Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annika Paasikivi: "Puhun aina suomalaisen omistajuuden puolesta" - ja sitten hän möi maalitehdas Tikkurilan Amerikkaan

Vierailija
18.12.2020 |

Vuonna 2004 perustettu Paasikiven perheen sijoitusyhtiö Oras Invest on kasvanut lähes miljardin euron kokoluokkaan yksinkertaisella tyylillä. Se ei ole myynyt mitään.

Sitten tuli tarjous, josta ei oikein voinut kieltäytyä.

Perjantaina aamulla yhdysvaltalainen maalijätti PPG kertoi tarjonneensa maaliyhtiö Tikkurilasta 25 euroa osakkeelta, mikä tekee yhtiön hinnaksi yli miljardin. Tikkurilan suurin omistaja Oras Invest sitoutui hyväksymään ostotarjouksen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja minä tienasin reilu 30000 euroa päivässä. 

Vierailija
2/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä just myin Tikkurilan osakkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
4/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähteepi sitten Tikkurila Suomesta. Vantaalle raju isku kun Tikkurilassa sijaitseva Tikkurilan maalitehdas menee kiinni, vaikka Vantaan kanssa sovittu että menee kiinni vasta 15-20 vuodessa.

Vierailija
5/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkään ei voinut vastustaa kiusausta, ihan inhimillistä.

Vierailija
6/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä Vantaalaista osaamista myydään maailmalle.

Olen ylpeä pojista !

Sincc Korso

Vierailija
7/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitus järjestää ajolähtöä suomalaiselle omistamiselle. vihervasemmmistolle riittää, että valtio saa velkaa ja elätit seinästä rahaa. Kyllä politbyrö sisäpiiriin kuuluvat hyvin pärjää. Kuten venezuelassakin.

Vierailija
8/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, entäs sitten? Osta PPG:n osakkeita jenkkipörssistä niin saat osaketta kohti 0,51 usd neljä kertaa vuodessa. Osinko noussee hieman joka vuosi joten ihan hyvä ostos ja osakkeen arvokin nousee, toisin kuin Tikkurilan. Rahavirta on USA:sta Suomeen päin. Ettekö te pölkkypäät tajua että kannattaa mieluummin saada rahaa Suomeen ulkomaisten osinkojen ja myyntivoittojenmuodossa kuin leikkiä tuolla aneemisessa Hgin pörssissä sijoittajaa.

Vierailija
9/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen myy kannattavan yrityksen jolla on vahva asema markkinoilla muutaman tilikauden tuottoja vastaavasta hinnasta.

Vierailija
10/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyhallitus järjestää ajolähtöä suomalaiselle omistamiselle. vihervasemmmistolle riittää, että valtio saa velkaa ja elätit seinästä rahaa. Kyllä politbyrö sisäpiiriin kuuluvat hyvin pärjää. Kuten venezuelassakin.

Mulla on yhtä firmaa lukuunottamatta kaikki osakeomistukset ulkomaisia enkä aio jatkossakaan Suomeen sijoittaa.

Vierailija
11/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta lähteepi sitten Tikkurila Suomesta. Vantaalle raju isku kun Tikkurilassa sijaitseva Tikkurilan maalitehdas menee kiinni, vaikka Vantaan kanssa sovittu että menee kiinni vasta 15-20 vuodessa.

Ei ole järkeä siirtää tehdasta veks jos sen osaa just siks ettei ole ennestään markkina-asemaa täällä päin. Ja Atlantin yli perusmaalien kuljettaminen Euroopaan on hölmön hommaa.

Ostakaa tarpeeks sen ostajafirman osakkeita niin pääsette kertomaan näkemyksenne yhtiökokoukseen. Muuten on turha kitistä.

Vierailija
12/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on koneet Itä-Euroopassa ja työntekijät kortistossa. 

Vierailija
13/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tulee ilmoitus tuotannon siirrosta Puolaan ja sen jälkeen siirtyy hallinto sekä tuotekehityskin.

No pääseehän Suomi taas eroon yhdestä epäegologista tuotantolaitoksesta.

Vierailija
14/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yhtä firmaa lukuunottamatta kaikki osakeomistukset ulkomaisia enkä aio jatkossakaan Suomeen sijoittaa.

Jaa mä omistan sitä mistä luulen saavani isoimmat tuotot. Ei kiinnosta onko Suomesta vai ulkomailta tai huumeita vai aseita. Aivan naurettavan lapsellista tuollainen ideologinen sijoittaminen.

Vierailija
15/15 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tulee ilmoitus tuotannon siirrosta Puolaan ja sen jälkeen siirtyy hallinto sekä tuotekehityskin.

No pääseehän Suomi taas eroon yhdestä epäegologista tuotantolaitoksesta.

Ei puolassa ole sen halvempaa enää. Suomi pärjää jo kiinallekkin korkean teknologian tuotannossa. Seuraavaksi pitää mennä Afrikkaan