Mies määrää kaikesta!
Joudun elämään täysin miehen ehdoilla. En saa päättää mistään asioista. Jos ehdotan jotain yhteistä tekemistä tai muuta niin se yleensä kieltäytyy mutta itse se kyllä tekee mitä itse haluaa. Onko muilla tällaista? Nytkin se on omilla teillään ja minua ahdistaa hirveesti.
Kommentit (17)
Mitä olet ehdotellut ja miksi ehdotukset eivät kelvanneet? Kuinka vanhoja olette ja kauan olette yhdessä olleet? Miksi olet jäänyt suhteeseen, mitä siitä saat?
Mistä tiedän minkälainen mies on normaali kun tuntuu että kaikki on samanlaisia ja yhtä vaikeita? Paraneeko se vaihtamallakaan? Hirveän yksinäistä tämä mun elämä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:04"]Mistä tiedän minkälainen mies on normaali kun tuntuu että kaikki on samanlaisia ja yhtä vaikeita? Paraneeko se vaihtamallakaan? Hirveän yksinäistä tämä mun elämä.
Ap
[/quote]
No kuule paranee!!
Sitä saa mitä tilaa. Tämä neuvo on hyvinkin toimiva: Jos et halua olla lattiamatto, älä makaa lattialla äläkä anna muitten kävellä päältäsi.
Mikä ahdistaa? Jos kysyn mieheltä, mennäänkö kävelylle ja se vastaa, että ei mennä, niin en minä ahdistu, koska voin mennä kävelylle yksin tai kaverin kanssa tai lähteä kahville tai hoitaa pihaa tai käväistä siskolla. Minua ei ahdista lainkaan, että mies sanoo ei ja minä voin sen jälkeen tehdä mitä tahdon.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:04"]
Mistä tiedän minkälainen mies on normaali kun tuntuu että kaikki on samanlaisia ja yhtä vaikeita? Paraneeko se vaihtamallakaan? Hirveän yksinäistä tämä mun elämä.
Ap
[/quote] Mitä saat mieheltä tai suhteelta? Kuinka monta elämää sinulla täällä on kun tämän nykyisen meinasit hukata?
Jos ehdotan että käydään jossain niin mies yleensä sanoo siihen ettei ehdi ja sillä on muuta tekemistä just sillon. Seksiäkin siltä tuntuu olevan vaikea saada kun aina on joko väsynyt tai muuten vain ei huvita kun sanoo että vastahan meillä sitä oli että eikai taas. Hirveästi ottaa itsetunnolle sen kieltäytymiset ja tuntuu etten kelpaa. Kai sitä on vain niin tottunu tähän ja erotakaan en haluais mutta ei vain kohta enää jaksa edes yrittää. Mies ei huomioi minua ollenkaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:17"]
Jos ehdotan että käydään jossain niin mies yleensä sanoo siihen ettei ehdi ja sillä on muuta tekemistä just sillon. Seksiäkin siltä tuntuu olevan vaikea saada kun aina on joko väsynyt tai muuten vain ei huvita kun sanoo että vastahan meillä sitä oli että eikai taas. Hirveästi ottaa itsetunnolle sen kieltäytymiset ja tuntuu etten kelpaa. Kai sitä on vain niin tottunu tähän ja erotakaan en haluais mutta ei vain kohta enää jaksa edes yrittää. Mies ei huomioi minua ollenkaan.
Ap
[/quote] Oho, onpa sinulla vaikea elämä. Mies ei lähde sillä sekunnilla kanssasi kävelemään ja petipuuhatkaan eivät kiinnosta. Siinäkö ne kaikki huonot asiat olivat?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:17"]
Ap
[/quote] Oho, onpa sinulla vaikea elämä. Mies ei lähde sillä sekunnilla kanssasi kävelemään ja petipuuhatkaan eivät kiinnosta. Siinäkö ne kaikki huonot asiat olivat?
[/quote]
No ei ollu tässä kaikki!
Ap
hmm...sillä on hirveesti "tekemistä", luuhaa ympäriinsä iltamyöhään. seksi ei kiinnosta. johtopäätös: se ravaa vieraissa.
Sinun elämäsi olisi paljon mukavampaa ja helpompaa yksin. Ajattele, kun saisit tehdä ihan mitä vaan itse tahtoisit, ja missä ja milloin vaan haluaisit. Ja suurin ilo olisi se, että voisit sitten katsella ympärillesi, jos kuitenkin sattuisi löytymään sellainen kiva mies.
Onko teillä lapsia vai mikä estää sinua tekemästä mitä haluat?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:04"]
Ap
[/quote]
Ajattele hetki, millä tavalla elämäsi muuttuisi, jos sinulla EI olisi sitä miestä.
Niin, edelleen voisit olla yhtä yksinäinen kuin nyt, mutta sinä saisit itse päättää omista asioistasi ja tehdä mitä tahtoisit, eikä ahdistaisi.
Kannattaa kokeilla, sinulla ei ole mitään menetettävää (muuta kuin ahdistus), ja kaikki voitettavana.
Miksi sinua muuten nyt ahdistaa, kun se mies on POISSA? Nythän sinä saat olla ainakin aivan vapaasti.
"Mistä tiedän minkälainen mies on normaali kun tuntuu että kaikki on samanlaisia ja yhtä vaikeita? Paraneeko se vaihtamallakaan? Hirveän yksinäistä tämä mun elämä."
Kultsi, sulla on todella tuttu ongelma ja se koskee erityisesti matalan sosiaalisen taustan omaavia naisia. Mitä teet työksesi? Tuletko alkoholistiperheestä? Oliko äitisi keittiön nurkassa pyörivä hissukka, joka ei opettanut tervettä itsetuntoa?
Syitä siihen, miksi sinusta tuli huonon miehen vähäarvoinen kodinkone, on niin lukuisia ja tuossa oli niistä vain murto-osa.
Tajutkaa tämä:
1. kaikki miehet haluavat parisuhteen, koska ne haluavat parisuhteen tuoman sosiaalisen statuksen. Yksinäinen peräkammarinpoika on naurunalainen status. Siksi mies menee parisuhteeseen. Ei siinä rakkaudesta ole kyse.
2. Rakkausavioliitto on 1700-1800-lukujen lukevan porvariston kehittelemä fiktiivinen kuvaelma, joka jäi elämään ja jota kaikki nyt tavoittelevat luullen, että se on jokin luonnollinen tila. Ei ole. Se on elokuvien, kirjojen ja lemmenluritusten luoma myytti.
3. ON kuitenkin olemassa todellisia rakkausliittoja, ns. joutsenpareja. Niitä on väestöstä... en tiedä? 2 %? Jos sitäkään.
-> älkää kuvitelko, että rakkausliitto on elämän päämäärä. Se on sama asia kuin kuvittelisi, että loton päävoitto on elämän päämäärä. Se ei tilastollisesti osu kuin harvalle. Sama koskee rakkausliittoa. Suurimmalle osalle parisuhde on pakko. Siihen mennä koska yksin oleminen olisi vielä surullisempaa ja pelottavampaa. Tosiasiassa sinkkuna moni viihtyy paremmin kuin surkeassa suhteessa.
AP, jos olet matalasti koulutettu etkä uskalla olla yksin, niin ei sinun auta muu kuin kestää ukkoasi. Kuten itsekin sanoit, ei se vaihtamalla parane. Tai paranee, mutta sitä ennen sinun pitää itse kehittyä sellaiseen suuntaan, että joku paremman tasoinen mies kiinnostuu sinusta.
En voi liiaksi korostaa koulutuksen, itsetunnon ja taloudellisen itsenäisyyden merkitystä naisille. Suuri kysymys on, miksi edelleen niin harva sen haluaa tajuta.
Tiedän tunteen kuullostaa aivan minun parisuhteeltani! Jos hän ei halua tehdä jotain mitä minä haluaisin niin en tee silloin minäkään...
Rupea lesboksi jos ei kelpaa. Jos olet parisuhteessa miehen kanssa, niin kyllä se on mies joka kertoo sinulle miten ollaan eikä toisinpäin. En tiedä mitä olet oikein odottanut?
MIKSI ihmeessä olet tuollaisen "miehen" kanssa??
Oma valinta.