Kondomien käyttäjät!
Tykkäättekö käyttää niitä ja mitä mieltä mies on tästä? Oletteko kokeilleet ilman? Onko ilman parempi?
t. Nainen, jolle ei muut ehkäisymenetelmät käy
Kommentit (21)
Mies on kerran kysynyt, että onko minulla joitakin suunnitelmia, miten jatkamme ehkäisyn kanssa ja kondomeilla jatkettiin. Hänellä ei mitään ongelmaa niiden kanssa. En ole koskaan käyttänyt muuta ehkäisymenetelmää.
Meillä on käytetty sekä pillereitä että kondomeja. Molemmilla on puolensa. Kondomien kanssa joutuu olemaan seksissä suunnitelmallisempi eli seksi muuttuu suoraviivaiseksi. Tuntuma riippuu kortsun merkistä eli jotkut ovat paljon parempia kuin muut. Meillä oli pitkään Sultan sensitive suosikkimerkki mutta sitten tuli hieman kalliimpi Sultan Ultra thin ja se on ollut tuntumaltaan ERITTÄIN HYVÄ. Tämä siis miehen mielipide.
Joo, meillä on menty kortsujen kanssa jo reilu 10 vuotta, raskausajat poislukien. Onhan ne joskus vähän ärsyttäviä, mutta toisaalta tykkään siitä siisteydestä. Miehelle tämä on ihan ok, vasektomia / sterilisaatio olisi toinen vaihtoehto mutta sitä hän ei tahdo.
Ollaan käytetty onnistuneesti vuosia. Ihanaa olla ilman hormoniehkäisyä, ja ainoa, mikä estää spontaanin seksin, on se, ettei aina tiedä, onko kumeja jäljellä. Isompi pakkaus auttaa siihenkin, tosin pitäähän sellainenkin muistaa aina välillä ostaa uusi. Pannaan kotosalla, joten ei huolta sen suhteen, että kondomit sijaitsevat jossain muualla.
Vihaan kondomeja, mutta mullekaan ei käy mikään muu ehkäisy. Tai ei kondomitkaan oikein käy, en tiedä olenko allerginen jollekin aineelle, mitä spermisidissä on (lateksiallergiaa ei ole), mut ne ovat vähiten huono vaihtoehto. Käytännössä keskeytettyä yhdyntää tulikin sitten käytettyä pääasiallisena "ehkäisy" keinona, kunnes kerran hairahduttiin olemaan loppuun asti ja nyt oon raskaana.
Sterilisaatioon yritän päästä jossain vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 19:33"]
Joo, meillä on menty kortsujen kanssa jo reilu 10 vuotta, raskausajat poislukien. Onhan ne joskus vähän ärsyttäviä, mutta toisaalta tykkään siitä siisteydestä. Miehelle tämä on ihan ok, vasektomia / sterilisaatio olisi toinen vaihtoehto mutta sitä hän ei tahdo.
[/quote]
Vakavastiko sanottu, tarkoitatko siis että seksi on epäsiistiä ilman kondomia ?
[/quote]
Kondomit ovat hyvä ja mukava ehkäisymuoto. En erota tuntumassa eroa, mies laukeaa hiukan hitaammin (mikä sekin on vain plussaa....) ja kun sen kondomipaketin varaa käsietäisyydelle, ei sen laittaminen ole hankalaa tai katkaise mitään fiilistä, käy pikemminkin osaksi esileikkiä.
Ja sekin on bonusta, ettei sitten jää emättimeen mällejä valumaan lakanoille/pikkareihin pitkin päivää.
Kahesti hajonnut, ei tullut vahinkoa. Ei sovi muut mullekaan, käytetty vuosikausia. Varmoja päiviä käytetty myös tyyliin ei se haittaakaan jos pikkuvahinko tulee, mutta ei ole tullut sitäkään. Molemmat raskaudet alkoivat kuitenkin lähes heti, kun jätettiin tietoisesti ehkäisy pois.
Tykkään käyttää. En ole koskaan käyttänyt muuta ehkäisyä. Vastustan hormonaalisia ehkäisyä niiden ympäristöhaittojen vuoksi. En myöskään käsitä, miten tuollaisia lääkkeitä sallitaan myyvän. Järkyttäviä sivuoireita. Miestäkään ei haittaa kondomit, miksi haittaisi?
Minusta kondomit on hyviä, koska suojaavat taudeilta. Minähän en voi tietää, pettääkö mieheni minua huorissa käymällä tai panemalla jotain ilmaista naista. Vaikka toki haluaisin ajatella mieheni olevan kunnon mies, niin pettäminen on nykyisin niin yleistä, että en missään nimessä ottaisi riskiä saada mitään tautia. Vihaan muutenkin sairastamista. En myöskään tykkää siitä ajatuksesta, että ne mällit tulisivat sisääni ja ne sieltä vuotaisivat hiljaa pois. Hygieenisempaa siis.
Yli kymmenen vuotta olemme mieheni kanssa ehkäisseet kondomilla. Kertaakaan ei ole kondomi mennyt rikki eikä vahinkoraskautta ole tullu. Ihmettelen suuresti, miten joku voi saada jopa useaan otteeseen kondomin rikki. Sehän on sellaista materiaaliakin, että ei sitä mikään tylsä muna nyt voi rikkoa. Ja jos rikkoo, niin kannattaa ostaa isompia kondomeja.
Mielestäni kondomi on kaiken puolin oiva ehkäisyväline. Ehkäisee sekä raskauden että taudit oikein käytettynä. Lisäksi kondomin muistaa aina laittaa, kun se laitetaan aina ennen seksiä. Pillerit unohtuisivat helpommin ottamatta.
No en nyt sanoisi, että tykkään, mutta en halua käyttää hormoneita, joten kondomeilla mennään. Tuntuisi varmaan paremmalta ilman, sekä miehelle että minulle, koska tunnen kyllä sen lateksin. En tosin ole kokeillut, joten tiedäpä häntä. Mut onhan niissä se kätevä puoli, että spermat pysyy siellä, eikä valu minun alapäästäni ties kuinka kauan jälkikäteen. Eikä minusta kondomin asettaminen mitenkään tunnelmaa latista.
Mulla on pääsääntöisenä ehkäisynä pillerit mutta nyt kun olen sinkku niin tommosten ei-niin-vakavien juttujen kanssa käytän aina kortsua ihan välttääkseni taudit. Pari miestä on koittanut vakuutella ettei hänellä ole mitään mutta viimeistään sitten on suostunut kumiin kun olen sanonut etten itse ole käynyt pariin vuoteen testeissä ;) itseäni ne ei haittaa, enpä juuri huomaa eroa.
Kondomi ei suinkaan suojaa täysin kaikilta sp.taudeilta, esimerkkinä herpes....
Kortsuilla mennään, koska pillerit ei mulle sovi ja kierukkaa en oo vielä halunnu laitattaa, koska halusin tehdä lapset ensin. Ois tuntunu kauheelta tuhlaukselta laitattaa kierukka ja siitö vuoden päästä otattaa pois, kun olisikin sitten ollut sopiva rako lastenhankintaan.
Nyt juuri mennään kortsuilla sen vuoksi, että esikoisen syntymästä on vasta muutama kuukausi ja tahtoisin hiukan palautua ennen kakkosen yritystä. Muutaman kuukauden päästä varmaan jätetään pois. Kakkosen jälkeen varmaankin sitten se kierukka.
Kyllähän kortsun asettaminen voi olla aika sähläystä ja väkisinkin tulee sitten tauko, mutta voihan sen asetelka paikoillewn jo hyvissä ajoin ennen yhdyntää ja vielä esileikkeillä kumiukko puettuna :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 19:30"]
Meillä on käytetty sekä pillereitä että kondomeja. Molemmilla on puolensa. Kondomien kanssa joutuu olemaan seksissä suunnitelmallisempi eli seksi muuttuu suoraviivaiseksi. Tuntuma riippuu kortsun merkistä eli jotkut ovat paljon parempia kuin muut. Meillä oli pitkään Sultan sensitive suosikkimerkki mutta sitten tuli hieman kalliimpi Sultan Ultra thin ja se on ollut tuntumaltaan ERITTÄIN HYVÄ. Tämä siis miehen mielipide.
[/quote]
Vielä tähän lisäys: On kokemusta kondomien hajoamisesta (aiempia merkkejä, ei siis tämä Sultan ultra thin) ja käytetään myös liukastevoidetta kondomien kanssa.
Jos voin valita niin tietenkin ilman kondomia mutta kun ajoittain muuta vaihtoehtoa ei ole. Ehkäisypillerit pitkään otettuna tuntuvat ehkäisevän liiankin tehokkaasti. Silloin pidämme esimerkiksi puolen vuoden tauon pillereissä ja ehkäisy on kumien varassa. Kumeja käytettäessä lääkekaappiin on ostettu etukäteen jälkiehkäisypillerit.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 19:30"]
[/quote]
Vielä tähän lisäys: On kokemusta kondomien hajoamisesta (aiempia merkkejä, ei siis tämä Sultan ultra thin) ja käytetään myös liukastevoidetta kondomien kanssa.
Jos voin valita niin tietenkin ilman kondomia mutta kun ajoittain muuta vaihtoehtoa ei ole. Ehkäisypillerit pitkään otettuna tuntuvat ehkäisevän liiankin tehokkaasti. Silloin pidämme esimerkiksi puolen vuoden tauon pillereissä ja ehkäisy on kumien varassa. Kumeja käytettäessä lääkekaappiin on ostettu etukäteen jälkiehkäisypillerit.
[/quote]
Tarkoittaa siis että pillerit vievät seksihalut tyystin.
Vastustan hormoniehkäisyä, kuparikierukka tuskin sopii, koska mulla on kivuliaat ja runsaat kuukautiset ja kortsut taas tuntuu joskus inhalta... Olen luultavasti hieman lateksille allerginen ja lateksittomat maksaa ihan liikaa opiskelijalle. Ärsyttävää, ettei voida keksiä jotain ei- hormonaalista, varmaa ehkäisykeinoa, josta ei olisi mitään haittoja.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 19:42"]
[/quote]
[/quote]
Ilman kondomia spermat valuu lakanoille ja housuihin, kortsun kanssa ei. Sitä tarkoitin siisteydellä. Mitä oikein ajattelit minun tarkoittavan?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 20:14"]
Kondomi ei suinkaan suojaa täysin kaikilta sp.taudeilta, esimerkkinä herpes....
[/quote]
Paras suoja silti, vai oletko eri mieltä?
Miehelle ja mulle kondomit sopii, 6 vuoden suhteen aikana ei ole yhtään mennyt rikki. Hidastaa hiukan miehen tulemista tosin, se on ainoa miinuspuoli. Joskus kuukautisten aikaan naidaan paljaalla, ei se musta kovin erilaiselta tunnu.