7v tyttäreni ei ole ikinä ollut sairaana, haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (17)
No esitetään sitten se kysymys jota kalastelet: kauanko imetit?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 16:11"]
Imetän tyttöä edelleen.
Ap
[/quote]Tulihan se sieltä ;D. Terkkuja Porvooseen!
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 16:08"]Onko tytöllä ollut nuhaa tms. vaikka ei olisikaan ollut kunnolla kipeä?
[/quote]
Ei ole ollut nuhaa. Vastasyntyneenä silmät rähmi, muuta ei ole ollut.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 16:10"]No esitetään sitten se kysymys jota kalastelet: kauanko imetit?
[/quote]
En ole tuo sekopää, joka imettää omaa lastaan vielä. Imetin 1-vuotiaaksi.
Ap
en usko. Ja lapsen vastustuskyky ei kehity jollei sairasta "lastentauteja", kuten nuhakuume, vatsatauti, vesirokko jne... joten vaikka olisi totta, niin en olisi sinuna mitenkään erityisen onnellinen...esim. vesirokko on huomattavasti mukavampi lapsena kuin teininä/aikuisena...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 17:09"]Mitä teillä syödään?
[/quote]
Meillä ei syödä eineksiä yhtään. Luomukasvisruokavalio kotona, koulussa syö mitä on tarjolla. Kerran viikossa herkkupäivä, silloinkin tyttö pyytää vain poppareita.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 17:14"]en usko. Ja lapsen vastustuskyky ei kehity jollei sairasta "lastentauteja", kuten nuhakuume, vatsatauti, vesirokko jne... joten vaikka olisi totta, niin en olisi sinuna mitenkään erityisen onnellinen...esim. vesirokko on huomattavasti mukavampi lapsena kuin teininä/aikuisena...
[/quote]
Ei tarvitse uskoa :) Kyllä tiedän esimerkiksi vesirokon vaarat, kun vanhempana sairastaa. Itse en ole vesirokkoa sairastanut vieläkään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 17:14"]en usko. Ja lapsen vastustuskyky ei kehity jollei sairasta "lastentauteja", kuten nuhakuume, vatsatauti, vesirokko jne... joten vaikka olisi totta, niin en olisi sinuna mitenkään erityisen onnellinen...esim. vesirokko on huomattavasti mukavampi lapsena kuin teininä/aikuisena...
[/quote]
Ei tarvitse uskoa :) Kyllä tiedän esimerkiksi vesirokon vaarat, kun vanhempana sairastaa. Itse en ole vesirokkoa sairastanut vieläkään.
Ap
Sairastatte sitten yhdessä, jeejee!
Tiedoksi no 12 vesirokkoon löytyy rokotus ja voi sitä vastustuskykyä saada sairastamattakin. Ainkin meillä 10-vuotias ei ole ollut kipeänä. Pientä nuhaa ja yskää on ollut. Niiin ja pitkään on imetetty eikä ollut päiväkodissa ja kasvispainotteista luomua syödään. Vaaleat vehnäjauhot ja sokerit on minimissään.
Onkohan tuo tuollainen ruokavalio vastaus noihin sairasteluihin, mä jätin valkoisen sokerin, vehnäjauhon, lihan (kalaa söin) ja maidon pois, en sairastanut edes pientä flunssaa 10 vuoteen.
Aloin sitten ns. tavalliselle ruokavaliolle, eli lihaa, vehnää, maitoa jne. sairastin sinä vuonna viisi flunssaa.
Tietysti yksittäistapaus, mutta tuli vain mieleeni, enkä aio enää palata tuohon lihan ja vehnän syömiseen.
Mulla ei ole ollut vesirokkoa, ainakaan sellaista, että olisi huomattu. Ikää 50.
Minäkin sairastelin lapsena aika vähän, enkä vieläkään paljon, mutta kun tulee flunssa, se vie täysin toimintakyvyn. Viimeksi oli sellainen 2003. Ap, onko teillä siistiä? Mulla on varmaan hyvä vastustuskyky siksi, koska meillä oli järkyttävän sotkuista.
Oletko ottanut kaikki rokotusohjelman rokotukset hänelle? Ja entä rota-rokotteen, otitko sen? Ja oletko itse ollut kipeä viimeisen 7 vuoden aikana?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 15:58"]Oletko ottanut kaikki rokotusohjelman rokotukset hänelle? Ja entä rota-rokotteen, otitko sen? Ja oletko itse ollut kipeä viimeisen 7 vuoden aikana?
[/quote]
Neuvolan perusrokotukset on annettu. Itse sairastelen aika paljon, minulla on huono vastustuskyky.
Ap
Onko tytöllä ollut nuhaa tms. vaikka ei olisikaan ollut kunnolla kipeä?