Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos oma lapsi tekee itsemurhan aikuisena?

Vierailija
18.12.2020 |

Hirveä tapa menettää oma lapsi. Entä jos vanhempi ei huomaa että aikuisella lapsella menee huonosti ja aikuinen lapsi päättää tappaa itsensä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti kasvatettu

Vierailija
22/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hävettäisi, jos olisin niin huono äiti, että lapseni ta ppaisi itsensä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei vaan mahda mitään vaikka mitä tekisi. Näin kävi 4v sitten. Nyt hoidetaan hautaa.

Vierailija
24/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ei kannata lapsia ainakaan itse kasvattaa. Menee aikaa, rahaa ja hermoja hukkaan. Kasvattakoot ne, jotka tykkää pelata riskeillä.

Vierailija
25/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ei kannata lapsia ainakaan itse kasvattaa. Menee aikaa, rahaa ja hermoja hukkaan. Kasvattakoot ne, jotka tykkää pelata riskeillä.

Kuka sinut on kasvattanut?

Vierailija
26/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aikuinen lapseni on tappanut itsensä, ja saat uskoa että minua hävettää kun olen huono äitu. Mutta minun ei anneta hävetä. Hoetaan vain että ole itsellesi armollinen ja viitataan tämänkin ketjun kommentteihin että itsemurha on jokaisen oma asia. Ei ole. Se on perheen asia.

Suomessa tekevät itsemurhia 12-vuotiaatkin. Totta kai vanhemmat saavat olla syyllisiä, eikä sitä voi ymmärtää kukaan joka ei ole kokenut samaa.

Vierailija
27/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huonosti kasvatettu

Miten sinä olet kasvattanut lapsesi? Oletko aivan varma ettei kukaan heistä tee itsemurhaa?

Vierailija
28/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta varmaan olisi, jos oman lapsen tappaisi joku muu.

Tai jos oma lapsi tappaisi jonkun muun toisen kuin itsensä. Vai miten se nyt menikään? Osaatko kuvitella?

Vierailija
29/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinä olet niin hyvä äiti ettei sinun lapsesi tapa itseään. Olethan?

Vierailija
30/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aikuinen lapseni on tappanut itsensä, ja saat uskoa että minua hävettää kun olen huono äitu. Mutta minun ei anneta hävetä. Hoetaan vain että ole itsellesi armollinen ja viitataan tämänkin ketjun kommentteihin että itsemurha on jokaisen oma asia. Ei ole. Se on perheen asia.

Suomessa tekevät itsemurhia 12-vuotiaatkin. Totta kai vanhemmat saavat olla syyllisiä, eikä sitä voi ymmärtää kukaan joka ei ole kokenut samaa.

ihmiset ovat kohteliaita. päin naamaa sanotaan, ettei se ollut sinun vika, vaikka kaikki kyllä tietävät totuuden

Vierailija
31/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmiset ovat kohteliaita. päin naamaa sanotaan, ettei se ollut sinun vika, vaikka kaikki kyllä tietävät totuuden

Kukaan ei tiedä totuutta.

Mutta kiva kun sinä olet täydellinen kasvattaja ja sinulla on täydellinen perhe. Onnitteluni!

Vierailija
32/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Joskus voi kotona asiat olla ihan ok, mutta ihminen vaan lähtee huonoille teille, kärsii vakavasta masennuksesta tms ja vaikka muut mitä tahansa yrittää, niin siitä ei apua.

Meillä kaikki kasvatettiin samalla tavalla, mutta niin vaan yksi päätyi lähtemään oman käden kautta. Kukaan ei syytä vanhempia, kun tietää miten paljon he yrittivät. Jokainen tekee omat valintansa :(

Vierailija
33/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on oma valinta. Jos ihminen ei halua elää, niin miten voi pakottaa? Toisaalta vaaditaan, että yhteiskunnan pitäisi sallia eutanasia, toisaalta valitetaan jos joku on halunnut tehdä itsemurhan, että miksi yhteiskunta ei estänyt sitä.

Vierailija
34/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen autismin kirjoilla, tosin sen sain tietää vasta aikuisiällä. Aluksi lätkäistiin 3 eri persoonallisuushäiriön diagnoosi. Nuorena ajattelin usein pilanneeni vanhempieni elämän, en voinut käytökselleni mitään vaikka kuinka yritin. Vanhemmat uupuivat ja eivät osanneet hakea apua oikeista paikoista. Ajattelin, että jos teen itse lopullisen ratkaisun, hekin pääsevät vapauteen ja uuteen onneen. 

Ehkä asia olisi voinut mennäkin noin, kyllä pahimpina aikoina tekoni olisi voinutkin tuoda helpotusta. Kuka tietää? Itse tunnen erään itsemurhan tehneen huumenuoren vanhemman ja tämä tunnusti, että lapsen tekemä ratkaisu oli mieletön helpotus.  

Tämä on todella monen huumenuoren ja päihdeongelmaisen aikamiespojan vanhempien ajatus. Suru ja kaipaus tietenkin, mutta samalla kuitenkin helpotus.

Vierailija
35/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismikirjoisilla on kaksinkertainen itsemurhariski. Heidän keskimääräinen elinikänsä on noin 40 vuotta.

Tämä ei ole omasta päästä keksittyä vaan surullinen fakta.

Vierailija
36/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni teki itsemurhan vuosia sitten, lastemme olessa vaippaikäisiä.

Hänen vanhempansa suojasivat itseään henkiseltä tuskalta syyttämällä minua itsemurhasta.

Olimme olleet puolison kanssa yhdessä vain muutamia vuosia, tuskin minä nyt niin kauhea olin että itsemurhaan ketään ajoin?

Isovanhemmat eivät ole olleet lapsensa kuoleman jälkeen meihin missään yhteydessä, eivät nähneet lastenlastensa kasvua.

Kuulostaa juuri siltä toi niiden toiminta,  että todellakin juuri he ovat syyllisiä. Ovat olleet hirviövanhempia ihan varmasti. Olen pahoillani. 

Vierailija
37/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on paljon hirveämpää jos nuori aikuinen kuolee onnettomuudessa tai vaikeaan sairauteen. Kun olisi ollut elämänhalua ja kaikki jäikin kesken. Itsemurha on kuitenkin oma valinta.

Hitostako sinä sitä voit tietää kumpi tuntuu hirveämmältä, ihme lässytystä taas vakavalla aiheella. Joskus voisi vaan pitää mölyt mahassaan (oletko koskaan kokeillut?)

Vierailija
38/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hävettäisi olla noin häiriintyneen tapauksen vanhempi

Vierailija
39/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha jättää elinikäiset jäljet omaisiin ja kysymyksen miksi hän teki sen. Ollaan ystävällisiä kaikille, koska ikinä ei tiedetä millaista kamppailua kukin käy elämässään. - Terveisin kaksi itsemurhaa sivusta todistanut. 

Vierailija
40/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia, järkyttävää perheelle, ajankanssa suru haalistuu  ja muuttaa muotoaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän