Mitä tarkoitatte sanalla "parikymppinen"?
Kuka on parikymppinen? Vain 20-vuotias?
Onko 23-vuotias parikymppinen? Entä 25-vuotias? 27v?
Alkaako kolmikymppisyys siitä kun täyttää 30v? Vai mistä? Ja mitä ne 20v ja 30v välillä olijat sitten on :D
Kommentit (8)
Musta x-kymppinen voi olla mitä vaan välillä 0-9. Jos haluaa käyttää tarkkoja ilmaisuja, niin sitten 20-vuotias, 52-vuotias jne.
Riippuu asiayhteydestä. Itse ehkä miellän parikymppisen enemmän 20-26-vuotiaaksi, mutta ei ole silti väärin sanoa 29-vuotiasta parikymppiseksi. Tosin olen itsekin 29, enkä koe olevani enää parikymppinen.
Mun mielestä parikymppinen on noin kahdenkymmenen eli 18-22, kaksvitonen on 23-27 ja kolmekymppinen 28-32. Noin niin kuin suunnilleen. Mielestäni ihan eri asia kuin kakskytjotain, vrt. englannin kieli.
Parikymppisellä tarkoitan suunnilleen 19-24-vuotiasta.
Parikymppisellä tarkoitan 20-29-vuotiasta.
Parikymppinen on sellainen elämää opetteleva, ehkä hieman eksyksissä oleva henkilö, joka on teknisesti aikuinen mutta käytännössä lapsi. Tunnusomaista parikymppiselle on myös perusteettomat kuvitelmat omasta kypsyydestään.
Yksi tuntemani 23-vuotias puhuu että "silloin kun olin sellanen parikymppinen" ja tarkoittaa sitä aikaa kun oli 20-vuotias. Yksi tuttu taas päivitti kun oli viimeisiä päiviä 29v että "kohta päättyy parikymppisyys"