Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Me tunnemme kaikki niin hyvin toisemme, että tuskin kenelläkään on koronatartuntaa"

Vierailija
18.12.2020 |

Näin perusteli iltapäivälehden jutussa eräs Lappiin 8 aikuisen ja 3 lapsen porukalla matkustava toimintaansa. Ei voi kuin ihmetellä, mistä näitä perusteita tulee. Eräskin bloggaaja sanoi, että tartuntariski oli pieni, kun hän tuli ulkomailta Suomeen vain vajaaksi viikoksi ja kyse oli työmatkasta. :D

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ajattelu ettei mulla tai läheisilläni olla koronaa on kuin joku puhe sukupuolitaudeista.

"Se Mikko on niin komea, siistin näköinen ja mukava, ettei sillä mitään voi olla."

Ei sitä voi ulospäin tietää.

Aika moni suhtautuu näin koronaan. Muilla on, mutta ei meillä. Itse oon ainakin huomannut, että moni normaalisti fiksu ihminen on nyt korona-aikaan tosi varomaton. Ei huvita siksi nähdä, kun en luota siihen, etten saisi tartuntaa. "Me on nähty vaan parin kaveriperheen ja vanhempien kans, olisi kiva nähdä sinuakin". Ei kiitos, en halua välillisesti altistua sinun sosiaalistelusi kautta.

Vierailija
42/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki mene sinne afterskihin vetämään viinaa, saati kulje sinne julkisilla. Jos omalla autolla sinne korpimökkiin kököttämään, niin riski lienee pieni ja altistuneet helppo jäljittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ajattelu ettei mulla tai läheisilläni olla koronaa on kuin joku puhe sukupuolitaudeista.

"Se Mikko on niin komea, siistin näköinen ja mukava, ettei sillä mitään voi olla."

Aika moni suhtautuu näin koronaan. Muilla on, mutta ei meillä. Itse oon ainakin huomannut, että moni normaalisti fiksu ihminen on nyt korona-aikaan tosi varomaton. Ei huvita siksi nähdä, kun en luota siihen, etten saisi tartuntaa. "Me on nähty vaan parin kaveriperheen ja vanhempien kans, olisi kiva nähdä sinuakin". Ei kiitos, en halua välillisesti altistua sinun sosiaalistelusi kautta.

Eräs kaverini suuttui, kun en halunnut tulla moikkaamaan hänen vastasyntynyttä vauvaansa. Sanoin, etten halua ottaa riskiä tartuttamisen suhteen. Tähän kaveri totesi, ettei heitä haittaa, kun he ovat tavanneet porukkaa pitkin syksyä ja kaikki muut ovat tulleet katsomaan vauvaa. Itse olen viettänyt keväästä asti eristäytynyttä elämää. Miksiköhän ei huvita nähdä, kun toinen tapaa ties ketä ja itse olen nähnyt monia kavereitani edellisen kerran liki vuosi sitten? Ei tainnut tajuta, että haluan myös suojella itseäni, en vain heidän vauvaansa...

Vierailija
44/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun deitilläkään ei oo koronaa tai sp-tautia, kun on ihan mielettömän kaunis!

Tänään nähdään! 💜

Vierailija
45/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuttomuus ja itsekeskeisyys Ilta-Sanomien jutusta käy ilmi. Ei välitetä kaikkien suojaksi annetuista suosituksista, kun minä nyt vain haluan mennä sinne, missä on lunta enkä jaksa kun Helsingissä sataa vettä, nyyh nyyh. Voi hyvää päivää. Aikuiset ihmiset.

Vierailija
46/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tän koronan kans vähän tältä:

Kaksi henkilöä tapaavat ja menevät sänkyyn. Toista osapuolta ei kiinnosta käyttää kumia, koska ”hyvät” perustelut: ”Mä oon käyny aikoinaan testeissä, ei ole ollut mitään. Joo, oon mä sen testin jälkeen harrastanu seksiä Mirkun, Sirkun ja Markun kans, mutta ihan terveitä ne on. Eikä mulla ole mitään oireita eli en voi tartuttaa sua. Voidaanko nyt vaan panna paljaalla?”

Vähän sama juttu koronan kans. Vedotaan negatiivisiin testeihin ja siihen, että ollaan vaan "luotettavien" tyyppien kanssa.

Vierailija
47/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kaverini suuttui, kun en halunnut tulla moikkaamaan hänen vastasyntynyttä vauvaansa. Sanoin, etten halua ottaa riskiä tartuttamisen suhteen. Tähän kaveri totesi, ettei heitä haittaa, kun he ovat tavanneet porukkaa pitkin syksyä ja kaikki muut ovat tulleet katsomaan vauvaa. Itse olen viettänyt keväästä asti eristäytynyttä elämää. Miksiköhän ei huvita nähdä, kun toinen tapaa ties ketä ja itse olen nähnyt monia kavereitani edellisen kerran liki vuosi sitten? Ei tainnut tajuta, että haluan myös suojella itseäni, en vain heidän vauvaansa...

Tämä!! Kyllä mä mietin, että jos nään kaveriani niin hänen kauttaan altistan itseni hänen muille kontakteilleen, jotka ovat voineet tartuttaa koronan. Saattaisin luottaa siihen, että kaverini käyttäytyy muuten suht fiksusti, mutta en voi tietää, onko se kaverin kaveri käynyt juuri viikonloppuna baarikierroksella ja sitten mennyt tapaamaan sunnuntai-iltana tätä kaveriani.

Vierailija
48/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset löytää mitä kummallisimpia perusteluita sille, että

a) korona ei tartu juuri minun kohdallani

b) minun ei tarvitse noudattaa suosituksia/rajoituksia

Vierailija
49/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetytti tossa jutussa, kun ihmiset puhui kuinka Lapissa koronatilanne on parempi. Onko reilua viedä oireetonta koronaa tuonne, jotta pääsee itse viettämään kivaa joulua?

Tää vielä aiheuttaa sen harhan "ei lapissa koronaa juuri ole niin voidaan elää vähän vapaammin kuin kotona". Sitten kun isompi joukko ajattelee näin ja päälle vielä ne valmiiksi välinpitämättömät, niin onnea vaan. Hyvää joulua ja koronaista uutta vuotta!

Vierailija
50/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset naiivit uhmaajat saavat toivottavasti kunnon tartunnan. Ärhäkkä kolmas aalto kurkkii ovella. Tuloksia alkaa näkyä joulun jälkeen ja vuoden vaihtuessa.

Vierailija
51/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää on myös se, että näissä koronaan lepsusti suhtautuvissa on myös terveydenhuollon ammattilaisia. Parikymppisiä tuolla asenteella: "ei meillä mitään koronaa oo".

Vierailija
52/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on jännä juttu et näistä suosituksista ja rajoituksista huolehtiville naureskellaan ja heitä pilkataan hysteerisiksi. Niin, miksiköhän meillä on ne suositukset ja rajoitukset...

Vierailija
53/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on jännä juttu et näistä suosituksista ja rajoituksista huolehtiville naureskellaan ja heitä pilkataan hysteerisiksi. Niin, miksiköhän meillä on ne suositukset ja rajoitukset...

Niimpä ja nämä samat pilkkaajat ovat kuitenkin ihan yhtä hysteerisia kun puhutaan korona rokotteesta. Että ei herranjumala kun oli se narkolepsiarokotekin just.

Vierailija
54/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä ja nämä samat pilkkaajat ovat kuitenkin ihan yhtä hysteerisia kun puhutaan korona rokotteesta. Että ei herranjumala kun oli se narkolepsiarokotekin just.

Ja osa pilkkaa näitä suosituksista ja rajoituksista piittaavia, mutta samalla kuitenkin kohkataan kuinka "todellakin otan rokotteen ja toivottavasti se tulee pian, niin päästään näistä rajoituksista". Öö...eipä ne rajoitukset ole kiinnostaneet, mutta rokote kummasti osalla kiinnostaa.

Vierailija
55/56 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nuorilla vain suhteellisuuden taju heittää. Ikinä koskaan ennen ei ole omana aikanani tartuntataudin vuoksi menty näin äärimmäisyyksiin mitä nyt koronan vuoksi ja syystä. Ei millään globaalilla tasolla vedettäisi liikkuvuutta näin rajusti kiinni, ellei olisi tositilanne kysymyksessä ja aivan jotain muuta kuin perusflunssa tai kausi-influenssa.

Mutta kait se on jonkinlainen defenssimekanismi? Ei vielä uskota omaan tai vaikka omien vanhempien kuolevaisuuteen? Itse kyllä jo tiedostaa elämän rajallisuuden.

Vierailija
56/56 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakeflu! Trump oli oikeassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi