Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkokuumeesta

Vierailija
18.12.2020 |

Onko kellään yhtään kevyempiä tarinoita keuhkokuumeesta? Sairastan parhaillaan ja kaikki mitä asiasta luen sai ahdistuksen päälle, kun tuntuu että sairastuneet ovat kuukausia poissa pelistä. Onko kukaan ”vain sairastanut” ja palannut töihin viikon-parin jälkeen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kaksi keuhkokuumetta, joista ekasta kaksi viikkoa saikkua ja toisesta vähän vähemmän. Ekassa sain antibioottia suoneen, toinen taittui tableteilla. Teen toimistotyötä, joten palasin töihin, mutta olin muutaman viikon puolikuntoinen.

Vierailija
2/10 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kaksi keuhkokuumetta, joista ekasta kaksi viikkoa saikkua ja toisesta vähän vähemmän. Ekassa sain antibioottia suoneen, toinen taittui tableteilla. Teen toimistotyötä, joten palasin töihin, mutta olin muutaman viikon puolikuntoinen.

Huh, kiva kuulla! Miksi ja missä vaiheessa ekassa laitettiin suoneen? Mulla ei meinaa antibiootit parantaa oloa (päivä 5) mutta olen vain uupunut, ei muuten mitään älyttömän hälyyttävää. Mietin meneekö vaan pahemmaksi jos odotan kuurin loppuun ennen kuin soitan uudelleen lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksille niistä lähinnä vaaraa on, perus terveelle tosiaan vaan parin viikon saikku.

Vierailija
4/10 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/10 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x ollut. Eka influenssan jälkitauti. Toinen vaan tuli. Eka sairaalassa, ab suoneen toipuminen vei 2kk. Toka tableteilla ja pari viikkoa.

Vierailija
6/10 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kevyempää kerrottavaa. Minulla oli kuumeeton keuhkokuume 8 vuotta sitten, ja tuntuu että en ole toipunut siitä vieläkään, jätti pysyvät jäljet keuhkoihin. Olin viisi viikko sairaslomalla, söin 90 antibioottia ja ekat kaksi viikkoa oli hämärän rajamailla josta en muista yhtään mitään. Oli samaan aikaan sekä viruksen että bakteerin aiheuttama keuhkokuume, flunssan jälki seurauksena. En haluaisi enää kokea uudestaan. Ja todennäköisesti koronasta en selviäisi hengissä.

Vierailija
7/10 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lääkärin kirjoittaman epikriisin mukaan "vakava keuhkokuume."

Olin sairaalahoidossa lähes 2 viikkoa. Lisähappea sain 24/7 viikon ajan.

Ensimmäisen kuukauden aikana pystyin kävellä korkeintaan parikymmentä metriä huterilla jaloilla. Olo oli todella heikko.

Hyvä uutinen on se, että toivuin täysin ja 2 kk jälkeen olin jo kuin mitään keuhkokuumetta ei olisi ollutkaan.

Olennaista on levätä!!!!!

Vierailija
8/10 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli lääkärin kirjoittaman epikriisin mukaan "vakava keuhkokuume."

Olin sairaalahoidossa lähes 2 viikkoa. Lisähappea sain 24/7 viikon ajan.

Ensimmäisen kuukauden aikana pystyin kävellä korkeintaan parikymmentä metriä huterilla jaloilla. Olo oli todella heikko.

Hyvä uutinen on se, että toivuin täysin ja 2 kk jälkeen olin jo kuin mitään keuhkokuumetta ei olisi ollutkaan.

Olennaista on levätä!!!!!

Mä tein sen virheen etten tajunnut ajoissa levätä koska ei ensin tutkittu keuhkokuumeena ja oli lapset joita hakea kävellen hoidosta. Liekö sen takia tässä nyt pitkittyy parantuminen. :( pahaa yskää ollut jo koko kuukausi

Vierailija
9/10 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama joka ei saanut kyytiä sairaalaan eikä rahaa antibiootteihin kun keuhkokuume paheni? :D

Vierailija
10/10 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, kiva kuulla! Miksi ja missä vaiheessa ekassa laitettiin suoneen? Mulla ei meinaa antibiootit parantaa oloa (päivä 5) mutta olen vain uupunut, ei muuten mitään älyttömän hälyyttävää. Mietin meneekö vaan pahemmaksi jos odotan kuurin loppuun ennen kuin soitan uudelleen lääkäriin.

Olin kolme päivää pois töistä lievän kuumeen vuoksi, neljäntenä piti mennä lääkäriin. Kuumetta oli silloinkin vain 38 astetta, olo meni huonoksi ja keuhkokuume näkyi kuvissa. Samana päivänä alkoi ab suoneen, kävin kolmen päivän ajan kolme kertaa vuorokaudessa sairaalassa. Crp oli korkeimmillaan 200, mutta laski nopeasti. Eikö sinulla ole kontrolloitu tulehdusarvoja? Kyllä kuurin olisi pitänyt purra. Minä saiin jatkoksi tablettiab:n, muuta keuhkokuume uusi pari viikkoa kuurin loppumisen jälkeen, koska lääke oli väärä. Sain paremmat tabut, jotka tepsi. Soita vaikka päivystävälle sairaanhoitajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän