Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on 165 cm ja painaa 60 kiloa, painoindeksi normaali ja silti näyttää läskiltä, mitä tekisitte?

Vierailija
19.12.2020 |

Ruokavalioni koostuu lähinnä valmisruuista ja herkuista, liikuntaa en harrasta ollenkaa, en edes ulkona kävelyä.

En varmaan jaksa kahta isoa elämäntapamuutosta kerralla eli jos haluaisin näyttää paremmalta, kumpaan kannattaisin ensin pureutua: ruokavalioon vai liikuntaan?

Ja onko jollain tietoa/kokemusta pahimmista sudenkuopista kun yrittää normipainoisena laihtua/kiinteytyä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti liikuntaan jos noilla mitoilla näytät "läskiltä". Sinun ei tarvitse pudottaa painoasi. Liikunnalla pystyt muokkaamaan vartaloasi niin, että vartalosi koostumus muuttuu eli rasvan tilalle lihasta, esim. reidet näyttävät ihan erilaiselta, kun alla on selkeä lihas eikä vain rasvaa.

Vierailija
2/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vesijumppaa heti kun hallit saa taas avata. Itse olen 159cm. 52kg. Hyvä laji, ei rasita niveliä. Voit aloittaa kahdella kertaa viikossa ja sitten lisätä esim. 4 kertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa satsata pituuskasvuun

Vierailija
4/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksia treenaamaan. 

Vierailija
5/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Et ole ylipainoinen vaan luultavasti rasvaprosentti oli liian korkea.

Jos sinulla ei ole lihaksia - mikä on todennäköistä - kaikki liikunta kehittää niitä. Älä kuitenkaan ala harrastaa älyttömästi aerobista liikuntaa. Se tekee sinusta väsyneen ja nälkäisen, eikä ole paras tapa saada lihaksia. Ja nimenomaan lihakset tuovat ryhdin ja kiinteyden. Panosta lihaskuntoharjoitteluun ensin kehonpainolla kotona, vähän myöhemmin salilla. Kuntosaliharjoittelu ihan oikeasti on ylivertainen tapa muokata kehoa.

Syömistä kannattaa kuitenkin miettiä sen verran, että saa riittävästi proteiinia. Herkut ja einekset eivät yleensä sisällä sitä paljon.

Vierailija
6/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaan sanoisin minäkin.

Itse olin joskus noissa mitoissa enkä näyttänyt mitenkään läskiltä. Vatsassa oli liikaa rasvaa mutta muuten.

Lenkkeilin paljon. Lähes joka päivä ja vähintään tunti päivässä. Satunnaisesti salilla ja kotijumppaa.

Jalat oli paras puoleni ja niistä sainkin kehuja.

Käsivarsissakin vähän lihasta kun työnsin rattaita aina lenkillä. Usein tuplarattaita. Ja lapset tietysti kyydissä.

Eineksiä on ihan semiterveellisiäkin.

Niitä söin kiireessä itsekin siihen aikaan.

Ei mitään pitsoja, karjalanpiirakoita tai lihapiirakoita kuitenkaan

Vierailija
7/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samasss tilanteessa, 162cm/62kg ja rasvaprosentti vaa'an mukaan 28% :(. Näytän vaatteet päällä jopa hoikalta oikeissa vaatteissa, mutta ilman aivan hirveältä.

Olen nyt liikkunut lokakuusta asti niin että teen kotona painoilla ylä- ja alakroppatreeniä sekä kävelen vähintään tunnin. En ole vielä havainnut minkäänlaista muutosta, tiedän että siihen menee aikaa mutta silti kohta jo turhauttaa :D. Pitäis saada kaikki heti.

Mutta tosiaan tämä on se ainoa tie, painoilla treenaaminen vastusta hiljalleen nostaen, riittävästi proteiinia sekä muutenkin järkevää ruokaa. Ehkä ensi kesänä näytän edes pikkuisen paremmalta?

Vierailija
8/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille!

Vierailija
9/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon samasss tilanteessa, 162cm/62kg ja rasvaprosentti vaa'an mukaan 28% :(. Näytän vaatteet päällä jopa hoikalta oikeissa vaatteissa, mutta ilman aivan hirveältä.

Olen nyt liikkunut lokakuusta asti niin että teen kotona painoilla ylä- ja alakroppatreeniä sekä kävelen vähintään tunnin. En ole vielä havainnut minkäänlaista muutosta, tiedän että siihen menee aikaa mutta silti kohta jo turhauttaa :D. Pitäis saada kaikki heti.

Mutta tosiaan tämä on se ainoa tie, painoilla treenaaminen vastusta hiljalleen nostaen, riittävästi proteiinia sekä muutenkin järkevää ruokaa. Ehkä ensi kesänä näytän edes pikkuisen paremmalta?

Siis kävelen tunnin päivässä, ja teen joka toinen päivä ylä- ja joka toinen päivä alakroppaa.

Vierailija
10/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannepainosi on n. 55 kiloa. Pieni painonpudotus siis tekee ihmeitä.

Se teetkö sen liikkumalla vai ruokavaliolla riippuu itsestäsi. Liikunnan hyviä puolia on, että teet hyvää itsellesi eli kunto kasvaa ja mahdollisesti kroppasi muokkautuu myös paremman muotoiseksi. Miinuspuolena se, että on syötävä, että jaksaa liikkua. Joudut siis mahdollisesti syömään jopa enemmän kuin nyt, mutta ruoan laatuun on syytä kiinnittää huomiota. Valmisruoat ja herkut eivät kuulosta ihan parhaalle kattaukselle.

Joillekin taas sopii se, että painoa pudotetaan pelkästään ruokavaliota muokkaamalla. Totuushan on, että laihdut jopa sohvalla makaamalla, jos et syö liikaa. Näin on tehnyt eräs tuttavani, jota liikunta ei kiinnosta puupennin vertaa. Kiloja lähti monta kymmentä, mutta tämän vaihtoehdon huono puoli on, että lihaksistosi ja tukirankasi eivät saa nostetta liikunnan puuttuessa ohjelmasta.

Vierailija
11/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin herkut vähemmälle ja liikkuisin enemmän.

Pidä vaikka yksi tai kaksi herkkupäivää viikossa, mutta ei tietty koko päivää ahda niitä.

Vierailija
12/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele arvostamaan kehoasi. On tosi surullista jos et huolehti kehostasi liikunnalla ja märät vaan jotain energiaksi ja huolehdit vaan siitä ettei keho ole tarpeeksi kivan näköinen sinulle. Jos haluat liikkua niin keho tarvitsee ravintoa tehdäkseen sen ja muodostaakseen lihaksia. Vaikka muuttaisit ruokavaliota niin keho tarvitsee silti liikuntaa. Ei sen takia että se olisi trendikästä, pakko, muutkin tekee tai jotain. Niin ihmiskeho vain toimii.

Jos sulla on masennusta niin hoida se ihmeessä kuntoon. Ruokavalio ja liikuntaa auttaa mutta muukin voi olla tarpeen jos olet jo siinä pisteessä etteä et edes kävele ulkona enää.

Vierailija
13/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaisin ap vääristymän pääsi sisältä.

Vierailija
14/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet alkujaan jo väärin liikkeelle, jos tosissasi meinaat vain satsata ruokavalioon TAI liikuntaan. Molemmat tukevat toisiaan. Jos syöt huonosti, niin et jaksa liikkua, etkä saa lihaksille tarpeeksi ravintoaineita--->yrityksesi lässähtää jo alkuun. Jos taas syöt hyvin, muttet liiku niin sinun pitäisi syödä todella kevyesti ja kroppasi tuskin näyttäisi yhtään paremmalta (eli olet kalpea ja ryhditön).--->laihdut kyllä, mutta et näytä miltä haluaisit.

Vierailija
15/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/16 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan lisääminen etenkin tähän vuodenaikaan on hankalaa, jos siitä ei erityisemmin nauti. Suosittelen, että jätät herkut pois ja syöt vähän vähemmän. Itselläni helpoin tapa ollut tuo, herkut pois, myös ja erityisesti alkoholi jos sitä käytät. Eineksiä on ihan hyviäkin, mutta kiinnitä huomiota rasvan ja suolan määrään. Suola turvottaa herkästi ja rasva on niin energiatiheää, että sillä lihoo helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi