Selvisi, että lapsemme perhepäivähoitaja on jehovan todistaja :/
Eli lapsemme aloitti tammikuussa perhepäivähoidossa. Hoitaja on oikein mukava ja lapsi viihtyy hoidossa hyvin.
Kyseessä on yksityinen pph ja tutustumisvaiheessa maininnut mitään tuosta uskostaan.
En tiedä noista jehovista juurikaan mitään, muuta kuin sen miten kiertelevät ovilta oville.
Mies on sitä ieltä,että hoitopaikka pitää vaihtaa,mutta täällä on ihan toivoton tilanne hoitopaikkojen suhteen ja lapsi on viihtynyt hoidossa ihan hyvin.
Mutta tuputtavatkohan nuo tuota uskoaan lapsille? Lapsemme täytti juuri 2v. eikä puhu vielä juurikaan joten istä tiedän näkyykö tuo usmonto jotenki tuolla hoidon arjessa?
Mitä te tekisitte vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:39"]
Minä yrittäisin hankkia lapselle toisen hoitopaikan, Tuntuu ankealta, ettei vietetä mitään juhlia kuten esim. isän- ja äitienpäivää, joulua, pääsiäistä jne. Onko jehovilla kaikki samaa harmaata arkea vaan päivästä toiseen? Miten he jaksavat? Ai niin, paratiisia odotellessa kai... sinne valitettavasti mahtuu vain 144 000 ihmistä ja kiintiö on tullut jo aikoja sitten täyteen.
Toinen ortodoksi
[/quote]Onneksi mun lapset on kotona niin isänpäivänä, äitienpäivänä, jouluna, pääsiäisenä, vappuna ja juhannuksena, niin kaikkia näitä voidaan juhlia perheen kesken kuten kuuluukin, ei hoitoperheessä eikä laitoksessa. Hoitoa on vain normaaleina arkipäivinä jolloin se saa olla normaalia arkea. En tiedä hoitajan uskonnollista suuntautumista.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:07"] Eivät ihmiset, jotka uskovat satuolentoihin voi kasvattaa lapsia. Se pitäisi lailla kieltää. Oikeastaan sellaiset ihmiset pitäisi lähettää jollekin pahamaineiselle leirille.
[/quote]No niin mihin Se suvaitsevuus katosi kun puhutaan uskonnosta??
Homoja ja kaikkia muita pitää kunnioittaa, mutta uskovaisiako ei? Oikein olisit leirille laittamassa. Tarkoitatko samanlaisia kuin Hitler aikanaan pisti pystyyn?
Homot ovat täysin eri asia. Luonto vain heidän kohdallaan kokeilee että onko se toimiva yhtälö ja jos he hoitavat lapsia, se helppo selittää lapsille miten sedät ovat sillei tai tädit. Tai miten välillä ovat setien kanssa ja joskus tätien. Ei siinä ole mitään ongelmaa. Kerrotaan vain miten asiat ovat eikä vääristellä totuutta.
Mutta miksi pitäisi valeita suojella ja vaalia? Viattomat pienokaiset altistaa sille että koko elämänsä kertovat satuja eivätkä vain aivan pienenä. Siinähän tuhotaan ihmisalkuja aivan perusteellisesti. Ei olisi mitään pahaa jos sellaisilla ihmisillä testattaisiin jotain saksalaisten keksintöjä.
Hei,
äkkiä pois lapsi jehovalahkolaisilta. Eivät hoida esim. pientä haavaa kun kaaduttu pihalla, pahin oli talvella; kaksi vuotias nuolaisi rauta-aitaa, kaadoin lämmintä mehua, tilanne ok, lahkolainen tuli kumihanskat kädessä, ettei vaan verta tule...satanisteja ovat.
Älä missään tapauksessa pidä lastasi siellä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:39"]
Minä yrittäisin hankkia lapselle toisen hoitopaikan, Tuntuu ankealta, ettei vietetä mitään juhlia kuten esim. isän- ja äitienpäivää, joulua, pääsiäistä jne. Onko jehovilla kaikki samaa harmaata arkea vaan päivästä toiseen? Miten he jaksavat? Ai niin, paratiisia odotellessa kai... sinne valitettavasti mahtuu vain 144 000 ihmistä ja kiintiö on tullut jo aikoja sitten täyteen.
Toinen ortodoksi
[/quote]
Älkää puhuko jt-opeista mitään, jos ette mitään tiedä. Jt-opin mukaan 144 000 pääsee taivaaseen hallitsemaan ja loput hyvät ihmiset (joiden määrää ei tiedetä) saavat ikuisen elämän maan päällä.
T. ex-jt
Mitä merkitystä sillä hyvänen aika on, mihin uskonto kuntaan joku ihminen kuuluu joka hoitaa lapsia. Tuohon on kamalaa uskonto rasismia. Hävetkää hieman puheitanne. Ei kukaan ihminen varmasti yritä pieniä lapsia tyaikana käännyttää. Vähiten Jehovan todistajat. Kun kuin näitä kommenttaja mietin, että voi armias kuinka typeriä aikuiset ihmiset voivatkaan olla. Jotenkin tuntuu että yksi ja sama henkilö useissa kommentei eri nimimerkeillä yrittää en tiedä mitä.
Jokainen ihminen varmasti tajuaa, että työaikana tehdään työtä työnantajall. Varsinkin Jehovan todistajat ovat hyvin tunnollisia ja omaavat hyvän työmoraalin. Siihen ei varmasti kuulu kuten alussa totesin lasten käännyttäminen työpaikoilla jossa ollaan tekemässä työnantalle työtä. Sain mukavat naurut kun luin joidenkin kommenteja. Joten loppukaneettina totean, että kaikille e ole annettu täyttä järkeä joten ymmärrän tietynlaisen kommentoinnin tämän jodosta. Itse en ole Jehovan todistaja.
Itse vaihtaisin kyllä hoitajaa jos mahdollista. Ovat aika omituista porukkaa joten en uskoisi lasteni hoitoa heille.
Eihän tuon järjestön tehtävä ole kuin kerätä lisää aivopestyjä että saadaan lisää rahaa järjestön omistajille. Kannattaisi pitää lapset kaukana heistä.
Todella vaarallista touhua. Jehovan todistajat on maailmanlopun kultti, joka on erikoistunut ihmisten manipulointiin - myös lasten. Pähkinänkuoressa JT:t uskovat, että maailmanloppu tulee aivan pian. Tämä tarkoittaa sitä, että Jeesus palaa maan päälle ja mestaa kadotukseen kaikki muut paitsi Jehovan todistajat. Vain mukana olemalla ja noudattamalla tiukkaa käskyjärjestystä voi pelastua. Todistajien ulkopuolinen maailma on paholaisen vallassa, ja ulkopuolisia on lupa johtaa harhaan asian nimissä. Yhteistilaisuuksissa harjoitellaan manipulatiivista argumentointia. Jos puhut JT:n kanssa, heillä on todennäköisesti valmis ulkoaopeteltu vastaus mihin tahansa, mitä heille keksitkin sanoa. Netistä voi kaivaa esimerkkinä kirjaklassikon Puhu perustellen käyttäen Raamattua (tai jotain sinne päin).
Jehovan todistajien usko ei uskontona tarjoa hirveästi lohtua. DDR:läistä kyttäystä ja keskinäistä kilpailua sitäkin enemmän. Paremmassa seurakuntapositiossa on enemmän vapauksia. Juorumylly laulaa. Nuorilta pyritään estämään opiskelumahdollisuudet, koska ne ovat "maallista ajanhukkaa". Heitä houkutellaan "tienraivaajiksi", jotka omistautuvat ovityölle. Pahimmillaan heistä tulee eräänlaisia "temppeliorjia", jotka tekevät seurakunnan töitä ruokapalkkaa vastaan. Jaettavat lehdet ja kirjat seurakuntalainen joutuu ostamaan omasta pussistaan. Rahaa pitää lahjoittaa ja se kulkee organisaatiossa vain ylöspäin, aina Manhattanin toimistoon saakka. Se on muutaman 90-vuotiaan miehen kerho, jossa päätetään aina uudet sitovat ja kyseenalaistamattomat Jehovan Todistajien itse "kääntämän" Raamatun tulkinnat. Kun "uutta valoa" tulee lisää, niin historiankirjoitus hoidetaan taas kerran uusiksi. Vaikka maailmanloppu ei tullutkaan 1914 tai 1975, kuten piti, nykyisin nämä selitetään parhain päin jne.
Sanalla sanoen uskon, että ei ainostaan AP:n lapset, vaan myös hän itse on vaarassa, jos lähtee keskusteluihin Jehovan Todistajan kanssa. Kymmenet tuhannet ihmiset Suomessakin ovat tuohon kompastuneet. Uskontoja on maailma täynnä. Jos joku pitäisi valita, niin ei kyllä ensimmäiseksi tuota.
Lapseni oli hoidossa jehovaperheessä. Hän aloitti siellä vähän alle 2 vuotiaana. Koska hän ei osannut vielä puhua kunnolla niin kesti n. puoli vuotta ennen kuin minulle selvisi lastenhoidon nurja puoli ja mitä siellä hoidossa todella tapahtuu.
Lapselleni tuli erilaisia pelkoja liittyen tavalliseen päivittäiseen elämään, "Taivaassa on mies joka näkee kaiken ja heittää palavan kiven päähän jos ei tottele." Lasta myös rankaistiin jos sanoi pissa tai kakka. Kuinkahan juuri puhumaan opetteleva lapsi sitten osaa pyytää päästä vessaan? Olisi kai pitänyt osata käyttää jotain kiertoilmaisua.Ja niin edelleen. Näistä asioista lapselleni tuli pelkoja ja ahdistusta joita jouduimme läpikäymään ja hoitamaan kotona kuukausien ajan.
Vaihdoin lapsen hoitoon päiväkotiin. Siellä lapset eivät ainakaan ole yhden henkilön armoilla.
Aapee, älä kuitenkaan vaihda lapsesi hoitopaikkaa vielä. Juttele hoitajan kanssa ja tarkkaile lastasi. Luulisin että jehoviakin on kovin erilaisia, kuten on meitä kaikkia muitakin.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo "]Ai sen takia että en pidä suotavana syrjiä toista ihmistä uskontonsa perusteella, ennakkoluulojen varassa, toivoisit minun kokevan demonisen harmageddonin? Kiitti. Jos kaikki olisivat kuin sinä, kaikki pälyilisivät toisiaan, määrittelisivät kaikki ihmiset tiukkoihin lokeroihin hyvä-paha-akselilla ennakko-oletusten perusteella ja toivoisivat toisilleen pahaa. Eivät keskustelisi, ottaisi selvää tai antaisi mahdollisuutta.
[/quote]
Oho. Olit saanut jo useamman alapeukun, ihmiset ilmeisesti ovat juuri tuollaisia mitä luettelit... Mielestäni olet oikeassa. Miksi aina täytyy tuomita ensin eikä ottaa asioista selvää?
Tietoa siitä, millaista on lapsuus Jehovan todistaja -perheissä:
Mä olen hyvin uskonto vastainen ihminen. Mutta en näe mitään syytä ottaa lasta pois hoidosta. Jos hoitaja on sanonut ettei uskonnosta puhu, niin ei se silloin luultavasti puhu. Tai no, käännetään asia niin päin, että sinä olisit hoitaja, puhuisitko jehovan todistaja lapselle ettei jumalaa ole, tai mitä lie, mihin itse et usko. ET TIETENKÄÄN! Jos minä hoitaisin lapsia, vaikka vanhempiakin työkseni, en tietenkään sanoisi uskovaisten lapselle, että ovathan he tietoisia ettei heidän jumalaansa oikeasti ole, mitään ei ole, ja kun me kuollaan, ei me mihinkään taivaaseen mennä, maailmassa ei ole mitään tarkoitusta ja kaikista taruolennoista vähäisin on minusta jumala! miksi sanoisin, niin koska kukaan täyspäinen ei niin tee!
No, pitäisi ymmärtää, että näissä ketjuissa noita parjausjuttujaan enimmäkseen kirjoittelevat keskenään entiset Jt:t. toinen toiselleen!
Jehovan todistajat voivat lukea omia kirjojaan, jotka eivät välttämättä ole kauhean "kivoja". Voi tulla pelkotiloja. Tässä kaksi esimerkkiä:
http://johanneksenpoika.fi/lapset_nuoret/kirjani_raamatun_kertomuksista.html
http://johanneksenpoika.fi/lapset_nuoret/opimme_suurelta_opettajalta.html
Ja nuo em. kirjat on nimenomaan tarkoitettu ihan pienille lapsille.
Jehovan todistajat eivät ole uskovaisia, ts. kristittyjä, koska eivät usko Jeesuksen jumaluuteen.
Ohoh, kuulostaa vähän liian tutulta.. Olen itse harras uskovainen, perhepäivähoitaja ja meillä aloitti juuri 2v täyttänyt lapsi tammikuussa. En ole kertonut uskostani mitään, en sano käyväni joka sunnuntai jumalanpalveluksessa, en kerro meidän iltaseuroista mitään. En tee hoitopäivien aikana yhtään mitään uskonnollista. Pääsiäisenä tipuja, jouluna tonttuja. Lapset ovat niin pieniä, etteivät vielä kysele uskonasioista mitään. Jos kysyisivät, neuvoisin kysymään isältä ja äidiltä.
Ei tulisi mieleenkään kertoa Jeesuksesta ja Jumalasta lapsille mitään, se ei ole minun asiani.
Mistä sait tietää jehovantodistajuudesta? Kysy perhepäivähoitajalta näkyykö uskonnollisuus hoitopäivien aikana jotenkin. Ja jos näkyy, kerro ajatuksistasi ja huolestasi. Sinulla on täysi oikeus kieltää uskonnollinen kasvatus, jos se on omia arvojasi vastaan.
T.Uskovainen perhepäivähoitaja
Mua jotenkin risoo tää yleistys, että kaikki jehovat on hihhuleita ja tuputtaa vaan uskoaan 24/7. Mun suvussa on paljon jehovia, eikä heistä yksikään edes mainitse uskoaan. Ovat myös niinkin läheistä sukua, kuin isän äiti ja sisarukset. Itseasiassa mä kuulin heidän olevan jehovia, kun olin 14. He on täysin ok sen kanssa, et mun kaulakoruissa on pentagrammeja. Tunnen heidän kauttaan myös muita jehovia ja ihan normaalia porukkaa. Tietty joukissa on mäitäkin, jotka kiertää ovelta ovelle, mutta ei todellakaan kaikki ole mitään ihme jeesustelijoita. Loppu suku meillä onkin sitten lestoja kummaltakin puolelta sukua. Paitsi meidän perhe joka on ateisteja koko porukka ja minä vielä oon kiinnostunut kaikesta okkultismiinnliittyvästä.