Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita VL liikkeestä eronneita?

Vierailija
14.05.2014 |

Minun oli pakko erota väkivaltaisesta ja sairaasta miehestä. Ero on kielletty joten jouduin kieltämään uskoni eli eroamaan lahkosta. Vuosien ajan vainoaminen ja ilkeiden perättömien juorujen levittäminen miehen ja hänen sukunsa puolelta on ollut vaikeaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erittäin surullista että niin monelle käy näin kun synninluvallisuudessa elää ja sitten kieltää uskon niin moni menettää kokonaan uskon Jumalaan. Rupeaa jumalankieltäjäksi. Eihän silloin ole elämässä siunausta.

Vierailija
2/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo. Ei tarvitse luopua USKOSTA jos luopuu jostain LAHKOSTA! Raamatussa lukee että usko Jeesukseen pelastaa, ei mikään lestadiolaisuus tai muukaan lahko. Uskonnot tuhoaa, usko pelastaa. Raamattu käteen, jos olette eri mieltä. Sieltä ne vastukset löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun uskosta tarvi luopua. Ei uskovan tarvi kuulua VL liikkeeseen, eikä

mihinkään muuhunkaan uskonnolliseen yhdyskuntaan. En itsekkään kuulu

mihinkään uskonsuuntaan. On totta, että VL liike on lakihenkinen liike, eikä ihme, jos monet siellä ahdistuu. Jumala ei tarvi VL liikettä ja emme mekään.

J-P

Vierailija
4/27 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 22:48"]

mihinkään uskonsuuntaan. On totta, että VL liike on lakihenkinen liike, eikä ihme, jos monet siellä ahdistuu. Jumala ei tarvi VL liikettä ja emme mekään.

J-P

[/quote]  Mihin kirkkomme tarvitsee vl liikettä? Sillä piispat eivät ole mitenkään moittineet vl liikkeen "omia oppeja". Vaikka samaan aikaan he ovat häätäneet kirkosta pois pieniä toisin ajattelevien ryhmiä, kuten Luther säätiö ja nokiamissio!

Vierailija
5/27 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän väkivalta tapauksissa on vielä miehen etu rauhanyhdistyksellä ykkönen. yritetään porukalla saada nainen luopumaan oikeuksistaan. Lukekaa Helena Jaakkolan haastattelu

Helena Jaakkola: Mies ja vl-yhteisö murskasivat illuusioni

http://freepathways.wordpress.com/2012/11/24/perhevakivalta/

Vierailija
6/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä mies ja nainen lestadioalisia? Suurperhe Keski-Suomessa:

Pariskunta pahoinpiteli kuutta lastaan vuosikausia

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288694205459.html

Vierailija
7/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että erosit väkivaltaisesta miehestä ja valtaa törkeästi käyttävästä uskonlahkosta. Kuuntelit siis oman sydämesi ääntä. Älä yhtään huoli, Jeesus olisi ylpeä sinusta!

Jeesus opetti, että taivasten valtakuntaan pääsee vain ja ainoastaan rakastamalla ja uskomalla Jumalaan. Kukaan ihminen ei ole täydellinen ja tahraton, siksi tuomitseminen on turhaa. Kuka tahansa ihminen uupuu, jos yrittää taistella tuulimyllyjä vastaan. Voit siis hengittää rauhassa, olet vapaa! :)

Vierailija
8/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 15:00"]

Minun oli pakko erota väkivaltaisesta ja sairaasta miehestä. Ero on kielletty joten jouduin kieltämään uskoni eli eroamaan lahkosta. Vuosien ajan vainoaminen ja ilkeiden perättömien juorujen levittäminen miehen ja hänen sukunsa puolelta on ollut vaikeaa.

[/quote] Voi tuo on niin tuttua rauhanyhdistyksen hommaa. Meidän tyttärelle kävi samalla lailla. Ja ne "selvittelykokoukset" sitten joita nämä "uskonveljet" päätti pariskunnalle pitää että ei tyttäremme olisi hakenut eroa. kauheita tilaisuuksia, psyykkistä puoskarointia. Onneksi on tyttäremme selväpäinen reipas ihminen ja lopulta otti lapset ja lähti. Nyt on jo vuosia elänyt onnellisena. Jumala siunasi että löysi uuden, ei-lestadiolaisen tolkun miehen ja elämä on lapsillakin järjestyksessä.

Vierailija
9/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:lle, ei kuuluminen VL porukkaan pelasta ketään, vaan usko Jeesukseen.

Vierailija
10/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:lle, ei kuuluminen VL porukkaan pelasta ketään, vaan usko Jeesukseen.

Vierailija
11/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin ko. lahkosta 12 vuotta sitten, teini-iässä. Pitkä on ollut tie, mutta kaiken sen arvoista! Se lahko on itse saatanasta, jäsenet aivan pihalla todellisuudesta. Suurin osa ystävistäni on myös jättänyt lahkon minun tavoin. Onneksi lähdin!

Vierailija
12/27 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 22:48"]

J-P

[/quote]  Mihin kirkkomme tarvitsee vl liikettä? Sillä piispat eivät ole mitenkään moittineet vl liikkeen "omia oppeja". Vaikka samaan aikaan he ovat häätäneet kirkosta pois pieniä toisin ajattelevien ryhmiä, kuten Luther säätiö ja nokiamissio!

[/quote]

Erittäin hyvin sanottu siellä! Taitaa olla veronmaksajista kyse. Lestadiolaisia on niin paljon, ettei heitä haluta hätää pois, vaikka ovat täysin harhaoppineita.

Vierailija
13/27 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko karkottaa kaikki lujasti Raamattuun uskovat. Jäljelle jäävät liberaalit, jopa jumalattomat, tapakristityt ja lestadiolaiset.

Vierailija
14/27 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 15:07"]

Vanhempani erosivat kun olin lapsi. Onneksi erosivat.

[/quote]

Täällä sama. Kiitos äiti ja isä, rohkeita olitte! :)

Vierailija
15/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee psykiatrisille osastoille potilaita tällaisella menolla!

Vierailija
16/27 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani erosivat kun olin lapsi. Onneksi erosivat.

Vierailija
17/27 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, onneksi erosivat. Olen kokenut vasta nyt miten julmia ja tuomitsevia ovat eivätkä suinkaan synnittömiä. Heidän mielestään avioero oli minun syy ja mies on kuin jumala itse kun jäi lahkoon. Ap

Vierailija
18/27 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään?

Vierailija
19/27 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, noin kuukausi sitten..

Vierailija
20/27 |