Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäisenä uskaltaisitte jättää vauvan jo yöksi hoitoon?

Vierailija
12.05.2014 |

3-4kk ? Ja tietysti esim läheiselle isovanhemmalle.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva on nyt 1,5v. Ei ole ollut eikä ole menossakaan yöksi hoitoon.

Vierailija
2/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun lapsi alkoi nukkua kokonaisia öitä heräämättä. Meillä ensimmäinen yökyläily oli lapsen ollessa vähän alle 2-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi viisivuotiaana...

Vierailija
4/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani noin parikymppinen.

Vierailija
5/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:24"]

Ollessani noin parikymppinen.

[/quote]

Minäkin ajattelin vastata näin. Olin 31 vuotias :D

Ja lapsi oli 4kk kun oli hoitajan kanssa kotona niin, että itse tultiin miehen kanssa yöllä kotiin. Ei tosin oltu missään ryyppäjäisissä. Mutta olisikohan ollut 10kk kun oli eka kertaa tätini luona yötä. Nyt pian 3-vuotias ja eilen meni tädilleni yöksi kun me käytiin teatterissa ja kotiin tulo olisi mennyt niin myöhään. Vaihtoehtona oli myös, että tätini tulee tänne lapsen kanssa. Meillä siis aikalailla tämä yksi lapsenvahti ja ei kovin usein häntä viitsitä kuormittaa.

Vierailija
6/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään ikäisenä. Minusta vauva ei kuulu yöhoitoon. Meillä on isä ja äiti (olemme molemmat yli 30v - sitähän tässä kysyttiin?) jotka voivat tarvittaessa vuorotella hoitovuoroissa.

Vierailija
7/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli ekaa kertaa yötä isovanhempien kanssa kotonamme ilman meitä ollessaan n.9kk , (itse vietimme hääyön hotellissa). Nyt on tarkoitus jättää taas yhdeksi yöksi hoitoon kesän lopulla, jolloin lapsi siis n 2v ja nuorempi silloin n.6kk. Hoito tapahtuu siis meillä omassa kodissa tutussa ympäristössä :)

Vierailija
8/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3 kuinen nukkuu jo yönsä heräämättä ja oli hetki sitten isoäitinsä hoitovastuulla yön yli. Kotonaan ja me vanhemmat vain eri kerroksessa. 

Vierailija
9/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vuoden ikäisenä ensimmäistä kertaa, silloinkin anoppini toiveesta. Oli udellut jo pitkään lasta yökylään, ja tuolloin se oli mahdollista kun imetys oli päättynyt.

Nykyään lapsi (3v) on anopillani yötä n.kerran kuussa, mutta vain koska anoppi sitä toivoo. Jos se olisi minun tahdostani kiinni, niin ei olisi tarvetta olla lainkaan. Enkä koskaan ole ajatellut lapsen menevän mummilleen "hoitoon", vaan ihan kylään.

Vierailija
10/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisen yön oli hoidossa ekaa kertaa vähän alle 4-vuotiaana. Ei tarvittu kokoyönhoitoa aiemmin (ja tuolloinkin oli ihan muuten vaan mummolassa). Taisi vauvana silti olla joitain kertoja sillä tavalla hoidossa, että mummo oli kotona hoitamassa ja laittoi nukkumaan. Ikää en muista.

Vierailija
11/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli puolivuotias kun jäi yöhoitoon isovanhemmille, ja se yö meni huonosti. Oli itkenyt koko yön eikä suostunut juomaan pullosta. Seuraavaksi jäi vasta kun lopetin imettämisen, eli n. 1-vuotiaana. Kohta toinen tulossa, ja olen päättänyt että yöhoitoon vasta kun imettäminen on ohi, esikoinen oli ainakin niin tissinkipeä että on varmaan ollut ihan hädissään silloin kun ei ollutkaan tissiä saatavilla :/

Vierailija
12/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:37"]Meillä oli vuoden ikäisenä ensimmäistä kertaa, silloinkin anoppini toiveesta. Oli udellut jo pitkään lasta yökylään, ja tuolloin se oli mahdollista kun imetys oli päättynyt.

Nykyään lapsi (3v) on anopillani yötä n.kerran kuussa, mutta vain koska anoppi sitä toivoo. Jos se olisi minun tahdostani kiinni, niin ei olisi tarvetta olla lainkaan. Enkä koskaan ole ajatellut lapsen menevän mummilleen "hoitoon", vaan ihan kylään.

[/quote]

Meillä on nyt toinenkin lapsi, pieni vauva, ja nyt on alkanut jo anoppi udella häntäkin luokseen "hoitoon", tosin päivisin. Miksi, jos minulla/meillä ei ole moiseen tarvetta?! En ole toistaiseksi kovin innostunut ajatuksesta.

Vierailija
13/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset ole koskaan olleet vielä yötä hoidossa, ei ole ollut tarvetta eivätkä ole itse halunneet. Nyt kesällä isommalle on tulossa yökylään kavereita ja toisinpäin. Lapset 3 ja 5.

Vierailija
14/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko yöksi hoitoon niin ettei aamulla ole jompi kumpi vanhmista hoitamassa aamutoimia 1,5v. Illaksi hoitoon niin että vanhemmat aamulla lapsen herätessä kotona n.8-9kk iässä. 3-4kk ikäinen sivan liian pieni mun mielestäni.

Kyllä vanhemmilla on tulrvaisuudessakin aikaa mennä niitä iltamenoja. Toki joskus on yöhoidolle jokin pakottava syy ja tuskin lapsi siihen kuolee vaikkei se hänelle hyvää tekisikään.

3-4kk ikäinen ei voi muodostaa läheistä suhdetta isovanhempaan jota tapaa silloin tällöin tai vaikla useamman kerran viikossa.

Vierailija
15/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illaksi hoitoon niin että vanhemmat aamulla paikalla: 1v5kk. Vuorokaudeksi (klo 15-15): 1v7kk

Vierailija
16/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 1v8kk eikä ole ollut missään yötä ilman kumpaakaan vanhempaa. Ei ole ollut tarviskaan: helppo lapsi, käydään välillä kahdestaan jossain muutama tunti ja tykätään tehdä koko perheellä asioita. Ollaan saatu paljon kauhistelua siitä miten "ollaan mammaannuttu niin ettei ole enää muuta elämää". Mutta jos ei ole tarvetta, niin miksi veisimme hoitoon? No, kesällä ajattelimme käydä jossain ihan kahdestaan :)

Vierailija
17/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi viedä vauvaa yöksi johonkin hoitoon? En minä vaan olisi antanu kellekään, en edes hyville isovanhemmille!

Kolmevuotiaana ollut ekan kerran yökylässä mummolassa omasta halusta!

Vierailija
18/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk ja hyvin meni.

Vierailija
19/19 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotiaana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan