Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jouduit karanteeniin?

Vierailija
19.12.2020 |

Miten altistuit tai sait tartunnan? Jäitkö omaehtoisen karanteeniin vai saitko virallisen karanteenisoiton ja päätöksen? Oletko rikkonut karanteenia? Miten ja miksi? Mikä on ollut parasta ja mikä raskainta/vaikeinta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lapsen kanssa nyt omaehtoisessa karanteenissa kun lähiomainen sai eilen positiivisen testituloksen. Ollaan altistuttu kolme päivää sitten niin että saadaan varmaan jäljityssoitto ja virallinen karanteenipäätös.

Iso huoli sairastuneen omaisen voinnista ja tietenkin mietityttää että mitä jos me itse sairastutaan niin kuinka vakava tauti tulee.

Mutta jos ei olisi tätä huolta niin tämähän on ihan extraloistava katko kesken pahimpien ruuhkavuosien. Ei tarvitse mennä mihinkään eikä kukaan odota minulta mitään just nyt. Mahtavaa ylellisyyttä.

Ekan kerran moneen kuukauteen katsoin lapsen kanssa jotain hömppää telkkarista. Leivoin pikkuleipiä, kävin lenkillä, laittelin vähän joulukoristeita. Jos läheinen toipuu eikä itse sairastuta tästä voi vielä tulla paras joulu ikinä.

Vierailija
2/9 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran rikoin että kävin apteekissa, ruokakaupassa ja hakemassa paperit töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko teille virallinen karanteeni päätös myös postitse kotiin?

Vierailija
4/9 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko teille virallinen karanteeni päätös myös postitse kotiin?

Se pitää pyytää että saa Kelasta tartuntatautipäivärahaa. Riippuu työehtosopimuksesta saako olla kotona karanteenissa täydellä palkalla vai pitääkö itse hakea se raha Kelasta. Kertokaa tarkemmin te jotka tiedätte näistä.

Vierailija
5/9 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sanoi että en saisi kertoa tavanneeni häntä pari päivää ennen kuin sairastuin. Hän halusi päästä tekemään rahakkaan viikonloppuvuoron joka olisi mennyt ohi jos olisi joutunut karanteeniin.

Vierailija
6/9 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sairastui. Soitti mulle testiin mennessään, ja uudestaan kun sai positiivisen tuloksen. Pysyin kotona, pomolle sopi etätyöt hyvin. Mies haki ruoat kaupan noutopalvelusta, ulkona kävin koiran kanssa - asun korvessa, naapuriin liki 400 metriä, ja omaa metsää reilusti.

Vierailija
7/9 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain virallisen karanteenin. Ennen jäljittäjän soittoa (ja edes tietoa altistumisesta) oli ehtinyt mennä jo kolme päivää altistumisesta ja kävin silloin kaupassa ja kuntosalilla ja liikuin julkisilla.

Aika pian alkoi masentaa ja en sitten harrastanut edes kävelyä ja olin vain sängyssä/sohvalla. Kotoa poistuin talopesulaan pesemään pyykkiä ja julkisilla koronatestissä.

Vierailija
8/9 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai tartunnan töissä ja sen takia minäkin jouduin olemaan karanteenissa 10 päivää. Soittivat jokatoinen päivä ja kyselivät oireista. Mulle ei tullut mitään oireita, enkä käynyt testissä. Hyvin kului aika, tein joulusiivoukset, leivoin, tein laatikot, koristelin talon ja pihan, askartelin joulukortit, kukka-asetelmat yms. Joka päivä kävin kävelyllä tai sauvakävelyllä, asutaan maalla, eipä ole pahemmin vastaantulijoita. Saunottiin pihasaunassa melkein joka päivä. Tuntui lomalta suorastaan. Miehellä oli oireena vähän nenän tukkoisuutta muutamana päivänä. 

Vierailija
9/9 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty olemaan karanteenissa. Asiat pitää hoitaa vaikka hoitsut väittäisi mitä.