Okv:n 1000 tavaran haaste
Eikös se haaste pitäisi alkaa alusta, sen verran on tullut taas uutta tavaraa matkan varrella? Kiinnostaako teitä tuo hänen tavaramääränsä luvuissa?
Kommentit (9)
Parvekkeella ainakin on tapahtunut haasteen aloittamisen jälkeen. Laskeekohan okv parvekkeen pikkukivetkin erikseen.
Samaa mieltä edellisten kanssa. Minustakin on käsittämätöntä tuo tavaroiden laskeminen (insinööri myös, heh), kun mitään muuta pointtia siinä ei tunnu olevan. Haaste olisi hauska, jos tavoitteena olisi saada liiallisesta tavaramäärästä vaikkapa joku numeromäärä pois tms, mutta tuollaisenaan tuossa ei ole ideaa. Tämän bloggaajan kohdalla jopa hieman absurdia mielestäni....
Mielenkiinnolla odotan postausta tytön vaatesäilytyksestä, johon joku niin näpsä idea oli keksitty. Todella kiinnostaa miten bloggaaja onnistuu perustelemaan vaatteiden siirtymisen pois tytön huoneesta kun ilmeistä on, ettei niille ollut yksinkertaisesti tilaa stacked-systeemin jälkeen. Kehtaako väittää, että vaatteet ovatkin paikassa x, koska "oikeastaan huomasimme, ettei tyttö koskaan pukeudu omassa huoneessaan blaa blaa blaa"
Minä pidän ks. blogista, mutta menee välillä jotenkin korniksi tuo täysin järjettömien ratkaisujen perustelu KÄYTÄNNÖLLISYYDELLÄ, kun kaikesta näkee että kyse on ihan kaikesta muusta.
Kyllä insinöörinkin pitäisi ymmärtää mittaamisen päälle. Sitä tuppaa saamaan mitä mittaa ja jotenkin se tavaroiden määrän laskeminen ohjaa pitämään määrää kurissa. Samoin kuin joka aamu vaa'alla käynti painonhallinnassa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 14:06"]
Parvekkeella ainakin on tapahtunut haasteen aloittamisen jälkeen. Laskeekohan okv parvekkeen pikkukivetkin erikseen.
[/quote]
hän laski parvekkeen tavarat äskettäin, vasta muutoksen jälkeen. Ei tarvitse tehdä muutoksia laskuihin http://omakotivalkoinen.casablogit.fi/lue/2014/05/tunnelmavalaistus-parvekkeelle-asennusohjeet
Väärä linkki. Tämä oikea http://omakotivalkoinen.casablogit.fi/lue/2014/05/1000-tavaran-haaste-parveke
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 14:27"]
Kyllä insinöörinkin pitäisi ymmärtää mittaamisen päälle. Sitä tuppaa saamaan mitä mittaa ja jotenkin se tavaroiden määrän laskeminen ohjaa pitämään määrää kurissa. Samoin kuin joka aamu vaa'alla käynti painonhallinnassa.
[/quote]
Jos lukisit tuota blogia, tietäisit ettei se tavaroiden laskeminen tässä tapauksessa vaikuta mitenkään tavaran määrään. Haaste on aloitettu asunnon osalta aikaa sitten ja tavaraa on tullut sisään sen jälkeen vaikka kuinka. Ymmärtäisinkin tuon laskemisen jos siinä olisi joku logiikka, kuten että laskee omistavansa 28 hupparia todetakseen että niitä on liikaa ja päättää aluksi tulla toimeen 12 hupparilla.
Tuo bloggari kuitenkin karsii ja ostaa tavaraa kaikilla muilla kriteereillä kuin järkevillä sellaisilla...
Huomasin tällä viikolla erään jutun. Nimittäin sisustustrendin tähti on menossa paisumisesta kohti luhistumista: paikat alkavat olla niin täynnä roinaa, että pian koko pakka leviää käsiin. Okv:n sisustuselämä on aivan kuin tähdellä: ensin on pientä ja tyhjää, sitten tila alkaa täyttyä ja lopulta kun aika on tullut, koko tähti räjähtää. Eli trendi päättyy bloppikseen, vaivihkaiseen tavaroiden heivaamiseen ja uuden "tätä mä oon aina haaveillut"-sisustuksen aloittamiseen. Ja tadaa, uusi tähti on syntynyt! Ja sitten taas sama rumba...
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Jos lukisit tuota blogia, tietäisit ettei se tavaroiden laskeminen tässä tapauksessa vaikuta mitenkään tavaran määrään. Haaste on aloitettu asunnon osalta aikaa sitten ja tavaraa on tullut sisään sen jälkeen vaikka kuinka. Ymmärtäisinkin tuon laskemisen jos siinä olisi joku logiikka, kuten että laskee omistavansa 28 hupparia todetakseen että niitä on liikaa ja päättää aluksi tulla toimeen 12 hupparilla.
Tuo bloggari kuitenkin karsii ja ostaa tavaraa kaikilla muilla kriteereillä kuin järkevillä sellaisilla...
[/quote]
Juuri näin.
Tavaramäärät kodeissa pysyvät aisoissa, kun ei vinguta pankkikorttia päivittäin ja kotiuta-ihanuus-haaveilu-tätä-mä-himoitsinkin tavaroita koko ajan.
Helppo tapa hallita tavaramäärää käyttämättä tunteja aikaa tavaralistojen laatimiseen on periaate yksi-tavara-sisään-toinen-tavara-ulos. Lukumäristä viis, paitsi jos on ennestään 28 hupparia, koska vähemmälläkin pärjää. Eli jos ostat puseron, toinen menee uffalle.
Olen ehkä turhan suoraviivainen insinööri, mutta mikä järki on laskea asunnossa olevia tavaroita? Käyttää siis ihan oikeasti tunteja tavaroiden laskemiseen?
EIkö nyt normaalisti ihminen ole tyytyväinen, jos hänellä on sopivasti ja riittävä määrä tavaroita käytössään. Toisille se on 100 tavaraa ja toisille 5000 tavaraa ja kaiken lisäksi se määrä vaihtuu koko ajan, koska uutta ostetaan ja vanhaa viedään roskiin ja kirppikselle.
Mikä tuon laskemishaasteen pointti on? Joillakin on ilmeisesti ihan liikaa aikaa... Ei mun tulisi ainakaan mieleen kaupungilla tuttaviin törmätessä vaihtaa kuulumisia tyyliin 'Moi! Mitä kuuluu? Arvaa mitä, mulla on makkarissa 100 tavaraa, vähäks hienoo.'