Mieheni ei lue koskaan jouluevankeliumia
Lapsuuden kodissani isäni luki aina sen, sitten oli ruokarukous ja sitten syötiin. Mieheni mielestä turhaa touhua
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Rukoilu on mitä suurinta ajanhukkaa.
Eihän ole
Jos mies on ihan tosissaan sitä vastaan, eikä ymmärrä, kun selität että on sulle tärkeää, niin voithan rukoilla hiljaa mielessäsi, ennen kuin ryhdyt syömään
Miehesi pakottaminen lukemaan evankeliumin ja rukoilemaan on sama kuin kieltäisi isääsi lukemasta evankeliumin ja rukoilemasta.
Mietipä tätä hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole
No kyllähän on. Mitäpä jos juttelet sille mielikuvituskaverillesi ihan keskenäsi etkä sotke muita ihmisiä harhoihisi?
Jouluevankeliumi on Luukkaan evankeliumin 2 luvusta.
Se pohjautuu satoja/tuhansia vuosia aiemmin annettuun ennustukseen, kuinka neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää Jumalan pojan.Että se tapahtuu Beetlehemissä.
Myös että ne joutuu lähtemään maanpakoon Egyptiin.Tulee sieltä Galilean Nasaretiin.
Vierailija kirjoitti:
Se pohjautuu satoja/tuhansia vuosia aiemmin annettuun ennustukseen, kuinka neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää Jumalan pojan.Että se tapahtuu Beetlehemissä.
Myös että ne joutuu lähtemään maanpakoon Egyptiin.Tulee sieltä Galilean Nasaretiin.
Silloin puhutussa aramean kielessä "neitsyt" ja "ensisynnyttäjä" olivat sama sana.
Voisiko olla että tästä on tullut hihhuleille pieni sekaannus?
Jouluevankeliumin lukeminen/kuunteleminen on aika kiusallista sellaisille, jotka eivät itse siihen usko. Meillä luettiin aina joulupöydässä tuo eikä se ollut kyllä millään tavalla positiivista. Omassa kodissani ei tätä perinnettä sitten jatkettu.
Ap, noi on sun perinteitä, ei sun miehen. Hänen ei tarvitse mennä sun perinteiden mukaan.
Itse olen heittänyt raamatulla vesilintua jo vuosia sitten.
Joulu ei ole oikea suomalainen juhla vaan tuontitavaraa.
On todella kiusallista kun aikuiset haluavat lukea ääneen jotain uskonnollisia satuja ja ovat tosissaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin puhutussa aramean kielessä "neitsyt" ja "ensisynnyttäjä" olivat sama sana.
Koko idea on siinä että neitsyt tulee raskaaksi,ei voi muuten olla Jumalan poika.
En usko että sama sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko idea on siinä että neitsyt tulee raskaaksi,ei voi muuten olla Jumalan poika.
En usko että sama sana.
Mutta satuolento käy vetäisemässä jonkun muijan tiineeksi ja se on ihan oukkelis doukkelis?
Miksi et itse lue, jos kerran haluat sitä luettavan? Miksi miehesi pitäisi?
Tapahtui keisari Augustuksen aikana että kaikki kansa oli verolle pantava .
Kyllä on ap:llä isot murheet. Ei minunkaan mies ole koskaan lukenut mitään evankeliumia, ei häntä se kiinnosta. Joulukuusikin on ihan turha hankkia , puhumattakaan kinkkua potkalla.
Mutta so what, kohta 50 v on oltu naimisissa., aina ollut ihana joulukuusi koristeineen ja koti kauniisti jouluinen . Tortut, pullat ja muut mieluisat jouluruuat syöty. Lahjat olen hankkinut ja nyt juhlat jatkuu lasten ja lastenlasten kanssa.
Itse olen uskova, muttei se jouluevankeliumi ole niin pakko. Sen saa lukea itsekseen ,jos tahtoo. Ei tuollaisista tarvitse alkaa kiistelemään. On se ukkokin ollut tyytyväinen loppuviimein , kun on tunnelmallinen joulu.
Miksi teidän ukomattomien pitää aina tehdä pilkkaa uskonnosta. Meille uskoville Raamattu eiole satukirja eivätkä sen henkilöt ole satuolentoja. Niitäovat peikot ja tontut, joista ei Raamatussa sanota sanaakaan. Entä jos teitä uskonnottomia alettaisiin pilkata omasta uskostanne, siis marxilais-leniniläisestä evankeliumista? Siitähän nousisi melkoinen kalabaliikki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän ukomattomien pitää aina tehdä pilkkaa uskonnosta. Meille uskoville Raamattu eiole satukirja eivätkä sen henkilöt ole satuolentoja. Niitäovat peikot ja tontut, joista ei Raamatussa sanota sanaakaan. Entä jos teitä uskonnottomia alettaisiin pilkata omasta uskostanne, siis marxilais-leniniläisestä evankeliumista? Siitähän nousisi melkoinen kalabaliikki.
Uskovat ovat älyllisesti vajaita. Osoituksena juurikin tuo usko. Kehittäkää aivojanne.