Kannattaako suomenajokoiran pennutus taloudellisesti?
Miehellä on kipinä teettää ajurinartullamme pennut kun minä olen kotona työttömänä. No olen vastaan, koska joutuisin hoitamaan kaiken ja lopulta varmaan ei jää mitään rahaa myynnistä näppeihinkään ell-kulujen ja sirujen ym. jälkeen.
Kommentit (3)
Ensinnäkin emällä ja uroksella pitää olla näyttely- tai koetuloksia, jotta mahdollinen ostaja kiinnostuu pennuista enemmän ja on valmis maksamaan parempaa hintaa. Jos ei ole mitään tuloksia, kannattaa unohtaa koko juttu, sillä on liian iso riski, että pennut jää myymättä.
Minusta koirien pennutukseen ei kannata ryhtyä, jos on rahasta tiukkaa. Jos kaikki menee hyvin, ja jos rodusta ei ole ylitarjontaa (en tiedä ko. rodun tilannetta) niin kyllä siitä voi voittoakin saada. Mutta sitten voi käydä toisinkin, voi tulla ongelmia synnytyksessä ja tarvita keisarinleikkausta, pentuja voi kuolla, voi olla vaikea saada myydyksi tms. Liian suuri riski, että kannattaisi rahanhankintakeinona pentuja teettää.
Taloudellisesti varmaan jäätte miinuksen puolelle, hyvällä tuurilla saatte "omat" pois.