Kysymys puhelun äänittämisestä
Haluaisin äänittää yhden puhelun, että saan tarvittaessa jälkikäteen tarkistettua, mitä soittaja sanoi (kyse on labratuloksista, lääkäri soittaa eri maasta ja puhuu kieltä, jota osaan vähän huonosti). Mun vanhanaikaisessa kännyssä on äänitystoiminto, mutta siinä pitää ensin painaa äänitysvalikko auki ja sitten laittaa äänitys päälle. En ole koskaan käyttänyt sitä. Mitenköhän äänittäminen onnistuu puhelun aikana? En ainakaan haluaisi, että puhelu katkeaa kesken kaiken, jos sählään kännykän kanssa.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 09:49"]
Se pitää vissiin puhelun aikana näplätä sieltä.. hankalaa. Helpompi ois jos itse soittaisit ja hälytyksen aikana laittaisit jo äänittämään. Mutta mikset vaan kirjoita ylös ja pyydä toistamaan tarvittaesssa?
[/quote]
Soittaisin kyllä itse, jos se vain olisi mahdollista. Aion toki kirjoittaa kaiken ylöskin, mutta voi olla vaikeaa seurata, kun asiat ja sanat ovat suomeksikin vaikeita tällaiselle tavikselle. Ja tietysti kysyn, mitä ehdin ja muistan, mutta hankaluutena on, kun joudun operoimaan vieraalla kielellä.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 09:49"]
Se pitää vissiin puhelun aikana näplätä sieltä.. hankalaa. Helpompi ois jos itse soittaisit ja hälytyksen aikana laittaisit jo äänittämään. Mutta mikset vaan kirjoita ylös ja pyydä toistamaan tarvittaesssa?
[/quote]
Soittaisin kyllä itse, jos se vain olisi mahdollista. Aion toki kirjoittaa kaiken ylöskin, mutta voi olla vaikeaa seurata, kun asiat ja sanat ovat suomeksikin vaikeita tällaiselle tavikselle. Ja tietysti kysyn, mitä ehdin ja muistan, mutta hankaluutena on, kun joudun operoimaan vieraalla kielellä.
ap
[/quote]
Ok. Mitäs jos harjottelet kaverisi kanssa esim? Soitat pari kertaa/kaverisi soittaa sulle ja kokeilet äänittää. Teet sen niin monta kertaa että osaat sen sitten nopeasti valkata yms ettei sitten mene ihan sähläykseksi?
Kaiutin päälle ja äänitä jollain muulla. Labratulokset saa kai paperillakin?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 09:49"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ok. Mitäs jos harjottelet kaverisi kanssa esim? Soitat pari kertaa/kaverisi soittaa sulle ja kokeilet äänittää. Teet sen niin monta kertaa että osaat sen sitten nopeasti valkata yms ettei sitten mene ihan sähläykseksi?
[/quote]
Hyvä idea. Yritän tavoittaa jonkun halukkaan avustajan harjoitukseen. :D
ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 09:57"]
Kaiutin päälle ja äänitä jollain muulla. Labratulokset saa kai paperillakin?
[/quote]
Harmi kun ei taida olla mitään äänityslaitetta. Ellei sitten tästä läppäristä löydy. Pitääkin tutkia.
En tiedä, miten muuten ne tulokset sieltä tulevat, koska kyse on eri maasta ja siellä on oma lainsäädäntönsä.
ap