Mihin hiuslakkaa käytetään?
Niin, siinäpä se kysymys. Mihin te käytätte hiuslakkaa?
Itse en tarvitse lakkaa tai muotovaahtoa tai vahaa. Käytän luomushampoota ja -hoitoainetta, ja niiden ansiosta hiukseni ovat taipuisat, tuuheat, ja sojottavat juuri sinne minne pitääkin, eli muotoilutuotteille ei ole tarvetta. Hiukset pysyvät kiinni, koska olen saanut silikonin pois hiuksista (eli hiukset eivät ole lasimaiset vaan pehmeän kiiltävät eivätkä luistele pois ponnarin alta), kasvavat uudet hiukset silotan alas veden avulla aamulla ja alhaalla ne sitten pysyvätkin koko päivän, vaikka pyöräilenkin töihin ja töistä ja asun tuulisella rannikolla.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:26"]
Ei helvetti mikä kysymys. Mihin lääkkeitä tarvitaan? Itse olen terve enkä käytä niitä. Mihin toppatakkia tarvitaan? Itse asun Afrikassa enkä käytä sellaista. Mihin kenkiä tarvitaan? Minulla ei ole jalkoja enkä tarvitse kenkiä.
[/quote]
Kysymys on varmaa tarkotuksella muotoiltu provosoivaksi, et herättäis keskustelua. Ymmärrän silti, mitä kysyjä ajaa takaa. Määkään en käytä mitään aineita päässä, ni mullakin menee välillä yli ymmärryksen, et miks jengi tarvii tyyliin kymmentä eri ainetta hiuksiisa, ennenku voi lähtee ulos. Ja siis sellaset, joiden pää näyttää sit loppujen lopuks ihan samalta ku ennen laittoo. Esim mun kaverit laittaa hiuksiaan jonku tunnin ennen uloslähtöö ja silti niiden haivenet näyttää samalta ku arkena laittamatta.
[/quote]
mä ihan tosi nautin hiustenlaitosta ja meikkaamisesta. Se ob mukavaa ajanvietettä vaikkei olisi lähdössä mihinkään
[/quote]
Mukava kuulla, että jotkut tykkää laittautua, ja viitsii vastata täällä asiallisesti :) Mulle se on enemmän sellasta pakkopullaa, vaikka tykkäänkin tietysti näyttää nätiltä. -ap-
Minulla on hartiamittainen, piikkisuora tukka, hiuslaatu ohut ja lasimainen. Ilman aineita ja laittamatta tukkani on se klassinen ohut, roikkuva hiirenhäntä. Ei sellaista kukaan halua katsella.
Joten, pesun jälkeen aina laitan muotovaahtoa ja sitten rullat päähän, annan ilmakuivua (pesen tukan illalla). Aamulla sitten vielä vahalla kohotusta tyviin, latvojen siistiminen suoristusraudalla ja lakka päälle. Tämän käsittelyn jälkeen lirutukkani näyttää hyvältä, tuuhealta, laineikkaalta, ja siistiltä. Eikä aamulla mene aikaa kuin noin 5 minuuttia laittamiseen, kun on illalla ollut nuo papiljotit päässä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:32"]
Katsoppas ap, kun kaikilla ei ole samanlaista hiuslaatua tai hiustyyliä kuin sinula ap. ihan tosissasiko tuollaista pohdit?
[/quote]
Anteeksi, en tiennyt, ettei täällä saa kysyä asioita, joita pohtii. Tiedän kyllä, että kaikki eivät ole niinkuin minä. Siksi esitinkin kysymykseni: Mihin käytätte hiusaineita ja miten? Itse en niitä tarvitse, joten siksi kysyin.
[/quote]
Saanko kysyä, että miten voit olla tietämättä? En minäkään käytä lääkkeitä, mutta tiedän kyllä miten muut ihmiset niitä käyttävät. Tai kuukuppia, tai meikkivoidetta. Pitää olla harvinaisen mielikuvitukseton ja tietämätön ettei muka TIEDÄ miten hiuslakkaa käytetään!
[/quote]
Itseasiassa kuukupin käyttö on mulle kyllä melkoinen mysteeri... Tiedän toki, että se on ikäänkuin "kuppi", johon menkkaveri "kerätään", mutta muuten en ole kapistukseen tutustunut. Eli kyllä meitä on sellaisiakin aikuisia, joille ei kaikki sun yksinkertaisina pitämät asiat ole niin yksinkertaisia. Tuskin itsekään tiedät kaikesta kaikkea? ei ap
Joku tykkää oikein urakalla antaa alapeukkua niille, jotka kehtaavat myöntää olevansa vähemmän tietäviä asioista. Kuten joku jo aiemmin kirjotti, mikä teitä ammattiloukkaantujia vaivaa??
Mulla on luonnostaan aika lässähtänyt rasvainen tukka, jossa on lisäksi pyörteitä. Käytän siis:
- luonnonkosmetiikkashampoota rasvaisille hiuksille.
- luonnonkosmetiikkahoitoainetta rasvaisille hiuksille.
- toisinaan talvisin luonnonkosmetiikkasuihketta, jos hiukset on sähköiset tms.
- luonnonkosmetiikkamuotovaahtoa.
- jos teen kampauksia tai oon menossa jonnekin, laitan lisäksi luonnonkosmetiikkageeliä ja -lakkaa, mahdollisesti Lushin kuivashampoota ja ekologista tyvikohottajaa.
Näin mun ei tarvitse näyttää juhlissakaan hipiltä, vaikka sellainen olen. :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:40"]Itse laitan hiuksiini lähes joka kerta..
- shampoo
- hiusnaamio/hoitoaine (pois pestävä)
- värin ylläpitäjä
- hoitosuihke (hiuksiin jätettävä)
- aurinkosuihke
- tyvikohottaja
- hiusvaha
- hiuslakka
Nämä siis lähes joka kerta kun pesen hiukset
[/quote]
No eihän ne hiukset kauhean puhtaat varmasti ole tuollaisen kemikaalikoktailin jälkeen. :-/
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:20"]
Minulla on hartiamittainen, piikkisuora tukka, hiuslaatu ohut ja lasimainen. Ilman aineita ja laittamatta tukkani on se klassinen ohut, roikkuva hiirenhäntä. Ei sellaista kukaan halua katsella.
Joten, pesun jälkeen aina laitan muotovaahtoa ja sitten rullat päähän, annan ilmakuivua (pesen tukan illalla). Aamulla sitten vielä vahalla kohotusta tyviin, latvojen siistiminen suoristusraudalla ja lakka päälle. Tämän käsittelyn jälkeen lirutukkani näyttää hyvältä, tuuhealta, laineikkaalta, ja siistiltä. Eikä aamulla mene aikaa kuin noin 5 minuuttia laittamiseen, kun on illalla ollut nuo papiljotit päässä.
[/quote]
Millaisia papiljotteja käytät? :) Minulla on sama ongelma ohuen lättätukan kanssa ja olen etsinyt sopivia papiljotteja, jotka voi laittaa yöksi päähän.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:36"]
[/quote]
Millaisia papiljotteja käytät? :) Minulla on sama ongelma ohuen lättätukan kanssa ja olen etsinyt sopivia papiljotteja, jotka voi laittaa yöksi päähän.
[/quote]
Minä en käytä niitä yöllä, en pysty nukkumaan minkäänlaisten papiljottien kanssa. Pesen tukan alkuillasta, töistä tultuani ehkä klo 18, ja ne kuivuu siinä ennen nukkumaanmenoa rullat päässä. Yöksi otan rullat pois.
Minulla on kahdenlaisia papiljotteja: jos haluan vain kohotusta, laitan isoja tarrapapiljotteja. Jos taas haluan kiharaa, laitan sellaisia väänneltäviä patukkapaplareita, niillä tulee ihan kunnon tiiukkaa kiharaa. Patukoiden kanssa tukan kuivuminen kestää kyllä paljon kauemmin kuin isoilla rullilla, kun niiden ympärillä hius on niin tiiviisti rullattuna. Arkisin yleensä käytän noita tarrapaplareita vaan.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:36"]
[/quote]
[/quote]
Minä en käytä niitä yöllä, en pysty nukkumaan minkäänlaisten papiljottien kanssa. Pesen tukan alkuillasta, töistä tultuani ehkä klo 18, ja ne kuivuu siinä ennen nukkumaanmenoa rullat päässä. Yöksi otan rullat pois.
Minulla on kahdenlaisia papiljotteja: jos haluan vain kohotusta, laitan isoja tarrapapiljotteja. Jos taas haluan kiharaa, laitan sellaisia väänneltäviä patukkapaplareita, niillä tulee ihan kunnon tiiukkaa kiharaa. Patukoiden kanssa tukan kuivuminen kestää kyllä paljon kauemmin kuin isoilla rullilla, kun niiden ympärillä hius on niin tiiviisti rullattuna. Arkisin yleensä käytän noita tarrapaplareita vaan.
[/quote]
Eikö sun takatukka liiskaannu/takkuunnu/suoristu nukkuessa? Vai saako unitukan jotenkin helposti elvytettyä henkiin aamulla?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:43"]
Eikö sun takatukka liiskaannu/takkuunnu/suoristu nukkuessa? Vai saako unitukan jotenkin helposti elvytettyä henkiin aamulla?
[/quote]
Mulla on aamullakin hiukset ihan selkleillä laineilla. Toki ne tyvestä vähän litistyy, minulla joka puolelta, koska nukun niin kyljelläni, selälläni kuin mahallani, mutta laitan tuuheuttavaa ja kohottavaa vahaa hiusten tyviin aamulla ja sitten lakka päälle, sillä ongelma on ratkaistu. Käytän kampaajalta ostamaani miesten Kerastase vahaa tuohon, se on tarkoitettu juuri tyvien kohottamiseen.
Mullakin riittää aamuhuolloksi Tangle Teezer (muut harjat ei suorista ja silota samalla tavalla) ja hiusten kostutus. Enkä ole edes mikään hippi :)
Aikoinaan otsonikerroksen tuhoamiseen.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:37"]
Aikoinaan otsonikerroksen tuhoamiseen.
[/quote]
Niin mites muute nykyään, joko ne on parempia ympäristön, luonno ja ilmakehän kannalta? Ja miten nuo kuivashampoot, onko niillä otsonikerrosta tuhoava vaikutus?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:40"]Itse laitan hiuksiini lähes joka kerta..
- shampoo
- värin ylläpitäjä
- aurinkosuihke
- tyvikohottaja
- hiusvaha
- hiuslakka
[/quote]
No eihän ne hiukset kauhean puhtaat varmasti ole tuollaisen kemikaalikoktailin jälkeen. :-/
[/quote]
Samaa pohdin minäkin, ja lisäksi ihan faktatietoa esim. värjätyille hiuksille takoitetuista sampoista. Niistä ei ole mitään apua värin säilyttämiseen. Katselin viime viikolla Kuningaskuluttaja-ohjelman ja siinä asiasta puhui henkilö, joka on kirjoittanut kosmettisten aineiden kemiasta oppikirjan. Ihmisiä viilataan linssiin myymällä heille miljoonia erikoistuotteita, joista suurin osa on samaa tavaraa eri pullossa.
Koska hiukseni rasvoittuvat herkästi, en käytä hoitoaineita lainkaan sillä jo sampoot ovat mielestäni ylihoitavia. Sain tuosta samaisesta tv-ohjelmasta hyvän vinkin. Kannattaa ostaa nk. tuuheuttavaa sampoota. Sen niksi on kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että kaikki hoitavat ainesosat on jätetty pois.
Muuten käytän muotoilutuotteita vain silloin, kun olen lähdössä tilaisuuteen, jossa on hyvä näyttää huolitellulta. Kotioloissa verkkareissa ei ole niin väliä, kauppaan lähtiessä vilkaisen peiliin ja kampaan hiukset.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:20"]
[/quote]
[/quote]
Lämpörullat? Tai sit paplarit päähän ja huivi kans nii pysyy paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:34"]
- shampoo
- värin ylläpitäjä
- aurinkosuihke
- tyvikohottaja
- hiusvaha
- hiuslakka
[/quote]
[/quote]
Samaa pohdin minäkin, ja lisäksi ihan faktatietoa esim. värjätyille hiuksille takoitetuista sampoista. Niistä ei ole mitään apua värin säilyttämiseen. Katselin viime viikolla Kuningaskuluttaja-ohjelman ja siinä asiasta puhui henkilö, joka on kirjoittanut kosmettisten aineiden kemiasta oppikirjan. Ihmisiä viilataan linssiin myymällä heille miljoonia erikoistuotteita, joista suurin osa on samaa tavaraa eri pullossa.
Koska hiukseni rasvoittuvat herkästi, en käytä hoitoaineita lainkaan sillä jo sampoot ovat mielestäni ylihoitavia. Sain tuosta samaisesta tv-ohjelmasta hyvän vinkin. Kannattaa ostaa nk. tuuheuttavaa sampoota. Sen niksi on kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että kaikki hoitavat ainesosat on jätetty pois.
Muuten käytän muotoilutuotteita vain silloin, kun olen lähdössä tilaisuuteen, jossa on hyvä näyttää huolitellulta. Kotioloissa verkkareissa ei ole niin väliä, kauppaan lähtiessä vilkaisen peiliin ja kampaan hiukset.
[/quote]
Totta turiset ja lisäisin vielä hyvään kommenttiisi sen, että eniten väriä kuluttaa hiuksista vesi, eli jos pesee värjätyt hiukset päivittäin, voi olla varma ettei väri kauaa kestä. Kun käyttää pesuun tuotteita, jotka eivät ole ylihoitavia, vaan pesevät hiukset vain puhtaiksi mutta eivät hoida, voi pesuväliä pidentää. Minä pesen hiukseni 2-3 kertaa viikossa se riittää, kun en laita hiuksiani muotoilutuotteilla muuten kuin juhliin jne lähtiessäni. Hyvä, napakka leikkaus pitää hiukset arkena kuosissa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:33"]
Mullakin riittää aamuhuolloksi Tangle Teezer (muut harjat ei suorista ja silota samalla tavalla) ja hiusten kostutus. Enkä ole edes mikään hippi :)
[/quote]
Tangle Teezer on ihan huippu! Hieroo päänahkaa niiiiiin ihanasti!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:43"]
Minulla on rasvoittuva hiuspohja. Jos en käytä muotoilutuotteita, hiukset näyttävät pesun jälkeen jo 12 tunnin päästä likaisilta. Siksi muotovaahto. Hiuslakka taas tuo kiiltoa ja hiukan runsautta eikä hiukset näytä niin hapsottavilta.
[/quote]
Oletko ajatellut vaihtaa pesuaineita, josko se auttaisi tuohon hiuspohjaasi?
[/quote]
No ei siihen mikään auta. Varmaan ymmärrät, että rasvoittuva hiuspohja/iho on ominaisuus, joka ei lähde pois. Ei se ole sama asia kuin hilse tms. päänahan ongelmat.
[/quote]
Rasvoittuva päänahka EI OLE ominaisuus. Siitä pääsee kyllä eroon, jos vain haluaa. http://www.wikihow.com/Get-Rid-of-Greasy-Hair
Ap, luepa oma aloituksesi, niin huomaat, miten paremmuutta huokuva se on. Humble bragging. Siksi sait tuollaisia vastauksia ja alapeukkuja. Oikeutetusti.
Voi yksinkertaista ap:tä...
Ihmisillähän on täysin erilaiset hiuslaadut, hiustenkasvu jne. Jollain on jäykät piikkisuorat jouhet, jotka eivät edes tuotteilla halua mennä sinne mihin omistaja haluaa. Joillain on taipuisat hiukset, jotka melko hyvin pysyvät kauniina, paitsi kostealla ilmalla taipuvat minne haluavat. Hiuksia on todella moneen lähtöön.
Lapsillani on kiharat hiukset, toisella paksut ja karkeat, jotka eivät mene ikinä takkuun vaikkei kuunaan harjaisi, toisella pehmeät ja herkästi takkuuntuvat. Itselläni on jäykähköt päänmyötäiset, jotka kuitenkin takkuuntuvat, ja ohimoilla vielä pyörteitä. Ilman tuotteita ne ovat melko hupaisan näköiset otsan tienoolta...