Terveelliset nopeat arkiruuat?
Tuli tuosta pekonipastaketjusta mieleen. Sehän on maistuva ja nopea ruoka. Mitä vastaavaa helpostitehtävää terveellistä tarjoat perheellesi?
Kommentit (12)
Nyt on uunissa yrttimaustettu peuran ulkofile ja uunijuureskuutiot. Kastike keittymässä kasaan.
30 min pikaruokaa
Linssikeitto, kasvihernekeitto, tonnikalapasta
Uunipellille kasviksia ja kalaa, mausteet päälle ja uuniin.
Tölkkihernari. Paljoa nopeammaksi ja helpommaksi ei mene, ja suurimmaksi osaksihan tuo koostuu vihanneksesta joten pitäs olla terveellistäkin.
Mihin sinulla on niin kamalan kova kiire?
Hyvän makuinen ja terveellinen ruoka on kannattava panostus omaan elämänlaatuun. Vuorokaudessa on 1440 minuuttia; siitä riittää mainiosti aikaa ruoanlaittoon. Joten minun vastaukseni on, että priorisoi ajankäyttösi paremmin. Anna hyvälle ruoalle arvo elämässäsi.
Mielestäni suomalainen vanhanajan 80-luku "risotto" on hyvää. On tullu uudestaan mulle vakioksi. Keittää riisiä,höyrystää samalla hemapasekotuksen, paistaa kevyen jauhelihan. Jos "kerkii" pilkkoo sipulin mukaan. Sekottaa keskenään ja maustaa mielensä mukaan. mulla pippuria ja soijaa,ehkä curryakin joskus tai jotain muuta mausteseosta. En oo ottanu aikaa mut mun mittakaavassa nopea.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinulla on niin kamalan kova kiire?
Hyvän makuinen ja terveellinen ruoka on kannattava panostus omaan elämänlaatuun. Vuorokaudessa on 1440 minuuttia; siitä riittää mainiosti aikaa ruoanlaittoon. Joten minun vastaukseni on, että priorisoi ajankäyttösi paremmin. Anna hyvälle ruoalle arvo elämässäsi.
En minä ehdi, enkä edes halua ehtiä, käyttää pitkiä aikoja ruuanlaittoon joka päivä. Joskus sitä aikaa on, mutta ei aina, eikä mua kiinnosta joka ruokaan panostaa tunteja, kun elämässä on kaikkea muutakin tekemistä.
Mun neuvo pikaiseksi ruuaksi: paistettu kaali ja tofu. Tää on mun ja mieheni yksi vakiolounasruuista. Tehdään molemmat kotona töitä (siis muulloinkin kuin korona-aikaan) ja haluan syödä lounaalla kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Pekoniko terveellistä?
Riippuu ruokavalion kokonaisuudesta. Pienenä määränä osana hyvää kokonaisuutta saattaa hyvinkin olla. Ihminen kun tarvitsee myös niitä rasvoja ruoastaan.
Käytännössä tosi harva hyötyisi pekonin määrän lisäämisestä ruoassaan.
Kanakeitto itse tehtynä noin tunnissa.
Maustamattomat kanasuikaleet raakoina kiehumaan kanaliemeen (puoli-1 h), Rainbown eines peruna-juureskeittopussi kiehuvaan kana-kanaliemiveteen lopuiksi 10 min. Hyvää, helppoa ja halpaa. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekoniko terveellistä?
Riippuu ruokavalion kokonaisuudesta. Pienenä määränä osana hyvää kokonaisuutta saattaa hyvinkin olla. Ihminen kun tarvitsee myös niitä rasvoja ruoastaan.
Käytännössä tosi harva hyötyisi pekonin määrän lisäämisestä ruoassaan.
Rasvoja saa vaikka mistä. Pikemminkin on niin, että jos muuten syö terveellisesti, ei se pekoni pieninä määrinä niin kauheasti haittaa. Mutta terveelliseksi sitä ei saa mitenkään väännettyä.
:D