Ihana rankkasade lähestyy pian!
Rankkasaderintama on vain tunnin päässä Suomen rajasta! Koko yö tulee vettä kuin ämpäristä kaatamalla.
Ihana käpertyä lämpimän peiton sisään turvaan tällaisella kelillä! Ihana fiilis.
Kommentit (24)
Ihanaa, rakastan sadetta! Ja ihan erityisesti näin siitepölyaikaan.
Oih! Kunpa iskisi vesi myös eteläiseen Suomeen!
Lapsena oli ihan parasta, kun yöllä oli kaatosadetta ja kovaa tuulta tai myrsky. Peltikatto rämisi kunnolla. Nyt asun tiilikattoisessa talossa eikä sateen ääni kuulu kunnolla :( Mökillä sen tunnelman vielä tavoittaa.
Voi ei, minun täytyy huomenna pyöräillä töihin ja kastun likomäräksi. Tuulipukuni laskee rankkasateen läpi ihan hetkessä ja sadeviitta on työpaikan lokerossa. Teillä ei ilmeisesti ole mitään menoa ulos?
Kyllähän tuota sadetta varmaan moni odottaa, mutta enpä tiedä naurattaako sitten kuinka montaa itäsuomalaista vuorokauden kuluttua....
Säätiedotuksessa sanottiin, että voi sataa vuorokaudessa normi kahden kuukauden sateiden verran:/
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 23:21"]
Tuleeko Pohjois-Suomeen?
[/quote]
Jonnekin Kainuuseen ulottuu puoleen päivään mennessä.
Ei tarvi kastella tänään kylvettyjä salaatteja ja pinaatteja. Ihan jees.
Eikö vesisateessa ulosmeno ja kastuminen ole teille lainkaan ongelma?
Antaa valuu vaan, kummarit odottaa ovenpielessä.
Oh nice... Mun pitäisi mennä huomenna polkupyörällä palaveriin. :/
Tosi inhottavaa kun pyöräillessä rankkasade valuu tuulitakin hupun läpi niskaan ja rinnuksilta ja selästä ja käsivarsista sisävaatteisiin. Ja housut liiskaantuu reisiin tai alla oleviin housuihin.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 23:26"]
[/quote]
Se on varustautumis kysymys...
Goretexiä päälle ja kumpparia jalkaan:)
Ei auta kuin ottaa vaihtovaatteet ja meikata vasta töissä.
Paskat! Nyt saisi sateet ja kylmyys jo riittää. Vein kasvattamani kasvit 3 päivää sitten kasvihuoneeseen, eikä tästä tule mitään jos kokoajan on päivälläkin lämpötila 10 astetta. Vittu.
Anteeksi kiroiluni.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 23:26"]
[/quote]
Se on varustautumis kysymys...
Goretexiä päälle ja kumpparia jalkaan:)
[/quote]
Kai se rankkasade nyt menee sun Goretexienkin läpi. Sehän ihan huuhtelee. Mun tuulipukuni ei pitänyt yhtään vaan tuli heti läpi vaikka sekin on vettähylkivää mikrokuitua.
Sellainen mukava kevätsade ja nyt luvassa oleva rankkasade ovat hiukan eri asioita. En nyt kauheasti iloitsisi, voi tulla kurjat oltavat kun vaikka viemärit eivät enää vedä.
Onneksi tänne ei ole luvassa.
Mä luin ensin että "Ihana rakkaussade lähestyy pian!"
Tähän mennessä rankkasateet ovat kyllä antaneet odottaa itseään. Vain tihkua on satanut.