Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saa ostettua raamatun

Vierailija
19.12.2020 |

Olisi aika vähän kerrata raamattu, viimeksi rippikoulussa olen lukenut pyhääkirjaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesekielin 5:10

Sentähden tulevat sinun keskelläsi isät syömään lapsiansa, ja lapset tulevat syömään isiänsä, ja minä teen sinussa tuomiot ja hajotan sinun jäännöksesi kaikkiin tuuliin.

3 Mooseksen 26:29

Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte.

2 Kuninkaiden 6:28-29

[28] Ja kuningas sanoi hänelle: "Mikä sinun on?" Hän vastasi: "Tämä vaimo sanoi minulle: 'Anna tänne poikasi, syödäksemme hänet tänä päivänä, niin syömme huomenna minun poikani'.[29] Ja me keitimme minun poikani ja söimme hänet. Ja minä sanoin toisena päivänä hänelle: 'Anna tänne poikasi, syödäksemme hänet'. Mutta hän piilotti poikansa."

Valitusvirret 4:10

Armeliaat vaimot keittivät omin käsin lapsiansa: ne tulivat heille ruuaksi tyttären, minun kansani, sortuessa.

Valitusvirret 2:20

Katso, Herra, ja tarkkaa, ketä olet antanut tämän kohdata: pitäisikö vaimojen syödä oma hedelmänsä, vaalimansa pienet lapset; pitäisikö Herran pyhäkössä tapettaman papit ja profeetat?

Vierailija
22/28 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajien sivustolla JW. ORG on linkki Uuden maailman raamatunkäännökseen. Todennäköisesti saat sen heiltä halutessasi myös normaalikirjana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satukirjoja saa vaikka kirppikseltä. Minäkin voin kirjoittaa sulle satukirjan.

t. Satu

Vierailija
24/28 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Covenant kirjoitti:

Rippi koulun jos olisi oikeasti käynyt sinulla olisi oma . Et ole kristitty . Lue vaikka joku Talmud .

En kylläkään saanut rippikoulusta Raamattua. Äitinikin sai aikanaan seurakunnalta vain sellaisen pikkuruisen kirjan "Uusi testamentti ja psalmit". Luin sitä paljon nuorena, ei kädet väsyneet. Vanha testamentti onkin aika häiriintynyt kirja, sen lukemisesta tulee huono olo.

Naimisiin mennessä saa Vihkiraamatun, joten niitä on monilla useita. Eri suomennoksina.

Vierailija
25/28 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajien sivustolla JW. ORG on linkki Uuden maailman raamatunkäännökseen. Todennäköisesti saat sen heiltä halutessasi myös normaalikirjana.

Nyt haettiin tätä kristittyjen käyttämää Raamattua, ei jehovien tuunaamaa.

Vierailija
26/28 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt Raamattuja jopa kirjaston kierrätyshyllyssä. Ja lisäksi myynnissä Fidan kirppiksillä.

Vierailija
27/28 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoissa on moniakin käännöksiä.  Suosittelen Raamattu kansalle tai vuoden 1938 käännöstä, ovat lähimp'nä alkuperäistä tekstiä.  Novum sarja on hyvä selitysteos, kun kuitenkin mieleesi nousee jossain vaiheessa kysymyksiä.

Englannininkielisistä new King James tai NIV ovat hyviä käännöksiä.

Vierailija
28/28 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tahansa kirjajaupasta.

Divareista ja kirppareilta voi löytää kaikenlaisia hienoja kuvaraamattuja yms.