Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinkut aina kitisee kalliista ruokamenoista?

Vierailija
19.12.2020 |

Monta vuotta olen kuullut, miten sinkkukaverit valittaa sitä, miten kallista syöminen on kun on yhden ihmisen talous. Miten hankalaa ruuanlaitto on, ja miten kallista on ostaa kaikkea pienemmissä paketeissa. No itselleni tuli ero, ja olen nyt yhden hengen talous. Ja suorastaan naureskelen välillä ääneen, miten halpaa ja helppoa tämä on. Kun tekee ruokaa, niin tekee aina vaikka 4-6 annosta kerralla ja pakastaa. Pakkasessa on aina lounaita ja ruokia mistä valita, jos ei halua juuri sinä päivänä kokata. Ruoka on monipuolista, terveellistä ja hyvin edullista. Lounasrasiankin hinta on yleensä alle 2 euroa per annos. Helposti. Leipää ostan isommissa erissä ja pakastan. Kuukauden kaikki kauppaostokset saa helposti noin 350 eurolla ja sillä syödään laadukkaasti, tuoreita aineita säästelemättä. Tarvittaessa 50-100 euroa voisi säästää vielä päälle helposti.

Tottakai syöminen tulee hirveän kalliiksi, jos käy joka päivä syömässä 10 euron työpaikkalounaan ja Wolt toimittaa illallisen ovelle. Mutta jos ei ole ihan täysin uusavuton, niin tämä osan elämästä saa kyllä helpolla haltuun ja kustannukset hyvin siedettäviksi. Voi sitten vaikka keskittyä siihen oikeaan ongelmaan, eli asumisen hintaan pk-seudulla ja miten siitä sinkku selviää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kitissyt enkä ole kuullut kenenkään kitisevän tästä asiasta. 

Vierailija
2/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamenot suorastaan pienenivät eron jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina? En tiedä ketään sinkkua kuka kitisisi. Itse ainakin säästin sekä aikaa että rahaa, kun ei enää tarvitse hoitaa kuin omat syömiset.

Syönkin nykyään aina ulkona, joten saman se maksaisi vaikka olisi joku toinenkin mukana syömässä. Ja usein onkin.

Vierailija
4/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut kuinka perheellinen valittaa isoista ruokamenoista, mutta en kyllä ole kuullut sinkun siitä valittavan. 

Vierailija
5/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

350 euroa on kyllä ihan hirveää törsäystä. En ymmärrä miten yksi ihminen onnistuu käyttämään noin paljon rahaa. Minulla menee 100-200 euroa, riippuen siitä miten ahkerasti jaksan laittaa ruokaa ja hyödyntää pakastinta.

Vierailija
6/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joitakin tuotteita mitä on pakko ostaa pienemmissä pakkauksissa. Minulla oli edellisessä asunnossa vain pieni pakastelokero, ei sinne sopinut kuin muutama pussi pakastevihanneksia ja ehkä joku jäätelöpaketti. Ruokaa toki tein ja teen aina 3-4 päivän annoksen kerralla.

Vierailija
7/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalaskun suuruus riippuu tasan omista valinnoista ja kokkauskyvyistä.

Vierailija
8/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 350 euroa on ihan valtava summa yhdelle ihmiselle. Ne, jotka valittavat ruokamenoista, operoivat ihan eri kategoriassa.

Vierailija
9/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

350 euroa on kyllä ihan hirveää törsäystä. En ymmärrä miten yksi ihminen onnistuu käyttämään noin paljon rahaa. Minulla menee 100-200 euroa, riippuen siitä miten ahkerasti jaksan laittaa ruokaa ja hyödyntää pakastinta.

Ei yksin saa menemään yli kahtasataa. Typerä ihminen saa menemään mihin vaan mitä vaan. Tyhmä ihminen ei vain tiedä olevansa tyhmä.

Vierailija
10/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä osittain samaa mieltä, parisuhteessa ruokamenot olivat törkeät, sillä minä halusin kalliimpaa ruokaa ja mies taas söi kuin hevonen. Ruokaa piti olla koko ajan laittamassa ja minä halusin hoitaa sen, sillä mies nyt vain oli kehno kokki. Maksettiin ruoat puoliksi. Nyt ainakin minun ruokamenoni putosivat. Varmaan exälläkin, kun kokkailee nyt niitä halpoja mättöannoksia. Mutta tämä riippuu paljon ruokailutottumuksista ja esimerkiksi siitä, paljonko syödään ulkona. Parisuhteessa ollessani söin lounaan ulkona, koska en jaksanut valvoa, vetääkö suursyömäri lounaaksi jättämäni tähteetkin kitusiinsa. Sinkkuna päätän aina etukäteen, montako annosta joku ruoka on.

Vierailija
11/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vain ruokaostokset. Eräskin sinkku valitteli sitä, kun on yksin vastuussa kaikista kuluista mm. asunto, auto (uusi), hotelliyöpymiset. Että helpompaahan se on kahden palkansaajan jakaa kuluja. Ei vain huomioinut sitä, että meillä 4 lasta, käytetty auto ja asunto vain 2* isompi neliöiltään, eikä hotellihuoneestakaan saada kahden hengen huonetta.

Sinkku vs. pariskunta onkin sitten jo ihan sopiva vertailuun.

Vierailija
12/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksin saa menemään yli kahtasataa. Typerä ihminen saa menemään mihin vaan mitä vaan. Tyhmä ihminen ei vain tiedä olevansa tyhmä.

Riippuu ihan siitä, mitä syö. Valmistavaraa palvelutiskistä ja lounaat ravintoloissa, tai itse valmistaen kalliimmista raaka-aineista. Jos on rahaa käytettäväksi ruokaan, miksei käyttäisi?

Vierailija
13/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta sinkkuna säästäisi ruokamenoissa. Meillä mies ainakin vetää sellaiset määrät sapuskaa, että itse pärjäisin viikon sillä määrällä mitä mies kuluttaa kahdessa päivässä.

Vierailija
14/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyseessä on miessinkut, joilla ruokamenot kasvaa kun ei ole naista maksamassa heidän ruokiaan.

Vierailija
15/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan uutta että sinkku valittaa ruokamenoista, kun voi ihan itse ostaa ruuat mieltymyksen mukaan. Teinien äidit kyllä valittaa, kun lapset syövät kuin hevoset.

Vierailija
16/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa, jos on esim. erikoisruokavalio.

Vierailija
17/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden aikuisen taloudessa ruokamenot max 250 e/kk, ja ei tarvitse tinkiä mistään. Suuret myyntipakkaukset ärsyttävät, jos tuote on helposti pilaantuva ja paljousalennukset, missä saa esim. 3 kpl halvemmalla.

Vierailija
18/18 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en ole kuullut kenenkään sinkun valittavan ruokamenoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi