Äidin koira on alkanut seuraamaan mua
En ole raskaana, en anna sille mitään namipaloja, rapsutellaan sitä äidin kanssa yhtä paljon.
Koira on aina ollut äidin perään ja on nyttenkin, mutta koira on alkanut seuraamaan mua ja tulee koko ajan nukkumaan mun jalkoihin. Aamuisin se tulee ensimmäisenä mun huoneeseen tarkistamaan olenko herännyt ja tulee yleensä alakertaan (jossa äiti on jo aamukahvilla) vasta mun kanssa.
Tää voi kuulostaa oudolta, mutta pitäisikö mun olla huolissani? Koira ei missään nimessä ole levoton tai rasittava, mutta on sillei rauhallisesti läsnä koko ajan. 12-vuotias leikattu narttu. Asun nyt olosuhteiden pakosta äidin luona ja olen ollut täällä jo puolisen vuotta. Itse koen itseni terveeksi, mutta mulla todettiin juuri keskivaikea masennus ja kohtalainen ahdistus. Olen kuitenkin aika toimintakykyinen. Vaikka olen sairauslomalla, teen silti kotona normaaleita asioita, peseydyn päivittäin. Vai onko tää se masennus, joka saa mut reagoimaan herkemmin ympäristöön, esim juuri koiran käytökseen?
Kommentit (9)
Siitä koirasta on hauskaa, ettei tarvi olla vaan äitisi kanssa. Mukavaahan se on kun on enemmän rapsuttajia ja suurempi lauma. Ei tarvi olla huolissaan.
Onko teillä joku rutiini, mitä odottaa sinulta aamulla? Vietkö ulos, annatko ruokaa? Koirat oppii nämä helposti ja alkavat ennakoida niitä.
Se vaistoaa sun (surullisen?/ahdistuneen) mielialan. Meillä oli joskus koira joka kiipesi väkisin viereen jos jollain oli paha mieli jostain. Normaalisti ei noin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Se vaistoaa sun (surullisen?/ahdistuneen) mielialan. Meillä oli joskus koira joka kiipesi väkisin viereen jos jollain oli paha mieli jostain. Normaalisti ei noin tehnyt.
Nyt tässä käytöksessä on tapahtunut muutos, normaalisti se nukkuu päivät äidin työhuoneessa. Eikä tää narttu ole ikinä ollut mikään "hoitotäti", toisin kuin jo edesmennyt uroskoiramme, joka oli kyllä mun oma. Tää uros oppi itse herättämään mut yöllä, jos verensokerini laski liian alas. Heräsin ensin siihen, että koira tuijotti mua sängyn vieressä ja sitten tajusin että nyt heikottaa. Ja kerran olin melkein viikon korkeassa kuumeessa ja lähes tiedoton (ehkä influenssa) ja tää uros nukkui aivan mussa kiinni koko ajan. Suostui kyllä ulos, kun äiti sen haki (asuin tällöin vielä kotona), mutta palasi heti takaisin mun sänkyyn kun tuli sisälle. <3
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä joku rutiini, mitä odottaa sinulta aamulla? Vietkö ulos, annatko ruokaa? Koirat oppii nämä helposti ja alkavat ennakoida niitä.
Ei. Käytännössä äiti ruokkii ja ulkoiluttaa, mä teen sen vain, jos äitillä on työmatka. Ja niitä ei nyt koronan takia ole ollut.
Kyllä koira tietää. Hoitokoira tuli kylään ja asettui tassu ja kuono jalan päälle makuulle vahtimaan. Jalka oli ollut palasina ja kursittu takaisin kasaan.
Kuvaa nettiin video, jossa nolaat sen ja kyselet onko etnisyytesi syy seuraamiseen... Ne on nykyään suosittuja silakkamarkkinoilla.