Onko teillä kahvikone, onko hyvä ja minkä merkkinen?
Kommentit (43)
Jura on surkein , albaniassa tehty
Vierailija kirjoitti:
Olen koittanut saada tietoa onko kahvikone isoääninen, se kun jauhaa ne pavutkin.
Voiko sillä aamusella edes keittää 70 luvun kerrostalossa aamukahvia ? ( äänieristys hoxs).
Kiinnostaisi tietää kans,
nyt kun kahvikoneiden hinta on tullut alaspäin, voisi jo hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen koittanut saada tietoa onko kahvikone isoääninen, se kun jauhaa ne pavutkin.
Voiko sillä aamusella edes keittää 70 luvun kerrostalossa aamukahvia ? ( äänieristys hoxs).
Mulla on joku Philipsin kahvikone. Meteliä pitää, eikä vain jauhaessaan vaan myös aina kun sen laittaa päälle/pois. Sitä en osaa sanoa saako naapurit hepulin, mutta eiköhän aamukahvin voi hurisuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää kans,
nyt kun kahvikoneiden hinta on tullut alaspäin, voisi jo hankkia.
Siemens mainostaa / kertoo näin , mitään desibelin lukemia ei löydy.
https://www.siemens-home.bsh-group.com/fi/kodinkoneet/espressokeittimet…11827821-14799947-4/
Eniten melua espressokeittimessäsi aiheuttavat kolme osaa: mylly, maidonvaahdotin sekä materiaalin otto ja virtaus. superSilent-ominaisuuden ansiosta voit kuitenkin nauttia seesteisen rauhallisesta kahvinvalmistusprosessista. Kehittynyt suunnittelu ja äänieristys vähentävät merkittävästi koneen tuottamaa melua. Odotettavissa on rauhallisia aamuja lempikahvijuomasi parissa.
EI ole, mutta minulla on kaivinkone. Itse asiassa kaksikin.
M48
Vierailija kirjoitti:
EI ole, mutta minulla on kaivinkone. Itse asiassa kaksikin.
M48
Ja lukihäiriö
Kaikkihan nuo on sellaisia kompromisseja kahvin laadun ja helppouden välillä. Hario V60 + kahvimylly + vipu-espresso-keitin jos kahvin laatu kiinnostaa.
Koziol, aina tarpeeksi kuumaa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Koziol, aina tarpeeksi kuumaa vettä.
Vaan ei ole myynnissä kahvikonetta, vain Espressokeittimiä.
De'Longhi kahviautomaatti
Philips kahvikone ja
Siemens
Mikä näistä on paras ?
Torissa on ehkä eniten myynnissä DeLonghi ja Philipsin kahvikoneita, kertooko se sitten jotain paremmuudesta/ huonommuudesta ?
Mietin kahvikoneen hankintaa, jospa olisi jossain esittely, helpottamaan päätöstä.
Kahvikoneen puhdistus, kuinka työläs on ? Ja pitääkö sille olla erikois aineet ?
Jos ole ikäsi juonut suodatin kahvia , niin maistuuko kahvikone kahvi paremmalle ? Siis saa kai sillä kupillisen taviskahviakin ?
Tuleeko sillä laitettua kuitenkaan mitään erikoiskahvia, onko pavut halvempia ostaa kuin 1/2kilon juhlamokka ?
Vierailija kirjoitti:
Mietin kahvikoneen hankintaa, jospa olisi jossain esittely, helpottamaan päätöstä.
Kahvikoneen puhdistus, kuinka työläs on ? Ja pitääkö sille olla erikois aineet ?
Jos ole ikäsi juonut suodatin kahvia , niin maistuuko kahvikone kahvi paremmalle ? Siis saa kai sillä kupillisen taviskahviakin ?
Tuleeko sillä laitettua kuitenkaan mitään erikoiskahvia, onko pavut halvempia ostaa kuin 1/2kilon juhlamokka ?
Jos haluat hinta / laatusuhteeltaan parasta parannusta nykyiseen niin panostat suoraan vaan papuihin. Eli ostat raakapapuja ja paahdat ja jauhat itse. Tulee vielä halvemmaksi, jos se on kriteerinä.
Itse menen sage express impress koneella joka on automaatin ja manuaalin välistä. Olen tyytyäinen ollut ja ihan kaupan pavuistakin tulee hyvät cremat.
Yleisesti hyvällä koneella saat sen irti mitä pavuista on saatavissa. Papujen laatua parantamalla saat enemmän makua irti vähän heikommallakin laitteistolla. Usein olen törmännyt että laitteen kohdilla lähtee mopo keulimaan mutta sitten pavut halvimpia mahdollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sillä laitettua kuitenkaan mitään erikoiskahvia, onko pavut halvempia ostaa kuin 1/2kilon juhlamokka ?Jos haluat hinta / laatusuhteeltaan parasta parannusta nykyiseen niin panostat suoraan vaan papuihin. Eli ostat raakapapuja ja paahdat ja jauhat itse. Tulee vielä halvemmaksi, jos se on kriteerinä.
Itse menen sage express impress koneella joka on automaatin ja manuaalin välistä. Olen tyytyäinen ollut ja ihan kaupan pavuistakin tulee hyvät cremat.
Yleisesti hyvällä koneella saat sen irti mitä pavuista on saatavissa. Papujen laatua parantamalla saat enemmän makua irti vähän heikommallakin laitteistolla. Usein olen törmännyt että laitteen kohdilla lähtee mopo keulimaan mutta sitten pavut halvimpia mahdollisia.
Eikös tuo sage express impress ole espressokeitin, ei varsinaisesti kahvikone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sillä laitettua kuitenkaan mitään erikoiskahvia, onko pavut halvempia ostaa kuin 1/2kilon juhlamokka ?Jos haluat hinta / laatusuhteeltaan parasta parannusta nykyiseen niin panostat suoraan vaan papuihin. Eli ostat raakapapuja ja paahdat ja jauhat itse. Tulee vielä halvemmaksi, jos se on kriteerinä.
Näin on, aloittaja kyseli hahvikonetta. Valikoima laajempi.
Maistuuko kahvikoneen pitkäkahvi samalle kuin kahvinkeittimen suodatin kahvi ?
Vierailija kirjoitti:
Maistuuko kahvikoneen pitkäkahvi samalle kuin kahvinkeittimen suodatin kahvi ?
Ei maistu vaan perus kahvinkeitin tekee parempaa. Jos hyvää suodatinkahvia haluaa niin kannattaa investoida kahvimyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kannattaakin hankkia jos haluaa hyvää espressoa eikä kahvimaailman mikroaaltouunia eli 'kahvikonetta'. Tosin Sagen sijaan kannattaa sijoittaa erilliseen myllyyn ja keittimeen.
Meillä on minkä merkkinen kahvinkeitin. Se on hyvä, ja kannattaisi ostaa, mutta emme halua myydä sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joku Philipsin kahvikone. Meteliä pitää, eikä vain jauhaessaan vaan myös aina kun sen laittaa päälle/pois. Sitä en osaa sanoa saako naapurit hepulin, mutta eiköhän aamukahvin voi hurisuttaa.
Mulla myös Philips. Ja äänekäs on kyllä mutta en antais pois. Papuja jauhaa ja pitää tyhjäillä puruja mutta ei se kovin paljoa aikaa ota kerta viikkoon. Helppo on ku saa aina sen kupin ku tarvii.