Töissä mieskollega vilkuilee koko ajan rintoja!
Tajusin kesken työkeskustelun, että jumalauta, mieshän tiirailee jatkuvasti rintavarustustani. Päälläni oli tuolloin ihan t-paita, eikä minkäänlaista rintavakoa näkynyt. En viitsinyt sanoa asiasta mitään, vaikka harkinnassa kävi. Tuli kyllä vain ahdistunut olo. En ensin kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, mutta mitä pitempään puhuimme, sitä selkeämmäksi tuijotus kävi ja halusin lopulta mahdollisimman nopeasti pois tilanteesta ja kiirehdin asian käsittelyssä. En ole ikinä nähnyt, että kukaan mies tuijottaisi rintoja niin selvästi.
Mitenkä kohdata kollega jatkossa?
Kommentit (58)
pystytkö katsomaan miehiä vain päähän ja jos et miksi miehet pystyisivät vain näkemään naisen pään ?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:39"]
Hey come on, jos olet suuririntainen, niin tosiaankin monikin varmaan katselee. Ja juuri siksi, kun suuria rintoja pidetään kauniina ja ihailtavina. Ole ylpeä itsestäsi. Olet kaunis! Ota se vain hyvällä, että ihmiset ihailevat tai jos et siitä pidä, laita sitten jotain todella peittavää.
[/quote]
Siksi nimenomaan laitoinkin suurikokoisen t-paidan, jossa on ainoastaan kaulan mentävä aukko ja jää muualta pakolla vähän säkkimäiseksi. Ei yhtään sen enempää, ettei voi muodostua mitään rintavakoa. Ja silti mahdoton tuijotus. Koen sen harvinaisen häiritsevänä.
AP
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:45"]
pystytkö katsomaan miehiä vain päähän ja jos et miksi miehet pystyisivät vain näkemään naisen pään ?
[/quote]
Mielummin yritän pitää oman katseeni mahdollisimman paljon maassa ja olla katsomatta ketään. Kasvoja, jos on pakko. Yritän ottaa mahdollisimman vähän katsekontaktia ihmisiin muutenkin.
AP
Provo. Jos olet isorintainen olet jo tottunut siihen että miehet katsovat, huomaisit paremminkin jos joku ei katso. Vai oletko joku 14 v, juuri viimeyönä rinnat saanut???
T: isorintaisen mies
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:54"]
Provo. Jos olet isorintainen olet jo tottunut siihen että miehet katsovat, huomaisit paremminkin jos joku ei katso. Vai oletko joku 14 v, juuri viimeyönä rinnat saanut???
T: isorintaisen mies
[/quote]
Olen huomannut, että miehet kauempaa tuijottavat ja olen saanut myös kuulla koko teini-ikäni siitä, miten suuret lollot minulla on. Perään on huudeltu ja niin edelleen, minkä vuoksi en uskaltanut liikkua kaupungilla moneen vuoteen.
Mutta jos joutuu olemaan kasvokkain miehen kesken, heillä on yleensä sentään ollut jokin roti siinä, etteivät viitsi rinnustani lähes taukoamatta tuijotella. Sen sijaan tämä tuijottelija ylitti KAIKKI aikaisemmin kokemani. Ihmiset ovat yrittäneet sentään peitellä jonkin verran sitä tuijotteluaan. Tämä mies sen sijaan oli "salavilkuilujensa" kanssa yhtä tuijotusta.
AP
"...minkä vuoksi en uskaltanut liikkua kaupungilla moneen vuoteen." Suosittelen, että pukeudut niin, etteivät rintasi ole tuijotettavana. Käytä löysää neuletakkia tai bleiseriä t-paidan päällä. Kaulahuivi on hyvä vinkki. T-paidassa rintasi ovat selkeästi esillä ja normaalien miesten (ja perverssien miesten) katseltavissa.
Aloittajalla on vakavia ongelmia ruumiinkuvansa ja seksuaalisuutensa kanssa, näkeehän sen viesteistä. Jos vuosia pelkää jopa kaupungilla kävelemistä huomion vuoksi ja lisäksi välttää kaikin keinoin katsekontaktia, kielii se erittäin heikosta itsetunnosta ja mahdollisesti jopa jonkinlaisesta autismista.
Ongelma ei siis varsinaisesti ole kollegan katse - epäilen ettei hän edes "tuijottanut" vaan yliherkkä, katsekontaktia välttelevä aloittaja vain tulkitsi tilanteen väärin.
Sama tilanne sen miehen näkökulmasta:
"Mikähän tuolla on kun ei se katso edes silmiin? Miksi se tuolla tavalla vaivautuneesti on tuossa, tuijottaa varpaitaan ja välttää katsekontaktia? Pelkääkö se minua? Vai ujosteleeko se jotain, mitä muka? Onko se jotenkin kiinnostunut musta kun tuolla tavalla punastelee, ohoh, onpa sillä aika kauniit rinnat, enpä ollutkaan ennen huomannut. No saako se nyt asiansa sanottua vai ei? Mitä ihmettä tuo sen käytös nyt oikein tarkoittaa, ihme viestejä se lähettää, on ne rinnat tosiaan aika isot, no niin, nyt se sai vihdoin kerrottua asiansa mutta ei vieläkään katso silmiin, ihme tapaus, onkohan sillä jotain vaikeuksia elämässään vai mistä on kyse?"
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 16:59"]Jos vain olet hyvännäköinen ja hyvin varusteltu nainen ja miesten on vaikeaa olla ihailematta sellaista naista. Itsekin katselisit komeaa miestä melkein haluamattasi. Mietipä jos edessäsi olisi erittäin hyvännäköinen, kiinteäkroppainen ja sopivan lihaksikas komistus pelkässä t-paidassa ja housuissa. Siinä saisi keskittyä, että pysyisi katse pelkissä silmissä. Aloitus lieneekin siis provo.
[/quote]
Oli täällä palstalla avaus ku avaus niin melkein aina jonkun mielestä provo. Hölmöjä ihmisiä.
Ehkä kuulut siihen vähemmistöön naisia, joiden mielestä MIES katsoo väärin tai väärään paikkaan AINA minne ikinä hän sitten katsookin. Löysää nutturaa, vetaise suupielet hymyyn, relax - ja nauti: yksinkertaista, ei toki eikä likikään kaikille!
Hienoa, että täällä ovat arvon kyökkipsykologit jälleen vauhdissa analysoimassa sitä, miten ruumiinkuvani on vääristynyt, kärsin autismista ja vääristyneestä seksuaalisuudesta. Miehen katse oli selvästi tuijottava, enkä koe ylireagoivani. Toinen naiskollega on kokenut saman ja pitää hänen tuijottamistaan myös häiritsevänä. Myöskään se, etten pidä katsekontaktista, ei automaattisesti tarkoita sitä, että kärsisin autismista. Mielestäni töissä on tarkoitus on tehdä asiallisesti töitä, eikä keskittyä toisen kehoon. Seksuaalisuuteni sitten ei ilmeisestikään ole kunnossa, kun en pahemmin fantasioi 20 vuotta vanhemmista miestyötovereistani tai pahemmin muistakaan ihmisistä.
Bleisereitä en harmikseni ole käyttänyt, koska ne ovat monesti olleet epäsopivia. Täytyy hankkia todella iso teltta, että rinnat mahtuvat sisälle edes jotenkin. Ovat monesti jääneen kauppaan. Neuletakit alkavat olla kuumia tähän aikaan vuodesta, enkä pidä niistä ja niiden materiaalista muutenkaan. Joitakin takkeja minulla onneksi on. Pukeudun yleensäkin hyvin väljiin vaatteisiin ja yritän olla mahdollisimman huomaamaton.
Olen tästedes päättänyt olla käymättä jatkossa kahvitunnilla taukotilassa, jotta en vahingossakaan törmää mieheen kuin pakollisissa työtehtävissä.
AP
Ne on vain tissit.
Niin kauan kun mies katselee muttei kommentoi, niin anna katsella. Katseet ei tapa eikä vahingoita tissejä millään tavalla.
- ja vaikka mitä tahansa muuta väität, tykkäät kuitenkin esitellä niitä. Aamulla mietit, mitä kivaa laittaisit ylle että tissisi näyttäisit paremmilta.
Ja kyllä, mä olen nainen jolla on isot rinnat. Tuossa edessä ne on, jos jotain miestä ne miellyttää niin kiva juttu. Mä tiirailen sit taas omasta puolestani miesten peput.
Voisitko tehdä hommasi etätyönä tietsikalla sammutetuin kameroin;) Eipä tarttis moista tuijotusta kestää..
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:57"]
Ne on vain tissit.
Niin kauan kun mies katselee muttei kommentoi, niin anna katsella. Katseet ei tapa eikä vahingoita tissejä millään tavalla.
- ja vaikka mitä tahansa muuta väität, tykkäät kuitenkin esitellä niitä. Aamulla mietit, mitä kivaa laittaisit ylle että tissisi näyttäisit paremmilta.
Ja kyllä, mä olen nainen jolla on isot rinnat. Tuossa edessä ne on, jos jotain miestä ne miellyttää niin kiva juttu. Mä tiirailen sit taas omasta puolestani miesten peput.
[/quote]
Se, että olemme isorintaisia, ei todellakaan tee meistä samanlaisia. En ikävä kyllä koe samaistuvani.
AP
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:57"]
Ne on vain tissit.
[/quote]
Se, että olemme isorintaisia, ei todellakaan tee meistä samanlaisia. En ikävä kyllä koe samaistuvani.
AP
[/quote]
Joo, en minäkään sun kaltaisen tyypin kanssa. Ehkä se mies tuijotti sun rintoja, ehkä ei. Koska oot itse ahdistunut tisseistäsi, saatoit kuvitella koko tuijottamisen ja annat ihan liikaa painoarvoa koko jutulle.
Maailma ei pyöri sun tissien ympärillä vaikka selkeästi haluaisit.
Voi hyvänen aika mitkä kiusaajien kokoontumisajot täällä taas pyörii! Pienitissiset lautamammat, joita ei kukaan vahingossakaan vilkaise, vaikka kuinka koittaisivat rusinoitaan korostaa, täällä haukkuvat kilpaa. Muutenkin täällä av-palstalla on suurin osa näitä kouluttamattomia kotiäitejä, joiden mielestä nainen on miehen omaisuutta ja naisen paikka kotona.
Ap, tämä on äärimmäisen huono paikka kirjoittaa tällaisesta asiasta. Kun tätä palstaa on pidempään seurannut, korostuu selvästi, miten tossun asemassa nämä naiset täällä ovat suhteessa miehiin. Ilmeisesti tasa-arvoinen parisuhde tai vaikka työsuhde tuntuu olevan jotain ihan kummaa.
Sinulla on täysi oikeus olla ja kommunikoida ihan kenen kanssa tahansa, ilman että hän saa olosi kiusalliseksi. Mikä oikeus miehellä on himokkaasti tuijottaa naisen rintoja? Mitä jos asetelma olisi toisin päin ja 60-vuotias nainen tuijottaisi himoiten 20 vuotta nuoremman miehen haaroväliä koko sen ajan kun mies puhuu? Tulisikohan miehelle kiusaantunut olo ja täällä tämä akka-lauma (muutaman ''naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä''-miehen lisäksi) olisi määkimässä, kuinka inhottava tämä tuijottelijanainen on.
Sinun ap kannattaisi puhua asiasta vaikka vähän koulutetumpien ihmisten kanssa. Järkeviä ja naista ymmärtäviä vastauksia et tule tältä palstalta valitettavasti montaa saamaan.
Tuollainen ylitorjuminen tarkoittaa usein sitä, että yrität vakuuttaa itsellesi jotain mitä sisimmässäsi ehkä toivot;)