Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja voi olla täysi lusmu ja silti haluta lasten kanssa retkille!

Vierailija
14.05.2014 |

Minusta on ok, jos opettaja haluaa pitäytyä työajassaan. Mihinkään leirikouluihin ei tarvitse lähteä. Pieniä retkiä voi tehdä koulupäivien aikanakin. Tärkeintä  on kuitenkin, että opettaja hoitaa perusopetustyönsä hyvin!

Meille sattui opettaja, joka kyllä järjestää retkiä, mutta koulupäivien aikana ei jaksa opettaa. Vanhemmat varokaa lusmuavia opettajia! Tehkää rehtorille heistä ilmoitus!

Opettajat älkää luopuko luokastanne, joka on ansiostanne menestynyt hyvin! Ei ainakaan tietämänne lusmun elämän helpottamiseksi! Lusmu haluaa hyvän alun saaneen luokan, jotta taso voisi laskea rauhassa muutaman vuoden! Nauttikaa mieluummin itse hyvin toimivasta luokasta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea silmänpalvoja. Jossain vaiheessa vanhemmilla alkaa hälytykellot soimaan, kun lapset kertovat, mitä opettaja tekee tunneilla ja kun opetustyön tekevät oppilaan vanhemmat opettajan sijaan. Opettaja yrittää kieltää kaiken.

Vierailija
2/8 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niiiiiin ärsyttää nää edellisestä aiheesta poimitut aiheet!!!! Joku kirjoittaa tai kysyy jostain ja kohta on pilvin pimein samaa aihetta olevia viestiketjuja... MIKSI???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän juuri tämmöisen tapauksen. Uusi (ei pätevä) opettaja sai hyvän ryhmän, jota oli muutaman vuoden hoitanut pätevä ja asiallen omistautunut opettaja. Ryhmä toimi kuin unelma ja ei ollut käytöshäiritöitä tms. Ja kaikille oli selvää se, että koulussa opiskellaan ja ahkeroidaan ja se on kivaa!

Uuden opettajan myötä pidetään vaan "hauskaa"...on retkiä ja ihme pelleilytunteja... Ikävää. :( Helppoahan se tosiaan on hyvän ryhmän kanssa mennä siitä mistä aita on matalin... 

Vierailija
4/8 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, että opettajissa on eroa. Itse olen luokanopettaja ja näen valitettavasti päivittäin sen, kuinka lapseni opettaja on rehellisesti sanottuna lusmu. Mukava sinällään ja lapset tykkää. En tietenkään sano ääneen lapselle mitään, mutta kyllä mua syö se, ettei se tunnu hoitavan asioita kunnolla. Perusasioiden opetus ja valvonta ontuu. Kysymys on noin nelikymppisestä virkaopesta, joten ei pitäisi vielä olla leipääntynyt ja toisaalta kokemusta jo löytyy ihan tarpeeksi.

Lapsen alkuopettaja oli eläkeikäinen ja aika vanhanaikainen, mutta hoiti työnsä erittäin hyvin ja antoi lapsille hyvän alun koulutielle olemalla tarpeeksi tiukka. Vaati ja nipotti, mutta samalla oli reilu ja selkeä säännöissään. Valvoi tarkkaan kaikkea ja mikään puolivillainen ei mennyt seulasta läpi.

Vierailija
5/8 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja aukkoja opetuksessa meilläkin:( Onneksi osaamme itse opettaa lastamme, vähän niinkuin pakon edessä. Sääliksi käy lapsia, joiden vanhemmat eivät piittaa lastensa koulumenestyksestä. Lusmu ope, joka jättää lapset tekemään omin nokkinensa, kun surffailee netissä ja venyttää muutenkin taukojaan. Millä tämän nyt todistaisi? Näin kertoo lapsemme ja alamme uskoa häntä, koska eihän hänellä, hyvällä oppilaalla, olisi syytä juksatakaan.

Vierailija
6/8 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on opettajanpöydällä tietokone avoinna kaikilla äikän ja matikan tunneilla. Mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, että surffaan netissä omilla asioilla. Sekä äikässä että matikassa on käytössä oppikirjojen nettisivut. Tehtäviä ja harjoituksia saatan etsiä oppilaille sillä aikaa, kun he tekevät työkirjojaan. Sitten näitä tehtäviä katsotaan yhdessä videotykin avulla.Eli tämä on sitä open surffailua.

Opetan 1-2 yhdysluokkaa, joten haen näitä tehtäviä usein kahdelle eri luokalle. Yleensä tämä surffailu tapahtuu välitunneilla (ellei ole valvontavuoro, joka pienessä koulussa osuu 2-3 välitunnille päivässä). Wilmaan ehdin vasta koulupäivän jälkeen ja mikäli on palaveripäivä, niin usein vasta illalla kotona.

Lapset tosin joskus kyselevät "ope, mitä sä pelaat?", jos olen tunnin aikana etsin heille tehtäviä. Silloin yleensä näytän tykillä kaikille, mitä "ope pelaa" eli tehdään yhdessä esim. sanaristikkoa tai lasten suosikkia "kadonneet sanat".

Tosi asia on että tietokoneet ovat tulleet kouluihin ja opetukseen ja minusta on aika alhaista syyttää opettajia netissä surffaamisesta. Ei ainakaan alakoulun ope ehdi koulupäivän aikana surffailla omissa asioissa - opetuksen puitteissa kylläkin.

Vierailija
7/8 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:25"]

Pahoja aukkoja opetuksessa meilläkin:( Onneksi osaamme itse opettaa lastamme, vähän niinkuin pakon edessä. Sääliksi käy lapsia, joiden vanhemmat eivät piittaa lastensa koulumenestyksestä. Lusmu ope, joka jättää lapset tekemään omin nokkinensa, kun surffailee netissä ja venyttää muutenkin taukojaan. Millä tämän nyt todistaisi? Näin kertoo lapsemme ja alamme uskoa häntä, koska eihän hänellä, hyvällä oppilaalla, olisi syytä juksatakaan.

[/quote]

Mihin perustat tämän "pahoja aukkkoja opetuksessa". Kerrot että lapsesi on hyvä oppilas, joten mitkä ovat ne asiat mitä koulussa ei ole opetettu mutta te itse olette hänelle opettaneet. Oletteko keskustelleet opettajan kanssa näistä "aukoista". Entäpä jos kyse onkin siitä, että lapsenne tarvitsevatkin enemmän tukea opetukseen eikä suinkaan ole kyse pelkästään open huonoudesta. 

Vierailija
8/8 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:25"]

[/quote]

Mihin perustat tämän "pahoja aukkkoja opetuksessa". Kerrot että lapsesi on hyvä oppilas, joten mitkä ovat ne asiat mitä koulussa ei ole opetettu mutta te itse olette hänelle opettaneet. Oletteko keskustelleet opettajan kanssa näistä "aukoista". Entäpä jos kyse onkin siitä, että lapsenne tarvitsevatkin enemmän tukea opetukseen eikä suinkaan ole kyse pelkästään open huonoudesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme