Millainen kampaus naiselle, jolla on ohuet ja vetelät hiukset?
Pitkä tukka ei tule kysymykseenkään. Näyttää säälittävältä liimaletiltä.
Polkka olis kiva mutta siinäkin hiukset nuolee poskia ja näyttää lättäniltä eikä niihin saa volyymia kuin väliaikaisesti.
Onko mitään ideoita? En haluaisi leikkauttaa mitään rekkiskampausta.
Kommentit (9)
Mulla on auttanut samanlaisiin hiuksiin suolashampoo. Polkkapituisena pidän.
Itse pesen hiuksen kananmunan keltuaisella, n. 2 dl viileää vettä sekoitetaan yksi keltuainen. Hiukset kastellaan ja sitten kananmunankeltuaisvedellä hierotaan päänahkaa, hiuksia ei kannata hangata ja huuhdellaan viileällä vedellä. Pyyhekuivataan ja hoitoainetta joka sitten huuhdellaan. Tukasta tulee todella ilmava. Pysyy monia päiviä ilmavana ja puhtaana.
Mulla on polkkamitta. Mutta ei tämä mikään pese ja pidä -hiuslaatu ole vaan vaatii aina tuotteita ja laiton. Kiharrin ja lakka on mun pakolliset. Leikkaus on hyvä pohja mutta ei tällaista tukkaa voi pitää luonnontilassa koskaan.
Kreppirauta on pelastus. Nykyään ne on sellaisia ettei se kreppikuvio näy juurikaan kun harjaa kreppauksen auki. Sitten esim poninhäntä tai mikä vaan, ohut tukka krepattuna näyttää miljoona kertaa paremmalta ns.normaaleissa kampauksissa. Muista hyvä lämpösuoja!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on polkkamitta. Mutta ei tämä mikään pese ja pidä -hiuslaatu ole vaan vaatii aina tuotteita ja laiton. Kiharrin ja lakka on mun pakolliset. Leikkaus on hyvä pohja mutta ei tällaista tukkaa voi pitää luonnontilassa koskaan.
Tämä on sanasta sanaan myös minun ongelmani. Minnekään ei voi mennä, ellei pese ja muotoile ennen lähtöä. Tai siis voi tietystikin mutta ei kehtaa.
Kokeilkaa pestä kananmunan keltuaisvedellä, n.1-2 dl viileää vettä sekoitetaan. Huuhdotaan viileällä vedellä, ja hoitoainetta ja huuhdotaan. Sen jälkeen voi laittaa muotoilutuotteita jos haluaa laittaa.
Pesu ruokasoodalla, pesu intialaisella Amla shampoolla Ruohonjuuresta, suolasuihke, sokerisuihke, Frantsilan yrttishampoo.
Itselläni on hartioille pitkä polkka. Pidän auki ja latettuna tai sekaisella nutturalla.
Kannattaa tutustua Curly Girl metodiin, jossa ei käytetä vahoja, sulfaattia tai silikoneja. Juuri on huomattavasti ilmavampi ja hiukset rasvoittuvat vähemmän, vaikka ei olisi edes luonnonkihara.
Polkkan voi leikata kerroksittain.