Itsari opintolainan tähden
Tilillä 61 euroa ja pankin lasku 63 euroa, siihen vielä hammaslääkärilasku 50 ja puhelin 30. Hyvää Joulua.
Kommentit (24)
Eräpäivä meni jo. Hoidat rästin pois, kun voit ja jos tilanteesi on hetkellisesti haastava, haet lyhennysvapaata HYVISSÄAJOIN ennen seuraavaa eräpäivää.
Noilla ei nyt ole mitään väliä jos vähän myöhästyy, olemattomia summia.
Otat yhteyttä firmoihin ja sovit eräpäivän siirrosta. Sitten niitä ongelmia tulee jos jätät vain maksamatta ja tulee laskutuslisät ja lopulta perintä.
Eikös noi tilaanteet yleensä hoideta pikavipillä.
Näyttäisi olevan aika halpaa, ihmetyttää vaan miksi maksuaikaa ei saa lyhemmäksi pienillä summilla.
https://www.omalaina.fi/kulutusluotot/?campaign=adwords&campaign_group=…
Ei kannata. Jos joutuu luottotiedottomaksi asti niin niinkin voi elää.
Maksa puhelin ja sovi muiden kanssa laskujen siirto.
Oletko hakenut kaikki yhteiskunnan tuet? Korkoavustuksen? Muista, että tarpeelliset elinkustannukset maksetaan ensin ja lainanlyhennykset vasta sitten. Ei tuollaisen takia ole syytä nälkiintyä kuolemisesta puhumattakaan.
Minulla on velkaa lähes 100 000 euroa, mutta ei tulisi mieleenkään tehdä itsaria.
Rahan takiako henkeäsi uhkaat. Hullu ajatukset pois. BPuhelin käteen heti maanantaina ja hoidat asiat siirtämällä eräpäiviä. Milloin saat rahaa. Mistä rahasi koostuu?
Voiko sen opintolainan irtisanoa? Pankki saisi silloin maksun Kelalta ja itse voit tehdä maksusuunnitelman Kelan kanssa.
En todellakaan tiedä, miten tämä homma toimii nykypäivänä ja periikö Kela minkäsuuruista korkoa. Saattaa olla tyhmä neuvo.
Oman opintolainani pyysin kuitenkin irtisanomaan aikanaan ja tein sopimuksen silloisen opintotukikeskuksen kanssa takaisinmaksusta. Tuo järjestely kannatti ja sain lainat maksettua viiden vuoden kuluessa. Kokonaissumma korkoineen oli ehkä noin 18 000 euroa.
Itsaria ei kannata miettiä, vaikka tiedän kyllä, miten helpottavalta se ajatuksena voi ahdistuksen keskellä tuntua.
Sovi nyt ekana pankkisi ja hammaslääkärin kanssa siitä, miten maksut hoidetaan. Olen maksanut hammaslääkärillekin kolmessa erässä laskun silloin, kun sain vain tilapäisiä pätkätöitä milloin miltäkin paikkakunnalta ja palkkaa tuli milloin sattui.
Tule kertomaan meille sitten kun olet tehnyt sen itsarin.
Noista nopeimmin voisi aiheuttaa ongelmia puhelinlasku, mutta siihenkin menee kuukausi. Muista laskuista tulee korkeintaan 5e viivästysmaksu, joten ei kannata maksaa niistä mitään nyt.
Älä nyt hulluja puhu. Tuo ei ole oikeasti raha eikä mikään. Mieti, kun jollain on miljoonavelat. Opintolainalle on sitäpaitsi valtion takaus. Maksa muut laskut ensin, tai siirrä eräpäivää. Kyllä asioilla on tapana järjestyä!
Mä oon välillä unohtanut maksaa puhelinlaskun. Voi olla kuukauden myöhässä eikä tule mitään. Ehkä jotain pientä lisämaksua.
Opintolainan voi laittaa vuodeksi tauolle. Soita pankkiin.
Raha on oikeasti typerin mahdollinen syy tappaa itsensä. Sinä olet niin paljon arvokkaampi kuin jokin saatanan opintolaina. Asiat järjestyvät kyllä jotenkin. Pidä huoli itsestäsi.
Vieläkö opiskelet? Hanki luottokortti. Älä nyt ainakaan itseäsi tapa muutaman pennosen takia.