Mihin hiuslakkaa käytetään?
Niin, siinäpä se kysymys. Mihin te käytätte hiuslakkaa?
Itse en tarvitse lakkaa tai muotovaahtoa tai vahaa. Käytän luomushampoota ja -hoitoainetta, ja niiden ansiosta hiukseni ovat taipuisat, tuuheat, ja sojottavat juuri sinne minne pitääkin, eli muotoilutuotteille ei ole tarvetta. Hiukset pysyvät kiinni, koska olen saanut silikonin pois hiuksista (eli hiukset eivät ole lasimaiset vaan pehmeän kiiltävät eivätkä luistele pois ponnarin alta), kasvavat uudet hiukset silotan alas veden avulla aamulla ja alhaalla ne sitten pysyvätkin koko päivän, vaikka pyöräilenkin töihin ja töistä ja asun tuulisella rannikolla.
Kommentit (41)
Kampausten kiinnittämiseen. Esim mulla kiharat aukee heti ellei niihin laita hiuslakkaa
Ei helvetti mikä kysymys. Mihin lääkkeitä tarvitaan? Itse olen terve enkä käytä niitä. Mihin toppatakkia tarvitaan? Itse asun Afrikassa enkä käytä sellaista. Mihin kenkiä tarvitaan? Minulla ei ole jalkoja enkä tarvitse kenkiä.
Katsoppas ap, kun kaikilla ei ole samanlaista hiuslaatua tai hiustyyliä kuin sinula ap. ihan tosissasiko tuollaista pohdit?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:26"]
Ei helvetti mikä kysymys. Mihin lääkkeitä tarvitaan? Itse olen terve enkä käytä niitä. Mihin toppatakkia tarvitaan? Itse asun Afrikassa enkä käytä sellaista. Mihin kenkiä tarvitaan? Minulla ei ole jalkoja enkä tarvitse kenkiä.
[/quote]
Kysymys on varmaa tarkotuksella muotoiltu provosoivaksi, et herättäis keskustelua. Ymmärrän silti, mitä kysyjä ajaa takaa. Määkään en käytä mitään aineita päässä, ni mullakin menee välillä yli ymmärryksen, et miks jengi tarvii tyyliin kymmentä eri ainetta hiuksiisa, ennenku voi lähtee ulos. Ja siis sellaset, joiden pää näyttää sit loppujen lopuks ihan samalta ku ennen laittoo. Esim mun kaverit laittaa hiuksiaan jonku tunnin ennen uloslähtöö ja silti niiden haivenet näyttää samalta ku arkena laittamatta.
Itse laitan hiuksiini lähes joka kerta..
- shampoo
- hiusnaamio/hoitoaine (pois pestävä)
- värin ylläpitäjä
- hoitosuihke (hiuksiin jätettävä)
- aurinkosuihke
- tyvikohottaja
- hiusvaha
- hiuslakka
Nämä siis lähes joka kerta kun pesen hiukset
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:32"]
Katsoppas ap, kun kaikilla ei ole samanlaista hiuslaatua tai hiustyyliä kuin sinula ap. ihan tosissasiko tuollaista pohdit?
[/quote]
Anteeksi, en tiennyt, ettei täällä saa kysyä asioita, joita pohtii. Tiedän kyllä, että kaikki eivät ole niinkuin minä. Siksi esitinkin kysymykseni: Mihin käytätte hiusaineita ja miten? Itse en niitä tarvitse, joten siksi kysyin.
Jännä, että ylimääräisistä rei'istä perseessä saa kysyä, suihkussakäymisestä lapsen kanssa saa kysyä, saa haukkua ihmisiä nimellä ja ilman nimeä, mutta hiuslakan jne käytöstä ei ole sopivaa kysyä. Mikä teitä ammattiloukkaantujia vaivaa?
Mä liimaan hiukset läjään töihinmennessä että varmasti pysyvät sen päivän ajan sliipattuna eivätkä ala hapsottamaan ponnarilla ollessaan. Etenkin kun on muutamia lyhyempiä hiuksia jotka hapsottavat jo heti aamulla. Jollain parturi-kampaajalla olisi varmasti ammattitaitoista sanottavaa tuosta veden käytöstä..
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:40"]
- shampoo
- värin ylläpitäjä
- aurinkosuihke
- tyvikohottaja
- hiusvaha
- hiuslakka
[/quote]
ootkos koskaan miettinyt kemikaalikuormaasi?
On vain yksi totuus, sinun oman pään pyhä totuus, jota pitää päästä levittämään kuten evankeljumia. Tämän totuuden kyseenalaistaminen on lähes henkilökohtainen loukkaus!
Minulla on rasvoittuva hiuspohja. Jos en käytä muotoilutuotteita, hiukset näyttävät pesun jälkeen jo 12 tunnin päästä likaisilta. Siksi muotovaahto. Hiuslakka taas tuo kiiltoa ja hiukan runsautta eikä hiukset näytä niin hapsottavilta.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:40"]
- shampoo
- värin ylläpitäjä
- aurinkosuihke
- tyvikohottaja
- hiusvaha
- hiuslakka
[/quote]
Vau! Ja jos et kaikkia noita käytä, mitä tapahtuu? Sulla menee varmaan paljon aikaa hiusten laittoon? :) -ap-
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:43"]
Minulla on rasvoittuva hiuspohja. Jos en käytä muotoilutuotteita, hiukset näyttävät pesun jälkeen jo 12 tunnin päästä likaisilta. Siksi muotovaahto. Hiuslakka taas tuo kiiltoa ja hiukan runsautta eikä hiukset näytä niin hapsottavilta.
[/quote]
Oletko ajatellut vaihtaa pesuaineita, josko se auttaisi tuohon hiuspohjaasi?
Mä käytän 2 ainetta: shampoo ja hiuslakka. Puolipitkä tukka. Aamulla harjaan aloilleen, kostutan vedellä jos tarvii ja lakka pitää paketin kasassa päivän ajan eikä karvat lähde sojottamaan oman mielen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:43"]
[/quote]
Oletko ajatellut vaihtaa pesuaineita, josko se auttaisi tuohon hiuspohjaasi?
[/quote]
No ei siihen mikään auta. Varmaan ymmärrät, että rasvoittuva hiuspohja/iho on ominaisuus, joka ei lähde pois. Ei se ole sama asia kuin hilse tms. päänahan ongelmat.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:42"]
[/quote]
Anteeksi, en tiennyt, ettei täällä saa kysyä asioita, joita pohtii. Tiedän kyllä, että kaikki eivät ole niinkuin minä. Siksi esitinkin kysymykseni: Mihin käytätte hiusaineita ja miten? Itse en niitä tarvitse, joten siksi kysyin.
[/quote]
Saanko kysyä, että miten voit olla tietämättä? En minäkään käytä lääkkeitä, mutta tiedän kyllä miten muut ihmiset niitä käyttävät. Tai kuukuppia, tai meikkivoidetta. Pitää olla harvinaisen mielikuvitukseton ja tietämätön ettei muka TIEDÄ miten hiuslakkaa käytetään!
[/quote]
Jännä, että ylimääräisistä rei'istä perseessä saa kysyä, suihkussakäymisestä lapsen kanssa saa kysyä, saa haukkua ihmisiä nimellä ja ilman nimeä, mutta hiuslakan jne käytöstä ei ole sopivaa kysyä. Mikä teitä ammattiloukkaantujia vaivaa?
[/quote]
Aikuinen ihminenkö ei muka tiedä mihin tarkoitukseen hiuslakka on? Pelkkä aloituksesi ja kysymyksenasettelusi kertoi tarkoitusperästäsi, johon annoit itse vahvistuksen vastatessasi ketjun kirjoittajille.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:40"]
- shampoo
- värin ylläpitäjä
- aurinkosuihke
- tyvikohottaja
- hiusvaha
- hiuslakka
[/quote]
Vau! Ja jos et kaikkia noita käytä, mitä tapahtuu? Sulla menee varmaan paljon aikaa hiusten laittoon? :) -ap-
[/quote]
heh, hiusten pesuun/laittoon menee noin 10-15 minuuttia.
Näin hiukseni ovat sähköttömät, kiiltävät, ilmavat, eloisat ja upeannäköiset. Tätä ei ollut ennen.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:50"]
[/quote]
[/quote]
Aikuinen ihminenkö ei muka tiedä mihin tarkoitukseen hiuslakka on? Pelkkä aloituksesi ja kysymyksenasettelusi kertoi tarkoitusperästäsi, johon annoit itse vahvistuksen vastatessasi ketjun kirjoittajille.
[/quote]
Hiuslakkoja on eri tarkoituksiin. On tuuheuttavaa, muotoilevaa, värjätyille, kiharille, suorille, kampausten tekoon, kevyesti kiinnittävää, voimakkaasti kiinnittävää, viimeistelykiinnettä, kiiltosuihketta, suolasuihketta, pumppukiinnettä, kosteussuojalla ja ilman, joustavaan muotoiluun, helmiäisellä, glitterillä, UV-suojalla, märkiin suihkutettavaa, kuiviin suihkutettavaa, kosteisiin suihkutettavaa, pyyhekuiviin suihkutettavaa, ennen föönausta, föönauksen jälkeen, suoristukseen, harjaamalla lähtevä, nopeasti kuivuva, kiharoita kontrolloiva, luonnollista pitoa, hienojakoista suihketta, yksi antaa rakennetta, toinen pitoa, kolmas ilmavuutta, jotain suihkutetaan tyveen, toista kampaukseen, kolmatta pituuksiin, neljättä osioittain. (Nämä löytyivät vain Sokoksen verkkokaupan parilta ekalta sivulta.)
Jos ei koskaan ole käyttänyt hiuslakkaa, miten näistä voi oikeasti tietää, mihin näitä käytetään ja tarvitseeko useampaa vai riittääkö yksi?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:26"]
[/quote]
Kysymys on varmaa tarkotuksella muotoiltu provosoivaksi, et herättäis keskustelua. Ymmärrän silti, mitä kysyjä ajaa takaa. Määkään en käytä mitään aineita päässä, ni mullakin menee välillä yli ymmärryksen, et miks jengi tarvii tyyliin kymmentä eri ainetta hiuksiisa, ennenku voi lähtee ulos. Ja siis sellaset, joiden pää näyttää sit loppujen lopuks ihan samalta ku ennen laittoo. Esim mun kaverit laittaa hiuksiaan jonku tunnin ennen uloslähtöö ja silti niiden haivenet näyttää samalta ku arkena laittamatta.
[/quote]
mä ihan tosi nautin hiustenlaitosta ja meikkaamisesta. Se ob mukavaa ajanvietettä vaikkei olisi lähdössä mihinkään
Hiusvaha juureen ja muotoilu. Lakka päällä pitämää paketti kasassa. Olen mies.