Miksi hoitajille koronakorvausta
Miksi hoitajille pitäisi maksaa koronakorvauksia? En itse ymmärrä, ammatti kuin ammatti, hoidetaan ne asiat mitkä työhön kuuluu ilmoitettuun palkkaan. Vai onko hoitajien pitänyt tehdä ylitöitä josta ei ole saatu palkkaa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyttäisiin kymmeneltä hoitajalta että ottaisivatko mielummin lisää palkkaa vai lisää henkilökuntaa keventämään työtaakkaa niin 10/10 valitsisi tuon lisäliksan. Niin ahne on hoitaja ja sama koskee myös lääkäreitä ja koko muuta alaa.
Miksi ei voisi antaa kumpaakin? Palkankorotusta ja apukäsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä edes keskustellaan? Eivät he tule saamaan mitään lisää
Kyllä monet sairaanhoitopiirit ja kaupungit maksaa ihan mukavat korvaukset.
Maksaako? Mitkä sairaanhoitopiirit? HUS ei ainakaan maksa mitään ylimääräistä.
Kaikki muut maksaa paitsi HUS jossa kaikki rahat (775 miljoonaa) on mennyt Apotti-tietojärjestelmään, joka on täysi susi syntyessään.
Hoitajista ja koronasta puhuttaessa on välillä epäselvä, mistä puhutaan. Tarkoitetaanko että koronalisää pitäisi saada tehohoitajien ja koronapotilaita hoitavien? Usein puhutaan vain sairaanhoitajista, moni hoitaja on kuitenkin lähi- tai perushoitajia. Miten vaikka kotihoidon työntekijät, päiväkotien hoitajat, puhelimeen vastaavat? Miten kunnat, joissa ei ole koronatapauksia?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajista ja koronasta puhuttaessa on välillä epäselvä, mistä puhutaan. Tarkoitetaanko että koronalisää pitäisi saada tehohoitajien ja koronapotilaita hoitavien? Usein puhutaan vain sairaanhoitajista, moni hoitaja on kuitenkin lähi- tai perushoitajia. Miten vaikka kotihoidon työntekijät, päiväkotien hoitajat, puhelimeen vastaavat? Miten kunnat, joissa ei ole koronatapauksia?
Suurin pula on tällä hetkellä sairaanhoitajista ja siksi erityisesti heille on haluttu maksaa korvauksia. Heidät halutaan pitää töissä ja heitä halutaan houkutella töihin. Toki jotkut maksavat korvaukset samassa suhteessa kaikille. Sitä en ole kuullut että joku olisi maksanut korvaukset vain koronapotilaita hoitaville, mutta toki sekin on mahdollista, jos heidän hoitoonsa ei muuten hoitajia saada.
Miksi huomioitaisiin vain sairaanhoitajat eikö muita hoitajia? Muitakin on terveydenhoidossa, tehohoidon sairaanhoitajat on aivan pieni murto-osa kaikista hoitajista.
Keskustelusta on kokonaan jätetty pois lähihoitajat, laitoshoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelusta on kokonaan jätetty pois lähihoitajat, laitoshoitajat.
Ainakin jonkin verran paremmin heitä saadaan vielä töihin ilman ylimääräisi korvauksia. Tilanne voi toki muuttua nopeastikin.
Ai että ihan "vaarallisen viruksen" kanssa pitää työskennellä ja se on YLLÄTYS hoitajalle!?
No kohtahan ne saa rokotuksen niin on sitten yksi momentti vähemmän josta marista.
En kyllä ymmärrä sitäkään, että jos hoitoala ja riskiryhmät alkuvuodesta rokotetaan niin miksi meidän muitten pitää sitten noudattaa jotain valmiuslakejä. Tätä en millään pysty tajuamaan.
Ja niin, mun työ on ihan tyystin muuttunut koronan jälkeen. Sama työnantaja, sama palkka eri tehtävät. Ei auta itku markkinoilla, joululahjaksi olen saanut yhden lounarin ja yhden suklaalevyn (normaalisti ei lahjoja mutta joulutarjoilut, lounari korvas niinku sen poisjäämisen), ja kaikki tyky yms peruttu. Ei voitu kesällä järjestää mitään ei. Mutta näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ai että ihan "vaarallisen viruksen" kanssa pitää työskennellä ja se on YLLÄTYS hoitajalle!?
No kohtahan ne saa rokotuksen niin on sitten yksi momentti vähemmän josta marista.
En kyllä ymmärrä sitäkään, että jos hoitoala ja riskiryhmät alkuvuodesta rokotetaan niin miksi meidän muitten pitää sitten noudattaa jotain valmiuslakejä. Tätä en millään pysty tajuamaan.
Ja niin, mun työ on ihan tyystin muuttunut koronan jälkeen. Sama työnantaja, sama palkka eri tehtävät. Ei auta itku markkinoilla, joululahjaksi olen saanut yhden lounarin ja yhden suklaalevyn (normaalisti ei lahjoja mutta joulutarjoilut, lounari korvas niinku sen poisjäämisen), ja kaikki tyky yms peruttu. Ei voitu kesällä järjestää mitään ei. Mutta näillä mennään.
Kyse on enemmän kilpailusta kuin koronakorvauksista. Eritoimijat kilpailevat työntekijöistä, sekä vakituisista että keikkailijoista. Kaikilla aloilla kilpailua työntekijöistä ei ole, eikä sitä ole aina ollut hoitoalallakaan, nyt on.
Tonni jokaiselle hoitajalle ja laitoshuoltajalle nyt ja 5 palkallista lomapäivää, kun pandemia on ohi! Olen valmis maksamaan lisää veroja.
Maksaako? Mitkä sairaanhoitopiirit? HUS ei ainakaan maksa mitään ylimääräistä.