Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun joulun tunnelmaa ei tule mistään?

Vierailija
18.12.2020 |

Mikähän on vialla? Ei ole innostanut tehdä mitään joulujuttuja ja pää lyö vain tyhjää.

Lasten kanssa olisi kiva tehdä joulua mutta kaikki tuntuu niin työläältä että en jaksa aloittaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat lapset johonkin hyvään ihanaan perheeseen ja mätänet puhelimesi ääreen yksin.

Vierailija
22/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä kuormittanut itsesi niin tämän koronavuoden aikana, että kaipaat vähän lepoa ja rauhaa itsellesi ennen kuin pystyt jakamaan itsestäsi muille ?

Olisiko siihe saatavilla apua.

Itse haluaisin aikuisen lapsen , päiväkotityötä tehneenä vanhempana olla apuna juuri tämän kaltaisissa tilanteissa. Hoitoapuna hetken väsyneille vanhemmille.

En ole ap mutta halusin vaan sanoa että olet oikeassa. Tuo kuormittuminen on syy joulumielen puutteeseen. Esim olen itse tukiverkoton ja meillä on muutama lapsi, jotka hyvin jaksamme hoitaa kyllä... mutta kun vuosikausiin ei ole ollut päivääkään huilitaukoa niin olen todella poikki. Isovanhemmat ei välitä lapsenlapsistaan eivätkä osallistu mitenkään elämäämme eli en saa hoitoapua koskaan mistään.

Itse ollaan lapset tehty enkä halua valittaa, mutta huomaan että oma rento joulumieli on kadonnut ja kireä uupumus ottanut vallan.

Ja ennenkuin joku ehdottaa palkattua hoitajaa, oi kun ottaisin mielelläni sellaisen jos olisi hyviä! Täällä on vain mll teinityttöjä ja en todellakaan 15v teinille uskalla jättää vauvaa ja taaperoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepää.

Sitten kun olet levännyt, niin lepää lisää.

Joulutunnelma ei ole suoritus.

Aina ei viitsi, se on ok.

Jos mieli on väsynyt ennestään, on mahdotontakin tunnelmoida ehkä.

Itse ostin minijoulumännyn, kukkapurkissa. Ei mänty montaa koristetta tarvinnut. 😁

Tunnelmoin pimeyden takia jo marraskuusta asti yleensä. Syön herkkuja jne...

Osta kanelitanko tai eteerisiä öljyä. Saat tuoksua, vaikket tunnelmaa tavoittaisikaan.

Tai kuusenoksia metsästä, pudonneita jos ei oma metsä.

Hyvää joulua!🌲🌷

Se tulee ja sitten menee.

Vierailija
24/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä kuormittanut itsesi niin tämän koronavuoden aikana, että kaipaat vähän lepoa ja rauhaa itsellesi ennen kuin pystyt jakamaan itsestäsi muille ?

Itse haluaisin aikuisen lapsen , päiväkotityötä tehneenä vanhempana olla apuna juuri tämän kaltaisissa tilanteissa. Hoitoapuna hetken väsyneille vanhemmille.

En ole ap mutta halusin vaan sanoa että olet oikeassa. Tuo kuormittuminen on syy joulumielen puutteeseen. Esim olen itse tukiverkoton ja meillä on muutama lapsi, jotka hyvin jaksamme hoitaa kyllä... mutta kun vuosikausiin ei ole ollut päivääkään huilitaukoa niin olen todella poikki. Isovanhemmat ei välitä lapsenlapsistaan eivätkä osallistu mitenkään elämäämme eli en saa hoitoapua koskaan mistään.

Itse ollaan lapset tehty enkä halua valittaa, mutta huomaan että oma rento joulumieli on kadonnut ja kireä uupumus ottanut vallan.

Ja ennenkuin joku ehdottaa palkattua hoitajaa, oi kun ottaisin mielelläni sellaisen jos olisi hyviä! Täällä on vain mll teinityttöjä ja en todellakaan 15v teinille uskalla jättää vauvaa ja taaperoita.

En uskaltaisi hoitaa vauvaa. Teininä tuli kyllä hoidettua.

T.keski-ikäinen vela.

Vierailija
25/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepää.

Sitten kun olet levännyt, niin lepää lisää.

Joulutunnelma ei ole suoritus.

Aina ei viitsi, se on ok.

Jos mieli on väsynyt ennestään, on mahdotontakin tunnelmoida ehkä.

Itse ostin minijoulumännyn, kukkapurkissa. Ei mänty montaa koristetta tarvinnut. 😁

Tunnelmoin pimeyden takia jo marraskuusta asti yleensä. Syön herkkuja jne...

Osta kanelitanko tai eteerisiä öljyä. Saat tuoksua, vaikket tunnelmaa tavoittaisikaan.

Tai kuusenoksia metsästä, pudonneita jos ei oma metsä.

Hyvää joulua!🌲🌷

Se tulee ja sitten menee.

Kuulostaa ihanalta <3

Vierailija
26/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on vain saamaton ja laiska. Hän haluaisi taas, että joku muu tekee kaiken. Lapsiparat.

Onpa outo tarve haukkua, kun olen koko syksyn rankasta työnteosta, lasten harrastuksista jne tässä vaiheessa niin väsähtänyt että perjantaina hetken selaan puhelinta. Kiinnostavasti kertoo ajastamme.

Joo toki teen kotona ja lapsille kaikki joulujutut, tottakai! Ihan vain kyselin vinkkejä herättää joulun tunnelmaa.

Ap

Vierailija
27/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se fiilis tulee kun alat laittamaan esille joulukoristeita yms. Jos et viitsi leipoa pipareita osta valmiita ja koristele ne lasten kanssa.”, kaupasta löytyy koristeluaineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi