Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen suhtautuminen minulla on rahaan?

Vierailija
14.05.2014 |

Arvaa miten olen aikaisemmin käyttänyt rahaa?

Tämänhetkinen rahankäyttöni

Olen kotihoidontuella ja mies käy töissä. Kotihoidontuki ja lapsilisät tulevat  tililleni, mutta rahamme ovat yhteisiä. Siirrämme rahoja käyttöä varten tarpeen mukaan yhteiselle tilille. En tiedä, että paljonko kulutan kuukaudessa itseeni. En ajattele kulutusta, vaan ostan tarpeen mukaan. Mietin kyllä, että onko ostos järkevä.

Ruoassa mietin makua ja terveellisyyttä. Meillä on myös tili, josta menee enimmäkseen ruokia ja pesuaineita. Kerran kuussa näen paljonko rahaa on kulunut taloustililtämme näihin.  

Mies kertoo, että paljonko yhteiseltä käyttötililtämme on mennyt. Mies pyytää minua siirtämään rahaa säästötililtäni yhteiselle tarpeen mukaan, kerran kuussa tai harvemmin. Hän itse siirtää sinne rahaa useammin. Käyttötilillä on aina rahaa. Sovimme, että isoista ostoksista neuvotellaan etukäteen ja rahaa siirretään lisää jos on tarve. Iso on noin 1000 € ylittävä ostos. Henkisesti ajattelen, että 200-300 € on jo niin iso ostos, että en käytä itseeni kerralla enempää tai ilman, että kertoisin siitä miehelleni heti jälkikäteen.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan