Miehet juoruaa enemmän kuin naiset
Onko kukaan muu huomannut samaa? Aina sanotaan, että naiset ovat juoruakkoja, mutta pahimmat juoruajat jotka tiedän ovat olleet miehiä.
Kommentit (39)
Ravintola-alalla miehet puhuu hirveetä p... tä toisistaan. Ja naisista. Keskenään, mutta harvemmin naistyöntekijöiden kanssa.
Ne mielletään "äijien" jutuiksi kun käytetään ronskia ja härskiä kieltä ihmisistä. Kyse kuitenkin toisista ihmisistä juoruilusta.
Vierailija kirjoitti:
Juoruaako miehet enempi miesten kanssa jättäen naiset ulkopuolelle, koska tyttöjä vastaan on kiva liittoutua eikä niiden aikana voi puhua rumia runkkujuoruja?
Kyllä. Kun paikalla on kumpaakin sukupuolta, juoruaminen on hieman vähäisempää, vaikka jutut voivat muuten olla roisejakin. Pelkissä nais- tai miesryhmissä on taas jonkinlaista salaseuramaisuutta, joka luo pohjan muiden asioista puhumiselle. Ja on huomautettava, että toisten asioista puhuminen ei välttämättä ole negatiivista luonteeltaan.
Nro 20
Tää fakta tutkittiin virallisesti jo 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan toisinpäin. Ei miehiä yleisesti ottaen niin paljoa kiinnosta puhua muiden asioista
Voi apua. Kahvilatyöntekijät kautta maan näkee joka ainoa päivä ukkolaumoja jotka ei muuta tee kuin juoruaa paikkakuntansa ihmisistä. Kuka, mitä, kenen kanssa on se mistä pälpätetään. Kiertää jopa eri kahviloissa jakamassa eri versioita juoruista. Mun paikkakunnalla näitä ukkolaumoja on 3-4. Mummolaumoja ei yhtäkään.
Tämä, niin tämä!
Naiset osaavat suodattaa juttuja paremmin kuin miehet, miehet uskovat jutut todeksi helpommin kuin naiset. Tämän pistänyt merkille.
Miehet juoruilevat aivan hirveästi naisista. Sekä omista vaimoistaan että muista naisista. Miesvaltaisilla aloilla tämä on ihan normitapa. Naiset taas eivät juoruile miehistä.
Tutkimusten mukaan miehet juoruavat enemmän.
Kyllähän ne miehetkin juoruaa mut ei läheskään yhtä paljoa ku naiset
Menetpä mihin tahansa ja milloin tahansa kauppaan, niin törmäät vähintään yhdessä hyllyvälissä juoruaviin miehiin. Ja aina he ovat keskellä kukuväylää.
Ihan on kyllä täyttä potaskaa tämä avaus.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olen työskennellyt vuosikausia miesvaltaisessa työyhteisössä ja kahvitauot venyivät monesti jopa kahvitunniksi, varsinkin viikonlopun jälkeen.
Miten tämä asiaan liittyy. Naiset luulee että jos miehet puhuu keskenään teknisiä juttuja niin se on juoruamista, miehillä on niin laaja tietämyksen piiri ettei siinä juoruja tarvita.
Miehet ei oikeastaan koskaan keskustele ihmisistä.
Meidän talon ukoilla on whatsapp ryhmä jossa juorutaan talon asukkaista, yhtään naista siinä ryhmässä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talon ukoilla on whatsapp ryhmä jossa juorutaan talon asukkaista, yhtään naista siinä ryhmässä ei ole.
Huhheijaa :/
Juoruiluhan on valta-aseman hakemista laumassa ja sosiaalisen hierarkian ylläpitoä eli nimenomaan miehille tyypillisempää toimintaa. Miehet ovat laumautujia ja uskovat alfa, beta jne jaotteluun. Naisille on tyypillisempää uskaltaa olla yksilö ja hakea asema oman toiminnan kautta. Naiset ovat aina olleet rohkeampi sukupuoli.
Nämä naiset, jotka eivät ole esim. työpaikoilla huomanneet miehen juoruilua tarkoittaa ainoastaan sitä, että et ole kelvannut miesten laumaan edes alimmalle portaalle. Ja tuskin haluaisitkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kolmekymmentä vuotta töissä, joissa puhun kaikesta maan ja taivaan välillä eri firmoissa työskentelevien pienten ryhmien kanssa, useimmiten vuosien ajan. Minun näkemykseni mukaan juoruileminen on ihan yksilöistä kiinni. Tarvitaan vain kaksi muiden asioista kiinnostunutta puheliasta ihmistä ja myönteinen ilmapiiri, ja juorut lentävät. Monet ihmiset sitä paitsi kuuntelevat juoruja mielellään, vaikkeivät itse muuten osallistuisikaan. Ja sukupuolella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Kolmikymppisillä miehillä on viime vuosina ollut virkistävän rehellinen suhtautuminen omaan juoruiluunsa: he tirskuvat sille, että heidän juoruilunsa ei ole juoruilemista, koska he ovat Miehiä. Ja siten käsitellään muiden harrastukset, elintavat, ajoneuvot ja aivan erityisesti ihmissuhteet eli naisjutut ja suhteiden natiseminen liitoksissaan. Ja sitten todetaan ironisesti, että tämähän ei sitten ollut juoruilua vain pelkkää tietojen päivittämistä, koska me olemme Miehiä. (Minä olen nainen, mutta käytännössä vain joku tuttu sukupuoleton tyyppi duuniaan tekemässä.)
Pahin muiden ihmisten parisuhteista juoruileva tapaus on ollut erään firman johtoryhmän jäsen, eläkeikää lähestyvä mies. Hän oikein kihisi innosta ja turhautumisesta, kun hänellä olisi ollut minulle tosi mielenkiintoista kerrottavaa, mutta hän ei oikein voinut kertoa. Sitten hän kertoi minulle niin paljon, että kysymys ei ollut "mitä on tapahtunut", vaan "siis tämä henkilö, mutta kenen kanssa".
Juoruileminen on muuttunut toisten asioiden levittelemisestä niiden kommentoimiseen. Sosiaalinen media on tehnyt ihmisistä itsestään omien asioidensa levittelijöitä.
TÄMÄ. Luulisi että johtoryhmään kuuluvat olisivat fiksuja, mutta eivät valitettavasti ole.
Olen insinöörinainen, ollut kyllä naisvaltaisissakin työpaikoissa, valtion virastoissa, mutta koulut on käyty ja suurin osa työelämästä on ollut miesvaltaisissa työpaikoissa. Ihan kouluajoista lähtien olen huomannut saman. Myös aika paljon itsensä hyviksi jätkiksi julistavat naiset tekevät samaa. He haukkuvat koko sukupuolensa, eivätkä tajua sen olevan juoruilua.
Miesten juoruilu on paljon raaempaa ja rumempaa kuin pääasiassa naisten käyttämä. He arvostelevat ulkonäköä todella rajuin sanoin, toisilleen ovat todella ilkeitä myös. Voi olla työpaikka, jonka naiset näkevät rentona, kun siellä on joku porukka, mutta samalla ollaan sokeita sille, että siinä porukassa on jätetty osa täysin ulkopuolelle, kiusataan porukalla. Miehet ovat naisia useammin porukkakiusaajia, naiset useammin yksilökiusaajia, mutta aina ei toki ole näin.
Varsinkin etelä-pohjanmaalta olevat.
Juoruaako miehet enempi miesten kanssa jättäen naiset ulkopuolelle, koska tyttöjä vastaan on kiva liittoutua eikä niiden aikana voi puhua rumia runkkujuoruja?