Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis tekemään palkatonta vapaaehtoistyötä 24/7?

Vierailija
18.12.2020 |

Ai et. En minäkään. Silti jotkut vaativat, että pitäisi olla aina käytettävissä yötä päivää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni omaishoitaja tekee.

Vierailija
2/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni omaishoitaja tekee.

Mutta kuinka moni lähtemään hoitamaan ihan tuntemattomien asioita keskellä yötä, kun seuraavana päivänä pitää olla töissä? 

Omaishoitajat saavat jonkinlaisen mitättömän korvauksen kyllä (jos saavat, riippu paljon paikkakunnasta) ja osa saa eläkettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni omaishoitaja tekee.

Mutta kuinka moni lähtemään hoitamaan ihan tuntemattomien asioita keskellä yötä, kun seuraavana päivänä pitää olla töissä? 

Omaishoitajat saavat jonkinlaisen mitättömän korvauksen kyllä (jos saavat, riippu paljon paikkakunnasta) ja osa saa eläkettä. 

Mitään nyt mainitsemaasi et aloituksessasi maininnut.

Vierailija
4/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni omaishoitaja tekee.

Mitään nyt mainitsemaasi et aloituksessasi maininnut.

24/7 on kyllä aika kattava kuvaus. Vapaaehtoistyö on aika laaja käsite. 

Vierailija
5/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni tekee esim. parin kolmen viikon leireillä.

Vierailija
6/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi joku eläinten hoito/auttaminen niin kyllä tekisin.

Vierailija
7/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni omaishoitaja tekee.

No miten olet ajatellut, että esim. vapaaehtoinen pelastuspalvelu toimii??

Vierailija
8/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni omaishoitaja tekee.

Mitä sillä on väliä saako eläkettä?

Saahan jokainen velttolusmukin vähintäinkin tt-tuet?

Vierailija
9/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni omaishoitaja tekee.

No miten olet ajatellut, että esim. vapaaehtoinen pelastuspalvelu toimii??

Uskoisin niiden ihmisten olevan päivätyössä ja lähtevän mukaan jos aikatauluun sopii, ihan niinkuin muutkin vapaaehtoiset. 

Tässä on kyse siitä, että töissäkin pitää käydä ja jollakin elää. Ei voi olla käytettävissä 24/7 ja elää pyhällä hengellä. Osa siis vaatii, että palkattomien vapaaehtoistyöntekijöiden pitäisi heti siltä istumalta lähteä palvelemaan heitä, oli tilanne mikä tahansa. 

Vierailija
10/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tuohtunut siitä, että soitetaan keskellä yötä arkipäivänä ja pitäisi olla käytettävissä just ja heti, asiassa, mikä voi kyllä odottaa siihen, että saa hommaan jonkun, joka ehtii ja pääsee. 

Vierailija
11/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni omaishoitaja tekee.

Ei ole vapaaehtoistyötä, koska siitä maksetaan. Jos ilman korvausta hoitaa jotain läheistään, sitäkään ei kyllä kutsuta vapaaehtoistyöksi. Se in ihan vain elämää. 

Vierailija
12/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei ymmärrä näköjään ei sitten millään. Kun on normaali työssäkäyvä ihminen ja ilmoittautuu johonkin vapaaehtoistyöhön, se ei tarkoita sitä, että muuta elämää ei ole ollenkaan. 

Vierailija
13/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään 24/7. Ei kukaan sellaiseen pysty. Nukkuakin pitää joskus. 

14/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järjestö tai yhdistys on organisoinut vapaaehtoisensa tällä tavalla?

Itse vapaaehtoistyötä tekevänä en ole kuullut koskaan tällaisista puhelimitse mihin aikaan vuorokaudesta tahansa tulevista vapaaehtoistehtävistä.

Vai tarkoitatko vain sitä, että itse annat sukulaistesi ja kavereidesi hyppyyttää itseäsi?

Vierailija
15/19 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Itse vapaaehtoistyötä tekevänä en ole kuullut koskaan tällaisista puhelimitse mihin aikaan vuorokaudesta tahansa tulevista vapaaehtoistehtävistä.

Vai tarkoitatko vain sitä, että itse annat sukulaistesi ja kavereidesi hyppyyttää itseäsi?

Vapaapalokuntalaiset, ainakin osa, ja esim vapaaehtoinen meripelastus/pelastuspalvelu, autoliiton 'tienpäälle jääneiden' auttajat jne.

Mut eipä kai ketään tosiaan kesken omien häiden mihinkään vapaaehtoishommaan suoranaisesti pakottaakaan voi.

16/19 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vapaapalokuntalaiset, ainakin osa, ja esim vapaaehtoinen meripelastus/pelastuspalvelu, autoliiton 'tienpäälle jääneiden' auttajat jne.

Mut eipä kai ketään tosiaan kesken omien häiden mihinkään vapaaehtoishommaan suoranaisesti pakottaakaan voi.

Mietityttää, miksi aloittaja on liittynyt vapaapalokuntaan tai VAPEPAan tai meripelastukseen, kun nyppii noin pahasti. Vapaaehtoistyö on vapaa oma valinta ja lopettaa voi.

Vierailija
17/19 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Mietityttää, miksi aloittaja on liittynyt vapaapalokuntaan tai VAPEPAan tai meripelastukseen, kun nyppii noin pahasti. Vapaaehtoistyö on vapaa oma valinta ja lopettaa voi.

En ole, vaan muuhun järjestöön ja lopetinkin jo,  siksi, kun ns. YLEISÖ vaatii, että tulen auttamaan heitä kesken työpäivän, yöllä yms. Ei järjestön muut vaadi, vaan ne, jotka eivät osallistu toimintaan. Eikä noissa muissakaan vaadita työpäivän keskeyttämistä, jos siihen ei ole mahdollisuutta. Mun alkuperäinen konsepti oli "pienikin apu on tarpeen" -tyylinen, mikä kyllä yhdistyksen aktiiveille kävi, mutta ulkopuoliset on jopa huutaneet, kun en ole käytettävissä just ja heti asiaan johon en ole luvannut osallistua, koska minulle ei käy kuin se pieni osa, mitä lähdin tekemään. Ap. 

Vierailija
18/19 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdä jotain 24/7 on eri asia kuin päivystää 24/7. AP puhuu lähinnä siitä, että pitäisi olla päyvystysvalmiudessa.

Vierailija
19/19 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Asetan tällähetkellä omat lapsenlapseni etusijalle ja jos he tarvitsevat jotain olen käytettävissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi