Tulin just salilta, mitä pitäisi syödä?
Pumpista tulin ja ohjaaja sanoi, että pitää syödä sen jälkeen. Olen aloittelija. Mitä pitää syödä? Proteiinipatukoita en periaatteesta syö, mielestäni oikea ruoka tällaiselle peruskuntoilijalle riittää. Rahkaa eikä jugurttia ole ja en voi syödä paljon, koska menee yöunet. Onko näkkäri ja siivu juustoa sopiva? Tai lasillinen mehukeittoa ja leikkelesiivu? Banaani? Noita löytyisi.
Kommentit (26)
Jos ei ole nälkä niin ei ole pakko syödä mitään. Katabolinen tila ei tule vaikka ei koko ajan puputtaisikaan kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 22:10"]
No mä periaatteessa luen mitä söisin. Esim so lo carb-patukat on kaukana karkista. Itse käytän prodejuomia, koska en saa tarpeeksi prodea ruokavaliosta. Raejuustolla ja rahkalla kun ei kaikkea proteiinin tarvetta voi täyttää.
[/quote]
Ja lasken joka päivä sekä kalorin- että proteiininsaannin. En juurikaan syö lihaa, en leikkeleitä ollenkaan, kananmunia harvoin. Maitotuotteita käytän lähinnä smoothien seassa ja kahvissa ja raejuustoa satunnaisesti lautaselle. Aamupala on yleensä joku Vitalinea/Profeel rahka, mutta se + about 50g lihaa +kahvimaidot ei täytä salilla käyvän ja kotona jumppaavan proteiinitarvetta.
[/quote]
Mikä ihmeen prode? Lyhenne mistä? Sanasta proteiini oikea lyhennys on prote.
Ptoteiinivillitys on ainoastaan markkinointikikka. Vedetään rahkaa naamaan ja ah, taas lihotaan.
Rahkako se lihottaa? Tätä en tiennytkään. Luulin jotenkin, että se olisi se päivän energiansaanti suhteessa kulutukseen.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:57"]
Pumpista tulin ja ohjaaja sanoi, että pitää syödä sen jälkeen. Olen aloittelija. Mitä pitää syödä? Proteiinipatukoita en periaatteesta syö, mielestäni oikea ruoka tällaiselle peruskuntoilijalle riittää. Rahkaa eikä jugurttia ole ja en voi syödä paljon, koska menee yöunet. Onko näkkäri ja siivu juustoa sopiva? Tai lasillinen mehukeittoa ja leikkelesiivu? Banaani? Noita löytyisi.
[/quote]
proteinilla palaudut rasituksesta paremmin, mutten se välttämätöntä ole.
nestettä ainaki hyvä että ottaa. suihkukaan ei tekis pahaa varmaan..
Ota n. 20g proteiinia ja 20g hiilaria. Palautumiseen tulisi saada myös hiilaria.