Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheen joulusiivous

Vierailija
18.12.2020 |

Huoh! Onko muuta vaihtoehtoa kun jättää siivous viimetippaan että aattona olisi puhdasta? Miten aikataulutatte?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan tavallinen ylläpitosiivous. En edes ymmärrä miksi jouluksi pitäisi jotenkin tavallista perusteellisemmin siivota?

Luulisi että ihmisillä on muutakin tekemistä ennen pyhiä?

Kai se on monelle merkki siitä että on suursiivousaika? Milloin itse suursiivoat? Onko sinulla kalenterissa merkki vai menetkö fiiliksen mukaan?

Vierailija
22/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäsin aina lasten ollessa pieniä, että jouluna oli hyvin siistiä. Ja, kun ei oltu sellaisia meilläonainaperussiistiä, niin ajoitin sen siivouksen sitten aatonaatoniltaan. Niin sai aattona herätä siistiin ja se jo toi juhlan tuntua. Myöskin esim. joululiinat silittelin silloin illalla vasta pöytiin.

Sama!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan tavallinen ylläpitosiivous. En edes ymmärrä miksi jouluksi pitäisi jotenkin tavallista perusteellisemmin siivota?

Kai se on monelle merkki siitä että on suursiivousaika? Milloin itse suursiivoat? Onko sinulla kalenterissa merkki vai menetkö fiiliksen mukaan?

Suursiivoan fiiliksen mukaan noin neljästi vuodessa, pienen ylläpito siivouksen teen viikottain.

Joulu ei ole ikinä ollut minulle mikään "suursiivous aika". Tuntuu että silloin on paljon muutakin tekemistä.

Tuntuu hassulta linkittää yksi vuoden kiireisimmistä ajankohdista suursiivouksen.

Vierailija
24/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suursiivoan fiiliksen mukaan noin neljästi vuodessa, pienen ylläpito siivouksen teen viikottain.

Joulu ei ole ikinä ollut minulle mikään "suursiivous aika". Tuntuu että silloin on paljon muutakin tekemistä.

Tuntuu hassulta linkittää yksi vuoden kiireisimmistä ajankohdista suursiivouksen.

Mitä ihmeen extratekemistä siinä on? Pakettien käärimiseen menee yksi ilta. Koristeluun lasten kanssa 2h. Ei joulukuu ole minulle ainakaan sen kiireisempää aikaa kuin muutkaan.

Vierailija
25/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluna takkahuone, wc ja eteinen perusteellinen siivous pölyt, tavarat ja lattian pesu.

Itsenäisyyspäivänä oltiin reissussa.

Edellis vkl oh ja yläkerran makkarit pölyineen, ei lattianpesulle tarvetta.

Viime vkl keittiö perusteellinen imurointi, kaapinovien pesu, kaihtimien imurointi, pöydän -ja tuolien pesu ja lattian pesu.

Mies pesee saunan ja kylppärin jos haluaa, mun mielestä ne on ihan fine.

Aatonaattona pikainen lattioiden imurointi ja wc:n viikkosiivous.

Mä huhkin pari kertaa vuodessa ja otan rennommin muun aikaa vuotta. Usein se osuu kevääseen ja jouluun. Ens vuonna on pakko pestä ikkunat.

Vierailija
26/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi äidin ja myöhemmin anopin joulusiivoustraumatisoima. Mies halusi jatkaa perinnettä ja huutosiivosi aiemmin ennen joulua, raivosi ja kun sai valmiiksi, otti alkoa. Minä lähdin mukaan showhun, olin väsynyt, kiukuttelin ja riehuin kun uunissa oli roiskeita, jotka oli lasin välissä, enkä saanut lasia irti. Meillä oli silloin jo lapsia, jotka kärsivät kovasti, olen pyytänyt heiltä myöhemmin anteeksi. Onneksi näitä vuosia ei ollut kovin montaa loppujen lopuksi. Luoja, miten hävettää oma käytös.

Kolmeen vuoteen en ole enää joulusiivonnut. Puhtaat lakanat vaihdetaan, jotta on erityisen kiva mennä nukkumaan, ja muuten vaan yleissiistiä. En pyyhi edes pölyjä. Jos ei lakanoita halua vaihtaa niin ei sekään haittaa. On hyvää syömistä ja rauhassa olemista.

Mies raivosiivosi vielä viime vuonna. Sanoin, että kertoo milloin aikoo aloittaa ja milloin lopettaa eli selkeät kellonajat. Lähdemme siksi ajaksi lasten kanssa pois kotoa, koska heidän ei tarvitse nähdä aikuista niin tasapainottomassa mielentilassa. Tämä herätti puolisoni, olin ihan tosissani siinä mitä sanoin. Nyt hän enää vähän pihisten siivoilee, ja pitää toimintansa erittäin kohtuullisena.

Meidän molempien äidit raivosiivoaa edelleen, ja tulivat jopa meille hillumaan, enkö ole vaihtanut hyllypapereita jouluksi. Anopin mielestä lasten joulu menee pilalle lian keskellä, ja lasten pitää mennä mummolaan, siellä on siistiä kun mummo siivoaa kaksi viikkoa putkeen nukkumatta. Lapset ansaitsevat puhtaan kodin ja joulun. Mummoloissa meno oli samanlaista kiristelyä, enkä halua enää katsoa edes sitä. Kumpikaan mummoista ei aio korjata käytöstään, vaan haluavat jatkaa riehumistaan, joten emme enää voi mennä heidän luokseen jouluna. Olemme pahoja ja ilkeitä ihmisiä, jotka hylkäävät suvun vanhukset.

Vierailija
27/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans yksi äidin ja myöhemmin anopin joulusiivoustraumatisoima. Mies halusi jatkaa perinnettä ja huutosiivosi aiemmin ennen joulua, raivosi ja kun sai valmiiksi, otti alkoa. Minä lähdin mukaan showhun, olin väsynyt, kiukuttelin ja riehuin kun uunissa oli roiskeita, jotka oli lasin välissä, enkä saanut lasia irti. Meillä oli silloin jo lapsia, jotka kärsivät kovasti, olen pyytänyt heiltä myöhemmin anteeksi. Onneksi näitä vuosia ei ollut kovin montaa loppujen lopuksi. Luoja, miten hävettää oma käytös.

Kolmeen vuoteen en ole enää joulusiivonnut. Puhtaat lakanat vaihdetaan, jotta on erityisen kiva mennä nukkumaan, ja muuten vaan yleissiistiä. En pyyhi edes pölyjä. Jos ei lakanoita halua vaihtaa niin ei sekään haittaa. On hyvää syömistä ja rauhassa olemista.

Mies raivosiivosi vielä viime vuonna. Sanoin, että kertoo milloin aikoo aloittaa ja milloin lopettaa eli selkeät kellonajat. Lähdemme siksi ajaksi lasten kanssa pois kotoa, koska heidän ei tarvitse nähdä aikuista niin tasapainottomassa mielentilassa. Tämä herätti puolisoni, olin ihan tosissani siinä mitä sanoin. Nyt hän enää vähän pihisten siivoilee, ja pitää toimintansa erittäin kohtuullisena.

Meidän molempien äidit raivosiivoaa edelleen, ja tulivat jopa meille hillumaan, enkö ole vaihtanut hyllypapereita jouluksi. Anopin mielestä lasten joulu menee pilalle lian keskellä, ja lasten pitää mennä mummolaan, siellä on siistiä kun mummo siivoaa kaksi viikkoa putkeen nukkumatta. Lapset ansaitsevat puhtaan kodin ja joulun. Mummoloissa meno oli samanlaista kiristelyä, enkä halua enää katsoa edes sitä. Kumpikaan mummoista ei aio korjata käytöstään, vaan haluavat jatkaa riehumistaan, joten emme enää voi mennä heidän luokseen jouluna. Olemme pahoja ja ilkeitä ihmisiä, jotka hylkäävät suvun vanhukset.

No eipä joulusiivous ja alkoholi liity toisiinsa mitenkään. Alkoholistille kaikki syyt ovat tarpeeksi hyviä syitä.

Vierailija
28/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä joulusiivous ja alkoholi liity toisiinsa mitenkään. Alkoholistille kaikki syyt ovat tarpeeksi hyviä syitä.

Liittyy niin, ettei mieheni ole alkoholisti. Juo saunakaljan ja viiniä ruualla, mikään riskiraja ei hänellä pauku. Tuo hullu siivous vaan näytti olevan niin raskas koettelemus, että vaati puoli pulloa glögiä. Ja moni nainen tekee muuten ihan samoin, palkitsevat itsensä parilla viinilasillisella urakan jälkeen, ei käsittääkseni ole alkoholismia. Itse en käytä, niin en osaa tarkemmin eritellä mikä merkitys pienillä määrillä rentoumistarkoituksessa on, kun epäillään alkoholismia.

Vierailija
29/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjäytä koti pommilla siinä helppo ja nopea joulusiivous.

Vierailija
30/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan ja kylppärin pesu tänään.

Huomenna kodinhoitohuoneen kaaos haltuun.

Keskiviikkona lakanoiden vaihto ja pyykkirumbaa.

Torstaina imurointi, lattianpesu ja vessa.

Rakastan sitä rauhallisuuden tunnetta jouluna kun mikään ärsyttävä ”olisi pitänyt” -homma ei kummittele mielessä.

Vierailija
31/32 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siivota ja raivata koko ajan niin se ei keräänny.

Laittaa ylimääräiset tavarat kiertoon heti tai ainakin mahdollisimman.

Ne mitä ei käytä niin pois.

Risa, krääsä, mummon ruma maljakko. Pois!

Joka viikko tehdä sen normaalin siivoamisen lisäksi vaikka puoli tuntia tai tunti jotain ylimääräistä.

Ottaa välillä päivä pelkälle siivoamiselle.

Näin se huusholli ei koskaan pääse romahtamaan niin, että sitä sitten hikisesti raivataan pyhäksi.

Vierailija
32/32 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatonaattona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan