Voi kamala sentään! Näimme lauantaina nuoren naisen, joka oli hervottoman iso!
Oli äiti, koska mukana oli lapsi, joka paisuu kohta äitinsä kokoiseksi. Siellä he ranskalaisia ja hampurilaisia vetelivät naamaan, vaikka olis ollut vähäsen terveellisempiäkin ruokia ollut tarjolla.
Ei muuten mitään. Ei mulla ole mitään lihavia vastaan, mutta eikö olis itselläänkin helpompaa jos olis VÄHÄN pienempi/laihempi?
Kommentit (28)
Ja ihan terveydellisistä syistä?
ja ei mua toisten läskin mitenkään haittaa, mutta tulin vaan ajatelleeksi että miksei ihmiset tee sille asialla mitään, että laihtuisivat hieman, niin elämänlaatukin varmasti parantuisi ja olisi helpompi olla?
ap
opetan lapsilleni terveet elintavat. En halua lapsilleni samaa kohtaloa kuin itselleni, jonka vanhemmat eivät välittäneet. Olen itsekin alkanut syödä terveellisemmin, herkuista vain vaikea luopua. Ja hampurilaispaikoissa ei käydä ikinä, juuri sen takia kun ihmiset kyttää ja " säälii" ja tuomitsee. Lapset käy sitten kummien kanssa joskus hampparilla.
Mutta siis todellakin ajan sitä takaa, että jos itse ei tee omalle painolleen mitään ja on ylipainoinen, niin miksi tahallaan syöttää lapsestakin sellaisen?
ap
Hänen äitinsä on ihan normaalipainoinen, mutta tyttö itse painaa enemmän kuin äitinsä. Hän menee syksyllä yläasteelle. Tytöllä on pienestä pitäen ollut kaikenmaailman herkkuja esillä, monenlaisia sipsejä yms. joita hän on saanut aina napostella.
Äiti ei itse näe että tyttö on läski, hän puhuu aina kuinka " kaikki pojat ihastuvat hänen tyttäreensä koska tämä on kaunis" yms.
Tämä ei ole mitenkään perinnöllistä, sillä tällä naisella on muitakin lapsia jotka ovat hoikkia, näitä hän ei ole lihottanut. Uskon että tämä lihottaminen johtuu jotenkin siitäkin kun tällä tytöllä (on siis nuorin) ja tämän toiseksi nuorimmalla siskolla on 10 vuotta ikäeroa, niin äiti on halunnut lelliä kuopustaan.
(Lihoin odottaessani lapsia.) Lasten ruokavaliota olen valvonut sen verran, että oppisivat syömään oikein ja roskaruokaa ja sen sisältöä olen myös selittänyt. Ennen minua pakkoliikutti ja piti juoksukunnossa iso koira. Vasta nyt lomalla olen päässyt laihdutuksen alkuun, kun 6 v poika on osoittautunut melkoiseksi juoksijaksi. Mutta ei juoksulenkkeilykään onnistu taas kuin joka toinen viikko, koska miehelläni on vuorotyö.
Vaikka on omia kiloja, silti ihmettelin uimarannalla, kun kolmihenkinen perhe tuli sinne: äiti oli minun pituinen ja ylipainoa oli takuulla 60-70 kg. Lapset (n. 10 v ja 14 v) olivat myös niin ylipainoisia, että rasvamakkarat hyllyi selässä. Se oli pahaa katsottavaa, kun ajatteli niiden lasten terveyttä. Diabetes, verenpainetauti kolmekymppisenä...kai nyt edes lasten terveyttä voisi ajatella kun niitä ruokkii...?
Vierailija:
ylipainoiset ilkeää tulla sinne syömään. Jotenkin tuntuu että heidän liikapainonsa johtuu juuri tuosta roskaruoasta (vaikka ei varmaan aina johdu), ja silti ne syö sitä lihottavaa ruokaa vaan lisää.
Aikuinen voi syödä mielestäni itsensä kuinka lihavaksi vaan (tai eihän se yhteiskunnalle niin halpaa ole niitä sairauksia hoitaa), mutta lasta käy sääliksi, jos vanhemmat kuvittelevat rakastavansa lastaan enemmän, kun työntävät herkkuja jatkuvasti. Aivan järkyttävän ylipainoisia lapsia on tullut tässä kesän aikana nähtyä. Lapsen ylipaino ei ole kuin vanhempien vika. Hävetkää!
Ja pois tästä syyllistyksestä sairaiden lasten vanhemmat, joku kuitenkin vetoaa siihen...
Mutta itse olen ylipainoinen, en mega, mutta painoa on liikaa. En missään tapauksessa halua lapsestani ylipainoista, siksipä " vahdin" , ettei syö makeaa eikä turhia herkkuja kuin todella harvoin. Niinkauan, kuin minä pystyn vaikuttamaan lapseni syömisiin, sen kyllä aion tehdä.
Ylipainoisilla alkaa nyky-yhteiskunnassa olla tukalat paikat, jokapaikassa paheksutaan ja toitotetaan, katsotaan pitkään ja arvostellaan ruokakorin sisältöä. Usein kohdellaan (esim. kaupoissa)
huonosti ja pidetään jotenkin " luuserina" . Ja kovemmaksi kohtelu vaan muuttuu, olen huomannut. Ja tätä en halua lapseni saavan kokea.