Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAKKUIDEOITA!?

Vierailija
14.05.2014 |

Moikka,

Haluisin tehdä tuleviin juhliin jonkun hyvän kakun. Siskoni tekee sitruuna tartaletin ja äitini suklaakakkuja. Yritän nyt keksiä jotain joka eroisi noista, niin että olisi monipuolisesti erilaisia makeita kakkuja.

Olin ajatellut täyte- tai kinuskikakkua. Toisaalta joku marjakakkukin olisi hyvä? Auttakkee? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen täytekakku ja siihen päälle mansikoita ja hyytelösokerikiille. Hyvä keino käyttää viimekesäisiä mansikoita jos niitä vielä löytyy pakastimesta, ja saa helposti näyttävän ja hyvän makuisen kakun.

Vierailija
2/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana- tai joku maukas juustokakku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole kovin paljon ikinä tehnyt täytekakkua. Mitä siihen laittaisi, siis kermaa tietty päälle ja ne marjat, mutta mitäs sinne väliin kannattaa tunkea?

porkkanakakku oliskin aika hyvä vaihtoehto myös, ei käynyt mielessänikään!:)

Vierailija
4/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 16:46"]

Moikka,

Haluisin tehdä tuleviin juhliin jonkun hyvän kakun. Siskoni tekee sitruuna tartaletin ja äitini suklaakakkuja. Yritän nyt keksiä jotain joka eroisi noista, niin että olisi monipuolisesti erilaisia makeita kakkuja.

Olin ajatellut täyte- tai kinuskikakkua. Toisaalta joku marjakakkukin olisi hyvä? Auttakkee? 

[/quote]

kurkkaa fb sellainen kuin "kakkuja" siellä on monenlaisia makuyhdistelmiä

Vierailija
5/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen täytteeksi kermakakkuun vaniljakiisselin, e on todella helppo.
Kattilaan kaikki sekaisin

2 keltuaista

3rkl sokeria

1 vaniljatanko (siemenet)

1rkl perunajauhoa

3dl maitoa

sekoita koko ajan, ota pois liedeltä kun seos on paksuuntunut

Tätä sekoitan vielä kermavaahtoon.

Tämän lisäksi väliin mansikoita ja/tai vadelmia.

Vierailija
6/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokka-lakkakakku, löytyisköhän googlesta. Alunperin Pirkan resepti. Tosi hyvää vaikka itse en muutoin kahvista pidäkään.

Vierailija
7/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakku, joka maistuu kahvilta, suklaalta. Pähkinäkin kuuluu, mutta jos tiedossa allergisia niin jättäisin pois.

Vierailija
8/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kinuskikissa.fi/juhlapoydan-raitakakku

Tämäkin on tosi hyvä kakku.

Vierailija
9/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä mansikkajuustokakku

Pohja.

2,5dl mantelijauhoja

1,5dl sokeria

2 valkuaista

Laita irtopohjavuoan pohjalle leivinpaperia, levitä tasaiseksi ja laita uuniin, 10-15min, 175astetta. Anna jäähtyä.

Mansikkaseos:

0.5kg mansikoita soseutettuna
2-3dl turkkilaista jugurttia

175g kermarahkaa

1 prk (onko 00g) Philadelphiaa
sokeria ja vaniljasokeria maun mukaan

n. 8 liivatelehteä 

Päälle:

Lämmitä tilkka kermaa kettilassa vesihauteessa, sulata joukkoon n. puoli levyä Fazerin sinistä. Anna seoksen jäähtyä, vatkaa kermaa (jos olet kattilaan laittanut 0.5dl, niin vatkaa loput 1,5dl) ja sekoita jäähtynyt suklaaseos kermavaahtoon. Levitä tasaisesti mansikkakerroksen päälle ja koristele miten haluat, itse koristelen valkosuklaalla.

Tämä sopii myös keliaakikoille =)

Vierailija
10/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://kodinpellervo.fi/reseptit/2014/03/20/hedelmatarha-taytekakku/

Olen tuon kakun tehnyt (ilman keksireunusta) nyt kolme kertaa ja se ON hyvä. Raikas  eikä ällömakea. Oon käyttänyt tuoretta ananasta, pensasmustikkaa, vadelmaa tai mansikkaa, mangoa ja ainoastaan täytteeseen tarvittavan aprikoosin oon ostanut purkissa, ja maustamattoman jogurtin vaihdoin viimeksi turkkilaiseen jogurttiin (koska sitä oli hyllyssä).

Vierailija
11/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosuklaa-mustikka hyytelökakku. Aivan ihanaa.! :) Minun ohjeeseeni tuli sitruunatuorejuustoa jota ensin karsastin, mutta passasi todella hyvin. Olen tehnyt, valkosulkaa, kerma, tuorejuusto ja mustikka seosta myös täytekakun väliin. Ihanan raikas.

Ja appelsiinituorejuusto/kerma seos + aprikoosihillo on myös yksi mitä olen käyttänyt monesti.

Vierailija
12/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakakku, väliin vadelmahillo tai persikkapiltti ja kermaa.

Vierailija
13/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi ihania vaihtoehtoja, kaikki kuulstaa niin hyvältä! mulla menee aina kaikki makea  ja koskaan ei ole tullut vastaan mitään minulle liian makeaa, mutta muut ei ehkä niin herkkusuita ole, joten luulen että joku tuollainen raikas on hyvä vaihtoehto!!

kiitos paljon, voisin leipoa huomenna harjoituskakun ja syödä iltapalaksi;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi