Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun joulun tunnelmaa ei tule mistään?

Vierailija
18.12.2020 |

Mikähän on vialla? Ei ole innostanut tehdä mitään joulujuttuja ja pää lyö vain tyhjää.

Lasten kanssa olisi kiva tehdä joulua mutta kaikki tuntuu niin työläältä että en jaksa aloittaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Odotan innoitusta. Ehkä se tulee viikonloppuna, kun saa hetken levätä töistä. 

Vierailija
2/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sellaista pitäisi tulla. Ei mulla ainakaan ole ehkä jonkun 5 v iän jälkeen, kun lakkasin uskomasta joulupukkiin, tullut mitään erityistä tunnelmaa joulusta, ja se on ihan ok niin. Kun olen lapseton, en edes käytännössä vietä koko joulua mitenkään, normi vapaapäivä vaan. Jos olisi lapsi(a), varmaan lasten takia jonkun minimaalisen joulun yrittäisin viettää edes, että lapset saa joulutunnelmakokemusta. Mutta ei se hauskaa olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti kiinni ja teet ruokaa ja leivot, ulkoilet, saunot, herkuttelet, luet kirjaa ja nukut. Vasta kun joudut palaamaan ihmistenilmoille ahdistut koronasta.

Vierailija
4/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti kiinni ja teet ruokaa ja leivot, ulkoilet, saunot, herkuttelet, luet kirjaa ja nukut. Vasta kun joudut palaamaan ihmistenilmoille ahdistut koronasta.

Hyvä neuvo!

Vierailija
5/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minulla on jo joulutunnelma. Vaikka olen ilmeisesti sinua vanhempi, niin olen oikein hyvin jaksanut laittaa joulua kotiimme.

Meilä on ollut joulukuusi jo muutaman päivän, erilaisia jouluvaloja niin sisällä kuin ulkonakin kauemmin, on kauniita joulutekstiilejä,joulukoristeita ja erilaisia ihania joulukukkia. Olemme leiponeet jo useamman satsin pipareita ja syöneetkin ne, joulutorttuja on ollut ainakin kolme kertaa ja kotimme on siisti ja tunnelma mukava.

En ie mikään jouluihminen, mutta nämä nyt jo meillä tehdyt asiat ovat olleet hyvin helppoja ja mukavia toteuttaa.

Vierailija
6/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole enää lapsi. Siinä syy. No can do.

Vierailija
7/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä aloituksessa puhuttiin joulutunnelmasta, ei koronatunnelmasta.

Ap:n pitäisi nyt hieman vaivautua, eikä istua vain perze sohvaan liimattuna puhelin kädessä valittamassa. Jos kerran on pykännyt lapsiakin, niin saamattomuus vaikuttaa enemmän lapsiin kuin tiedätkään. Lapset muistavat joulun myöhemmin vain siitä, että mutta ei kiinnostanut tehdä mitään ja hän vain valitti ja selasi puhelinta. Onpa kiva joulu.

Vierailija
8/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minulla on jo joulutunnelma. Vaikka olen ilmeisesti sinua vanhempi, niin olen oikein hyvin jaksanut laittaa joulua kotiimme.

Meilä on ollut joulukuusi jo muutaman päivän, erilaisia jouluvaloja niin sisällä kuin ulkonakin kauemmin, on kauniita joulutekstiilejä,joulukoristeita ja erilaisia ihania joulukukkia. Olemme leiponeet jo useamman satsin pipareita ja syöneetkin ne, joulutorttuja on ollut ainakin kolme kertaa ja kotimme on siisti ja tunnelma mukava.

En ie mikään jouluihminen, mutta nämä nyt jo meillä tehdyt asiat ovat olleet hyvin helppoja ja mukavia toteuttaa.

Kiva sulle, minulla ei ole ollut aikaa vielä laittaa. Joulukuusta en kyllä ymmärrä, miten ihmiset voi pitää sitä varisevana viikkokausia. Aattona vasta kuusi sisään!

Vierailija
9/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä neuvo!

Joo, tuo netti kiinni oli hyvä neuvo, mutta tuskinpa ap sitä tekee. Ei hän myöskään ole kiinnostunut ruuan tekemisestä ja kirjojen lukemisesta, saati sitten ulkoilusta, mutta herkuttelu ja nukkuminen onnistuu kyllä. Lapsista viis, "äiti on vähän väsynyt".

10/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasten kanssa joka päivä jokin yksi juttu, josta teille yleensä on tullut joulutunnelmaa. Minulle sellaisia olisivat mm. leipominen, jouluelokuvan katseleminen yhdessä, joulukoristeiden askarteleminen. Kynttilät palamaan joka ilta, ja leipomisen ja askartelun ajaksi voi laittaa joululauluja taustalle.

Vierailija
11/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin alkoi joulumieli latistua siinä joskus yläasteiässä. Lukiolaisena se laski entisestään ja omilleen muutettuani en ole laittanut joulua koskaan. Omassa kodissa olen asunut jo yli 10 vuotta.

Vierailija
12/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et vaan ole jouluihminen?

Vierailija
13/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uusi joulukoriste. Lahjaostoksille.

Vierailija
14/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ehkä kuormittanut itsesi niin tämän koronavuoden aikana, että kaipaat vähän lepoa ja rauhaa itsellesi ennen kuin pystyt jakamaan itsestäsi muille ?

Olisiko siihe saatavilla apua.

Itse haluaisin aikuisen lapsen , päiväkotityötä tehneenä vanhempana olla apuna juuri tämän kaltaisissa tilanteissa. Hoitoapuna hetken väsyneille vanhemmille.

Vierailija
15/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sulle, minulla ei ole ollut aikaa vielä laittaa. Joulukuusta en kyllä ymmärrä, miten ihmiset voi pitää sitä varisevana viikkokausia. Aattona vasta kuusi sisään!

Ei ole ollut aikaa? No nyt sitä olisi, mutta käytät aikasi jossakin av:lla.

Kaupasta saa valmispiparitaikinaa ja siinä menee muutama hetki kun laittaa lapset leipomaan sen pipareiksi. Joulutorttuja on vielä helpompi tehdä. Kuusen voi tuoda hyvin sisälle jo viikkoa ennen joulua ja jos se on juuri kaadettu, niin ei se varise yhtään aikoihin.

Turha marista, jos ei yhtään yritä, nuori ihminen!

Vierailija
16/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tee lasten kanssa joka päivä jokin yksi juttu, josta teille yleensä on tullut joulutunnelmaa. Minulle sellaisia olisivat mm. leipominen, jouluelokuvan katseleminen yhdessä, joulukoristeiden askarteleminen. Kynttilät palamaan joka ilta, ja leipomisen ja askartelun ajaksi voi laittaa joululauluja taustalle.

Tämä oli kiva vinkki!

Vierailija
17/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumusiikkia soimaan.

Vierailija
18/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita joululaulut (esim. Nat King Cole, Dean Martin tai Frank Sinatra) soimaan, villasukat jalkaan, kynttilä palamaan (Kyllä! Pienhiukkasista huolimatta) ja hörppää mukillinen terästettyä glögiä. Johan lähtee!

Vierailija
19/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat helpoista: joululaulut soimaan ja otatte lasten kanssa joulukoristeet esille. Kynttilät palamaan ja teette vaikka pipareita tai joulutorttuja. Valmistaikinoista tulee ihan ok ja vaatii minimieffortin. Sitten nautitte glögin kanssa.

Kun koristeet, kynttilät ja valot on esillä, iltaisin koti on automaattisesti joulutunnelmassa. Ja se joulumusiikki, on itselleni ainakin iso fiilistekijä. Sinatra, Ella Fitzgerald, Michael Buble ainakin löytyy hyviä joulualbumeita.

Vierailija
20/28 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä kuormittanut itsesi niin tämän koronavuoden aikana, että kaipaat vähän lepoa ja rauhaa itsellesi ennen kuin pystyt jakamaan itsestäsi muille ?

Olisiko siihe saatavilla apua.

Itse haluaisin aikuisen lapsen , päiväkotityötä tehneenä vanhempana olla apuna juuri tämän kaltaisissa tilanteissa. Hoitoapuna hetken väsyneille vanhemmille.

Ap on vain saamaton ja laiska. Hän haluaisi taas, että joku muu tekee kaiken. Lapsiparat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi