Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveena omakotitalo

Vierailija
15.05.2014 |

Eli haaveina olisi uusi omakotitalo. Te joilla on uusi okt, kertokaa vähän että mihin ratkaisuihin päädyitte; talopaketti vai rakentaminen/rakennuttaminen itse, puu- vai tiili- vai hirsi yms., montako makuuhuonetta? Haluaisimme kokotiilitalon johon neljä makuuhuonetta. Talopaketti houkuttaisi, mutta kuinka paljon kalliimmaksi tulisi. Tuttavissa myös ammattilaisia jotka voisi palkata töihin rakentamaan, mutta tähän tarvitsisi myös paljon aikaa ja mieheni reissutyössä. Olemme ihan tavallisia normaalituloisia, ja vähän mietityttää myös tulisiko neljä makuuhuonetta liian kalliiksi.. Onneksi haaveita saa aina olla:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/5 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä uusi? Enää ei taloja tehdä (kuten kodinkoneitakaan) kestämään. Ennen talot tehtiin kunnolla ja niitä on vielä tarjolla. 

Itse ainakin ollaan oltu tyytyväisiä että remontoitiin vanha talo. Naapureilla talopakettiensa kanssa ollut jos minkälaista ongelmaa valmistusvirheitä ja halvalla tehtyä huonoa jälkeä. Meillä on terve tuulettuva talo eikä mikään nykyajan pullo, jossa ilmanlaatu on huono ja homeet kasvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyskivitaloon ei yleensä rahat riitä, näin käynyt monille, meillekin. Teimme kaiken voitavan itse koska näin säästimme kymmeniätuhansia ja saimme isomman talon kuin teettämällä. Teettäneillä on yleensä eniten ongelmia. Kun ketään muuta kuin itseä se ei vaan kiinnosta tarpeeksi millaista laatua tulee.

Ja juu, ei kaikki nykyajan talot homehdu, mutta voihan tuonkin mielipiteen sanoa kun ei uutta saa...

Vierailija
4/5 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastellin viittä vaille valmis. Eli tehtiin sisätyöt itse (en tykännyt niistä avaimet käteen- sisustusvaihtoehdoista). City Economy 100 ja yhden auton talli 220000e (ei sisällä tonttia). Kun rakennettiin, tuo oli maksimi mihin oli varaa (tontti maksoi 100000) nyt toivoisin että olisi reilummin tilaa. Tonttien saatavuus on niin huonoa tällä alueella (liian pieniä ja kalliita) että tuskin rakennamme seuravaa taloa vaan mielummin remontoimme vanhan. 

Vierailija
5/5 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokotiilitalo tosiaan niin kallis?