Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön Concertaa. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
12.05.2014 |

Minulla on keskittymishäiriö ja tarvitsen Concertaa että voin opiskella kunnolla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä annostuksella?

Vierailija
2/8 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

54mg päivässä. Auttaa hyvin paljon.

Vierailija
4/8 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko riippuvainen siitä? Mikä on olo jos olet pari pv ilman?

Vierailija
5/8 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun oireet ollenkaan vähentyneet lapsuusaikaan verrattuna, siis jos vertaat tilaa ilman lääkkeitä? Mä en pysty käyttämään lääkettä, vaikka se tavallaan auttais keskittymiseen ja helpottais paikallaan oloa, sivuvaikutukset tekee olon niin huonoksi, että lopputulos on jokseenkin yhtä kyvytön. Mut toivon, että oireet helpottais itsestään muutaman vuoden sisään - monilla kuulemma käy niinkin.

Vierailija
6/8 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:22"]

Oletko riippuvainen siitä? Mikä on olo jos olet pari pv ilman?

[/quote]

jos ihminen käyttää concertaa tai vastaavaa metyylifenidaattilääkettä määräyksen mukaan, siitä ei voi tulla riippuvaiseksi sillä tavalla kuin huumeistä. Vaikutusaika on nimittäin vain 8tuntia, eli joka påivästä 2/3 ihminen on ilman. Toki siitä on riikppuvainen niin kuin kuka tahansa lääkettä tarvitseva ihminen on riippuvainen lääkkeestään: jos jättää syomättä, alkaa se alkuperäinen sairaus vaivata.

Vierailija
7/8 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole riippuvainen. Koululomat, viikonloput ja "omat vapaapäivät" olen ilman enkä huomaa mitään vieroitusoireita. Yleisempää on että unohdan ottaa pillerin aamulla. Oireet on vähentyneet, enkä koe enää mitään pakkoa kesken opiskelun lähteä kävelemään edestakaisin tms. Sivuvaikutukset oli minullakin alussa mutta elimistö tottuu lääkkeeseen ja neuvon kuutostakin yrittämään uudelleen ja aloittamaan pienillä annoksilla. Minulla ei ollut kun pieniä sivuvaikutuksia ja ne meni ohi kahdessa kuukaudessa. Komppaan seiskaa siinä mielessä että minun kohdalla pillerin vaikutus kestää hiukan vähemmän, 6.5-7 tuntia. Sen jälkeen alan vilkaisemaan kelloa ja laskemaan montako sivua on vielä luettavaa ennenkun kirjassa vaihtuu luku.

Vierailija
8/8 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh miten tylsää. Luulin, että tuo on joku suklaamerkki.

Ei kysyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi