Mikä koulutus sinulla on ja minkälaatuisessa työsuhteessa olet?
Ammattikoulu, AMK vai yliopisto ja vakituinen, määräaikainen vai vuokra?
Kommentit (43)
Yliopisto (PhD, ulkomainen), vakituinen jo yli 10 vuotta.
Kaksi yliopistotukintoa (DI + KTM), joista jälkimmäinhen joitakin vuosia sitten opintotuella. Ura teollisuudessa monipuolisissa johto- ja kehitystehtävissä vajaa 20v ja tuotannollisista + taloudellisista syistä ulos > 40v ikäisenä 10 vuotta sitten. Sen jälkeen ei sitten sellaista työnantajaa olekaan löytynyt, jolle olisin kelvannut.
Seuraavaksi väitös kauppatieteistä tohtoriksi , minkä jälkeen loppu työikä meneekin sekalaisia työkkärin palkattomia minekäänjohtamattomia orjatöitä tehden olemattomalle eläkkeelle saakka.
Äärimmäisen yritteliäs, energinen ja eteenpäinpyrkivä luonne, minkä takia tilanne vituttaa yötä päivää.
Ammattitutkinto, sijainen kaupungilla.
Vakityössä parikymppisenä, mutta päätin lähteä seikkailemaan maailmalle.
Ylioppilas ja 2 opistotasoista tutkintoa. Vakituisessa työsuhteessa, tässä nykyisessä nyt ollut reilun 4 vuotta. Edelliset työsuhteet myös vakituisia. Työelämässä valmistumisen jälkeen nyt 22 vuotta, joista 4 ensimmäistä määräaikaisissa työsuhteissa lamavuosina.
Niin ja ikää mulla 46 vuotta, head hunterit soittelevat perään.
Yliopisto (tohtori), määräaikainen.
Vakituista työsuhdetta tulen tuskin koskaan saamaan, sillä jäin yliopistolle.
Yliopisto (KTM, ulkomailla), vakituinen paikka suoraan valmistuttua.
Laitoshuoltajan ammattitutkinto, kokopäivätyö, vakituinen.
Huono palkka, mutta töitä riittää, mikä on tänä päivänä jo hyvä tilanne.
En valita, kun saan laskut maksettua ja ruokaa lapsille.
Älyllistä haastetta haen sitten muualta kuin työstä.
Lukio ja amis, olen ollut vakituisessa työsuhteessa yli 20 vuotta ja teen töitä insinöörien ja ekonomien kanssa.
Yliopistokoulutus (FM) olen toiminimellinen yrittäjä (konsultti).
Onko kolmonen yrittäjänä omasta vapaasta valinnasta vai käytännössä olosuhteiden pakosta?
Ammattikorkeakoulu, vakituinen työsuhde. Sama työsuhde oli tosin myös jo ennen ja samaan aikaan kuin opiskelin AMK:ssa, tämä työ on saatu "vanhalla" opistotutkinnolla.
Yliopisto, vakituinen. Samassa paikassa nyt reilu 7 vuotta.
Yliopisto, vakituinen. Sain työni heti valmistuttuani, ja olen tehnyt sitä nyt 4vuotta. Muitakin vakituisia virkoja tarjotaan tasaisin väliajoin
Ylioppilas ja yliopisto dropout. Vakituisessa työsuhteessa. Siinä vaiheessa, kun on ollut työelämässä yli 10 vuotta, niin koulutuksella ei ole pahemmin väliä.
Kaksi ylempää (suomalaista) korkeakoulututkintoa.
Irtisanottu vajaa vuosi sitten "tuotannollisista ja taloudellisista syistä". Ei mitään toivoa uudesta työsuhteesta: olen yli 40-vuotias.
Yliopisto ja vakituinen, mutta olenkin ikivanha jo.
Työtön ylemmän korkeakoulututkinnon humanisti. Jäin työttömäksi 4 vuotta sitten 15 vuoden työsuhteesta, sen jälkeen pätkätöitä, nyt etsin aktiivisesti töitä ja olen päässytkin hyvin haastatteluihin.