaa tätä ajattelutapaa, silloin se oli hän, joka toimi sinua kohtaan väärin. Sen sijaan, että ottaisi vastuun sinun likaamisesta ja että epäonnistui sinun puhtauden suojelemisessa, syyttää sinua, koska antauduiy hänelle.

Jos todella ajattelee noin, hänen tulisi käyttäytyä vanhanajan herrasmiehen tavoin ja suojella naisten siveellisyyttä, eikä itse laita heitä.

Vierailija
10/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Jos mies edustaa tätä ajattelutapaa, silloin se oli hän, joka toimi sinua kohtaan väärin. Sen sijaan, että ottaisi vastuun sinun likaamisesta ja että epäonnistui sinun puhtauden suojelemisessa, syyttää sinua, koska antauduiy hänelle.

Jos todella ajattelee noin, hänen tulisi käyttäytyä vanhanajan herrasmiehen tavoin ja suojella naisten siveellisyyttä, eikä itse laita heitä.

Tosiaan nuorena sitä ei ollut niin sanavalmis kuin olisi nykyään. Mutta ymmärsin toki tuon asian nurinkurisuuden, en vain sitä osannut hänelle sanoittaa. Harmi, koska miehelle olisi tehnyt hyvää kuulla tuo.

ap

11/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt myös samaan. Nuorempana tapasin kivan ja komean miehen ja molemmat halusimme seksiä ja itse oletin, että alamme tapailun myötä seurustella mutta hän sanoikin, ettei se käy koska menin sänkyyn hänen kanssaan. Olin kuulemma sillä pilannut koko jutun. Tuon jälkeen minun oli vaikea tietää miten sitten täytyy käyttäytyä kun rakastuu. Olla puolivuotta jalat kiinni, että antaa kuvan, että on vakavissaan? Rakastan seksiä oman rakkaani kanssa, mutta ei se tarkoita että jaan itseäni ympäriinsä kaikille.

Sinähän vain väistit luodin, kun kaksinaismoralistinen mies ei halunnut kanssasi parisuhteeseen. Ehdottomasti kannattaa jatkossa toimia kuten ennenkin, muuten saattaa päätyä kaksinaismoralistisen sovinistin kotipiiaksi.

Vierailija
12/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vieläkin yllättävän yleistä tuo ajattelu, että nainen jotenkin likaantuu seksistä ilman parisuhdetta, mutta mies ei. Tai että siinä on jotain surullista, jos nainen "joutuu" hankkimaan seksinsä irtosuhteilla. Itse aina näille kerron sen, mikä on totta minun tapauksessa, että olen liian erakkoluonne haluamaan mitään parisuhteita mutta seksi silloin tälllöin maistuu.

Miksi sitten hu*ran ammatti on niin ala-arvoista? Siinähän työskennellään palvelualalla ja ilahdutetaan toista niinkuin vaikka näyttelijätkin tai laulajat. Mikä siinä sitten niin likaista on?

Vierailija
13/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet ajattelee, että miehet on pahoja mutta naiset on huonoja. Siitä tuo kumma ristiriita voi juontua...

Vierailija
14/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vain oli rehellinen ja ihmetteli, miksi hengaat sellaisen luuserin kanssa. Rehellinen puhe ei tee vaikutusta?

Vierailija
15/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiiviset tai uskovaiset vanhemmat ovat siirtäneet nämä ajatukset lastensa päähän. Ei siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
16/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla olen nähnyt joidenkin mammojen ajattelevan noin. Tosielämässä en kenenkään, onneksi. Olen syntynyt 1980-luvulla.

Mäkin oon syntynyt 1980-luvulla, ja kyllä mun teiniaikana oli just sellainen näkemys seksistä, että tyttö antaa pojalle. Antaminen on hyväksyttävää parisuhteessa, mutta ei muuten. Ja vähän on tietenkin epäilyttävää, jos tyttö onkin ehtinyt seurustella monen pojan kanssa, kun sittenhän hän on vaikka saattanut antaa heille kaikille.

Vierailija
17/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän vain väistit luodin, kun kaksinaismoralistinen mies ei halunnut kanssasi parisuhteeseen. Ehdottomasti kannattaa jatkossa toimia kuten ennenkin, muuten saattaa päätyä kaksinaismoralistisen sovinistin kotipiiaksi.

Tuo on joidenkin pelimiesten vertaus siitä, että "voitin tämän pelin sinun kanssa, siirryn nyt seuraavaan naiseen". Tuolla kommentillasaa hyvän perustelun, että enää ei tarvitse ollasen naisen kanssa tekemisissä.

Vierailija
18/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies sanoi mulle kerran, että mitä useammat treffit kieltäydyn makaamasta hänen kanssaan, sitä enemmän hän minua haluaa. En tajunnut, että se oli varoitusmerkki. Sillä, kun aloimme seurustella ja menimme sänkyyn, alkoi hän kohdella minua huonosti. Eli ainoa keino, jolla olisimme voineet olla yhdessä, olisi ollut minun "pihtaaminen" koska se teki minusta hänelle vastustamattoman. Katsoin sikailua hetken ja juttu lopahti pian. Joidenkin ihmisten kanssa ei voi koskaan voittaa.

Vierailija
19/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon syntynyt 1980-luvulla, ja kyllä mun teiniaikana oli just sellainen näkemys seksistä, että tyttö antaa pojalle. Antaminen on hyväksyttävää parisuhteessa, mutta ei muuten. Ja vähän on tietenkin epäilyttävää, jos tyttö onkin ehtinyt seurustella monen pojan kanssa, kun sittenhän hän on vaikka saattanut antaa heille kaikille.

Onhan tuossa sekin vinha perä, että tyttöhän saattaa olla jo raskaana toiselle pojalle. Tollanen ajatusmaailma voi ollaniiltä ajoilta peräisin, kun ehkäisy ei ollut vielä rantautunut Suomeen. Ja kyllä ne kondomitkin oli pitkään aika epävarmoja.

Vierailija
20/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa sekin vinha perä, että tyttöhän saattaa olla jo raskaana toiselle pojalle. Tollanen ajatusmaailma voi ollaniiltä ajoilta peräisin, kun ehkäisy ei ollut vielä rantautunut Suomeen. Ja kyllä ne kondomitkin oli pitkään aika epävarmoja.

Voin vakuuttaa sulle, että 90-luvulla oli ehkäisyä saatavilla ja kondomit varmoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän